zaterdag 22 januari 2022

lessen......

 Gelukkig, er wordt weer les gegeven. Er is weer reuring in de winkel en daar wordt een mens blij van.

Gisteren ontstond er zomaar spontaan een derde groep voor de Dear Janebee. 2 dames die elkaar bij toeval ontmoeten in de winkel en vragen of er nog een plekje is. Een derde later in de middag meldt spontaan dat ze dan ook mee gaat doen.

En dus stellen we vast dat we niet alleen op de woensdag één keer in de maand bij elkaar komen maar ook op vrijdagmiddag eens per maand en we beginnen met dit groepje op 11 februari om 13.00 uur.

Omdat we de tafel voorlopig niet te vol willen hebben houden we het bij 5 deelnemers per keer. Er kunnen dus nog twee geïnteresseerden bij.

We gaan er vanuit dat je het Dear Jane boek in je bezit hebt en we vragen 5 euro per keer. Het boek is overigens nog op voorraad. We hebben inmiddels een leuke app-groep. Ik leg iedere maand een ander blok met een andere techniek uit.

Onder de tab cursussen vind je alle info.

Intussen schiet ik behoorlijk op. Het is heerlijk om bij elk blokje een nieuw kleurtje te zoeken en om na te denken hoe ik het ga doen.

G3 kun je heel makkelijk in elkaar zetten met een applicatie maar ik kies de wat lastiger weg.


Na één keer in de fout gegaan te zijn


 zie ik ineens "het licht" Ik kijk meestal ook wel even in "That Quilt" Je vind de info hierover aan de rechterkant van het blog. Klik het aan en je komt er vanzelf in. Daar staat alle uitleg van alle blokjes en punten. 

 
 Dit blokje zal zeker aan de orde komen tijdens een les.


De eerste applicatieles was weer erg gezellig. In overleg met Anke geef ik de lessen deze keer zelf, en ik heb me goed voorbereid.


Een reuze gezellige groep, we gaan er mooie lessen van maken, en ik heb er zin in.


Isabel is helemaal verslingerd aan de vouwwerkjes. Jammer dat ze dit soort leuke dingen eigenlijk niet meer doen in de kleuterleeftijd. We zoeken samen de kikker op you tube op en in een ommezien heeft ze een hele familie gevouwen.

Er gaat een enorm bouwwerk mee naar huis. Helaas geen foto van gemaakt, maar alle kikkers kregen een tafel en een stoel en konden vanuit hun luie stoel zomaar in het water springen.

Ze heeft een enorme fantasie als het op knutselen aankomt.
 

De eerste week zit er weer op. Hij is omgevlogen en we hebben het druk gehad. Maar we hebben ook echt  genoten van alle klanten die de weg naar de winkel weer gevonden hebben en ons opzochten.

De komende week wordt het spannend voor de horeca en de cultuur. Mogen ze ook weer open? Het moet haast wel, het kan niet anders, toch?


We zijn vandaag ook open tot 16.00 uur.

Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske