zondag 16 augustus 2015

Veel - Druk - Leuk?


Ja, heel veel en heel druk maar heel leuk!!!!!

Prachtige bloemen. Die staan nu boven op het dakterras
gekregen van


Willeke en Toos van Fatquarters uit Culemborg.

Willeke kijkt door het raampje van  mijn mini quiltwinkeltje die boven op één van de kasten staat.
Ze heeft nog heel even vakantie……...


Er werd druk in de bakken gesnuffeld


Veel koffie en veel thee


Bekenden die elkaar weer eens tegenkwamen. 
Het quilterswereldje is niet zo groot hoor.


Even bijpraten en vooral vakantieverhalen en nog veel meer bespreken. Ik ken alle dames niet bij naam, weet dat ze ook een blog hebben maar doe maar geen bronvermelding.
Dan ga ik fouten maken…….


En daar is Friesland. 

Ze hebben er in totaal 13 uur over gedaan. Elza en Elske. Ze waren ook al eens boven geweest en ik vind het zo lief dat ze de moeite nemen om zo'n verre reis te maken.

Elza schreef gisteren op FB dat ze het een "unieke" ervaring vond om 13 uur over een retourtje Den Bosch te doen.
"Waar krijg je dat nou, 13 uur in de trein voor 13 euro"

Gelukkig had ik koffie, thee en een WC ……


Heerlijk om iedereen zo bezig te zien en te spreken


We hebben bewezen voldoende ruimte te hebben. Afgelopen week een rolstoel en een wandelwagen op één moment, en het ging prima.


Ik zag ook mooie handwerkjes voorbij komen

Bij menigeen zit de Stonefields in de eindfase


Afgelopen vrijdag bij de Bee


bewonderd,
deze wordt nog even ontdaan van lijntjes


Alle 4 van Anja


en zusje zit ook in de eindfase


Els maakt van iets heel ouds weer iets nieuws. Ze zocht er zachte zoete stofjes bij.


En op de valreep nog een heel lief potje voor mijn dropjes


En Herman. 
De rust en kalmte zelve. Ook als ik het gevoel heb dat het me allemaal een beetje over de schoenen loopt gaat hij rustig zijn gang en het komt altijd weer goed……..
Binnenkort mag hij met pensioen van zijn echte baas…..

Dan krijgt hij een nieuwe, maar eentje die hij al zo'n 40 jaar kent.

Gelukkig valt zijn nieuwe kantoor in de smaak. Dat valt dan al weer mee…


In Maastricht is het nog steeds vakantie. Vandaag vertrekken mijn grote jongens voor een paar dagen naar Euro Disney in Parijs. De cruise die gepland stond kan niet doorgaan vanwege een behoorlijk gevorderde zwangerschap maar dit is een goed alternatief. 

De jongens gaan genieten, hoofdzakelijk met hun papa, hun mama gaat alle stoelen en banken uitproberen die in het park staan.


En ik begin alvast na te denken over komend weekend.


22 en 23 augustus - 22 vrouwen………

We gaan een heel weekend feestvieren en verwennen.

Hopen op droog weer want de afgelopen week heeft bewezen dat het portiek een heerlijke plek is om bij de winkel te betrekken.

Maar dan moet het wel een beetje gezellig versierd worden.

Ik ga even de buren waarschuwen…….
Zet 22 vrouwen 2 dagen bij elkaar…….




Tot gauw


groetjes

Wietske


22 opmerkingen:

miekequilt zei

Veel plezier met al die lieve, leuke, gezellige, enthousiaste vrouwen bij elkaar.

Tineke zei

wat heerlijk toch, iedereen wil je prachtige winkel zien

Yvonne zei

We hebben genoten van je gastvrijheid en de mooie nieuwe winkel. De Bossche bollen van 'om de hoek' waren verrukkelijk! Bedankt voor de tip! Veel plezier volgend weekend!

Johanna Faber zei

Wietske wat heerlijk al die aanloop
Fijne handwerk week, groetjes uit Zweden

Jeanny Hauben zei

Ik wens "jouw" Herman veel succes bij "zijn" nieuwe baas. Heb weer genoten van je blog en sta versteld van jullie energie! En wat de jongens uit Maastricht betreft....wordt vast geweldig. Mijn kleindochters (zelfde leeftijd) zijn ook enkele dagen geweest, hebben parken met "beleid" doorkruist :) en zitten vol verhalen. Wat de snoepwinkel betreft: bereid je maar voor op veel drukte want het ziet er zooooo knus uit; elke quiltster wilt kijkje komen nemen.

