zaterdag 28 november 2020

Rare dag.....

 Eindelijk, eindelijk de zo lang uitgestelde les van Françoise vandaag:

Quilten op de naaimachine. 

Deze zou al in het vroege voorjaar plaats vinden maar het ging steeds maar niet door.

Nu eindelijk waren er geen belemmeringen en liet ik het zelf afweten helaas. Verkouden, hoesten, beetje keelpijn..... en dan ga ik niet naar beneden.

En dus was Herman vandaag de baas, samen met Françoise,


en zwaaiden ons jongste kind en Isabel de scepter in de keuken. Zij kwamen speciaal over om voor de lunch te zorgen zodat Herman daar niet naar om hoefde te kijken.
De foto's die naar boven werden gestuurd getuigen van een werklustige moeder die de broodjes keurig smeert en een etend kind...... Gelukkig had Herman veel extra ingeslagen.

Moeder en kind hebben mij boven nog een poosje gezelschap gehouden, op afstand maar voor mij op deze rare zaterdag een heerlijke afleiding.


Françoise heeft lange tijd geen les meer gegeven, en ze gaf vanmiddag aan dat ze er van genoten heeft.


Daar worden we blij van, het smaakt naar meer. We moeten natuurlijk wel rekening houden met haar beschikbare tijd want inmiddels heeft ze zo ongeveer een full-time baan.


19 december is de tweede les met deze groep. Hopen dat er niks tussen komt en dat het gewoon door kan gaan.


Het was vandaag prachtig weer en ik kon de verleiding niet weerstaan, ben 2 keer langs de stadswal gelopen, zon in het gezicht en zon in de rug. Er liep werkelijk geen mens, ik denk dat ze allemaal in de stad liepen. Daar wil je toch niet tussen lopen?
Alleen de gedachte al benauwd me......

Morgen mag ik testen. Moet er wel even voor naar Tilburg, maar zekerheid voor alles.


Gelukkig was er gisteren nog niks aan de hand en konden we samen met onze leverancier mooie stoffen uitzoeken.


Extra rollen brede achterkantstoffen want we merken dat er heel veel tops afgemaakt worden en in de rij staan om gequilt te worden door Marina.


Het tweede blok van "Round the garden" wordt goed gevuld. Ik ben er de hele dag druk mee geweest. Het moet nog wel allemaal vastgezet worden, maar wat is het leuk met al die variaties.


Woensdag om 10 uur gaan we weer open.

Fijn weekend

groetjes

Wietske