Floor zei

Herman met pensioen? Dan krijgt hij nu gezellige nieuwe "baas" :-)
Maar wel handig als hij ook in de buurt is om mee te helpen als het druk is.
Natuurlijk vinden quilters met een eigen winkel (Willeke) het ook nog leuk om bij een andere quiltwinkel te kijken, ideeën op te doen en misschien wel mooie stofjes te kopen.
Hoe kan je nu 13 uur over Friesland - Den Bosch doen?????
Misschien een paar Friese paarden voor de trein gespannen?

Elza zei

Het was een lange maar wel heel mooie dag hoor in Den Bosch vooral je winkel en je koffie super. Leuke lapjes waar ik blij van word. We hebben ook nog een kaarsje opgestoken en Elske heeft nog een jasje gekocht (tegen de regen) en een lekker vest. Uit eten is niet meer gelukt het reizen duurde te lang dus nog een broodje kroket op het station Leeuwarden. Vandaag even rustig aan en voor jullie een supermooie week en een geweldig feest weekend. Groetjes en we doen het vast en zeker nog een keer.

Marguerite zei

Wat is Nederland groot als je met het openbaar vervoer reist. Hihi....
En wat zal jij iedere keer voldaan en vol nieuwe ideeën naar bed gaan. Zoveel gezelligheid en moois er bij je voorbij komt.
Wauw 22 vrouwen...

Brigitta Seinen-Boermans zei

Zo, ik heb je blogjes van de afgelopen weken weer even gelezen. Wat is je winkel mooi geworden! Wat een feest, geweldig. Zo leuk om op diverse blogs foto's van jullie winkel terug te zien. Wat zal dat een gezellig gekakel worden met 22 vrouwen, verstandig dat je de buren hebt ingelicht. Heel veel plezier met zijn allen en heel veel succes het komende cursus seizoen en ooit kom ik jullie nieuwe winkel bewonderen. Groetjes, Brigitta

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie in de winkel. Leuk om bloggers te ontmoeten
;-)

Annie Kingma.Bonnema zei

Alles weer met plezier gelezen.
Gezellig zo veel dames, en goede zaken te doen.
Groetnis Annie

Ineke zei

Gelukkig heb je Herman, de reddende (b)engel ;-) Geniet van de bijeenkomst van 22 vrouwen, zal wel een kippenhok worden.
Liefs, Ineke

Anny zei

Het is nog steeds een groot avontuur als ik zo je blogjes bijlees! Wat staan je lampen mooi, mooie kopfoto ( m'n iPad maakt van kopfoto zomaar kopstoot...) trouwens.

marga zei

Een fijn blogje om te lezen. Laten wij maar blij zijn met onze mannetjes die van mij ken ik al 52 jaar en samen hebben wij al 47 een B.v. weet je het is allemaal zo vertrouwd en dat voelt heel erg goed.
Groeten
Marga

.Antje zei

Wat een gezellige drukte. Nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige winkel.
Het ziet er op de foto's allemaal even mooi uit. Heel veel succes.
Groetjes, Antje

Anoniem zei

Hoi
Wietske ben zo benieuwd naar jullie winkel! Zijn jullie de 22 augustus niet open dan dat zou ik jammer vinden ! Ben in de buurt op vakantie dan en had een bezoekje gepland !! Groetjes Marjo

Wietskes Quilts zei

Je bent welkom maar je valt wel met je neus in de drukte.
Het is aan jou om te beslissen of je dat prettig vindt....
Groetjes
Wietske

Anoniem zei

Als ik maar een paar leuke lapjes kan vinden ben ik blij, na een drukke oeriode van verhuizen ben ik daar aan toe! Klinkt zeker herkenbaar of niet , al is dat van jullie van boven naar beneden! Tot zaterdag ! Groetjes en veel plezier Marjo

Wietskes Quilts zei

Prima we zien je wel verschijnen

wilma oud zei

Wat is dat leuk om wat blogsters op jouw foto's te zien. Ik ken ze ook niet persoonlijk, maar toch leuk om te zien dat ze bij jou geweest zijn. Fijne dag. Groetjes Wilma

Annie Derks-Scholten zei

Heerlijk weer te lezen dat je het zo naar de zin hebt! En ook ik verheug me erg op komend weekend, hoop weer 'op gang' te komen na een heerlijke volle vakantie tijd. Vandaag nog even onze laatste logeetjes thuis brengen en door naar mijn jarige moeder. 88 is ze vandaag geworden en zaterdag hadden we haar feestje. Lieve groet, Annie

Ageeth Dorsman zei

Je hebt absoluut veel aanloop, Wietske, maar dat is toch heerlijk? En ik lees overal zulke mooie verslagen van die bezoekjes. Ik heb al een dagje 's-Hertogenbosch voorgesteld aan DH, en gezegd, dat er ook zulke leuke terrasjes zijn ;), dus binnenkort zie je ons wel verschijnen. Maar na a.s. weekend, hoor, want dan ga je lekker genieten met alle dames! Alvast veel voorpret gewenst.
Groetjes van Ageeth