woensdag 19 augustus 2015

Blijf jij nou maar achter de kast staan

We hadden een poetsdag gisteren.

Na al het bezoek van de afgelopen tijd was het wel nodig om aan de slag te gaan.
En dan is dit mijn out-fit.

Heerlijk, maar wat doe je als er toch aan de deur geklopt wordt omdat 2 dames uit een andere plaats zo graag even je winkel willen zien?

Dan doe je open…..

En ik vergat even hoe ik er uit zag.


Nu maar hopen dat de dames het niet gezien hebben…..


Tineke is druk bezig met haar Bluebird Lane, maar op één van de deeltjes zat een ieniemienie klein vlekje. Ze twijfelde of ze opnieuw zou beginnen.

Gelukkig, met enig gepoets is het er wel uit nu.


En dan komt de Post

En vergeten we dat er gepoetst moet worden


Een nieuw Singertje voor mij.

Ik dacht zomaar dat ik er nog graag eentje bij wilde hebben.
Tenslotte is alles boven wel zo'n beetje geplunderd…….


Hij zit zo goed verpakt dat ik het zware werk aan Tineke overlaat


En daar komt toch een schoonheid uit.

Uit 1949


Alles erop en eraan. keurig schoongemaakt, wat er niet meer was, nieuw aangevuld.
Tineke legt gelijk uit welk voetje waarvoor bestemd is.

Zij weet dat allemaal…...


Prachtig!!!
Ik ben helemaal blij


Deze beauty gaat mee naar boven. 


Na een poetsbeurtje met olie op advies van Francis


Een grote klos erop vind ik niet zo mooi, ik zoek nog een andere. Beetje antieke moet het worden.
Ik geniet de rest van de dag van een prachtig machientje.


En terwijl onze grootste kleinzoon in Euro Disney het gevecht aan gaat met "Dark Vader" en er ook nog een certificaat voor krijgt….


Krijgt Isabel op de crèche haar eerste diploma.
Er zullen nog velen volgen


We zijn vandaag weer open van 10.00 tot 4 uur

fijne dag

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

Judith zei

en dan toch wel in een schone winkel? Zo wil ik ook wel 'poetsen' Leuk hoor je Singertje, heel veel plezier ervan. Genieten weer vandaag, ik ga ook op pad!

Martine zei

Mooi Singertje.

miekequilt zei

Wat een leuke machine. En wat een knappe kleinkinderen!!

Yvonne zei

Haha! Ik denk dat de dames zo onder de indruk waren van de mooie nieuwe winkel dat jouw sokken niet eens zijn opgevallen!
Wat een mooie nieuwe aanwinst dat Singertje!

Marguerite zei

Ach poetsen kan later wel.
Nu eerst genieten van je nieuwe machientje...

Heleni van Til zei

Jaaa als er zo'n mooi machientje aankomt móét je alles laten vallen....

Elza zei

O wat een mooi singertje, heerlijk van genieten en dat poetsen komt wel. Fijn voor Isabel dan gaat er weer een stukje wereld voor haar open.
Geniet van vandaag.

Ronin zei

Mooi Singer ik zoek al jaren eentje. 😊

Floor zei

Wat een pracht van een machientje heb je gekocht! Ga je daar op naaien, of is het voor de sier en de gezelligheid?
Eigenlijk zou het jammer zijn als hij niet in beweging bleef, dat is vast niet goed voor haar oude onderdelen. Dat is net als bij ons :-)
Bij jou gaat het goed met bewegen, vooral als je zo lekker aan het dweilen gaat.

Truus zei

Het zal de dames misschien niet eens opgevallen zijn bij het zien van alle mooie lapjes.En wie poetst er nu in d'r mooiste kleren?
Mooi je nieuwe Singertje-de ander staat in de winkel?
Als ik er eentje vind van mijn geboortejaar dan mag het hier komen wonen.
gezellige dag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Saskia Smit zei

Wat een fijne post.

wilma oud zei

Ik denk dat de dames ZO BLIJ waren dat je de winkel voor hen open deed, dat ze in de wolken liepen, vooral ook daar alle mooie dingen die ze zagen (niet dat jij geen mooi ding bent ) En wat fijn dat je nu ook een Singertje boven hebt. Een prachtig exemplaar en dat van november 1949, ik ben van december 1949. Groetjes Wilma

Anny zei

Heerlijk om in een eerder blogje te lezen dat het zo gezellig is in de winkel! Precies zoals je het gedacht had. Ik zou graag eens om een hoekje willen kijken. Oeff, dat niet alleen. Gewoon lekker snuffelen in de winkel. Maar met mijn spierziekte reis ik nog maar heel weinig. Het kost me veel te veel moeite.
Een felicitatie voor Isabelle. Dat is niet niks zo'n eerste diploma. En wat voor eentje! Zo kan nu zomaar de benen nemen... Moeten opa en oma nog beter opletten op hun oppasdag ;) .
M'n Stonefields is nog even met vakantie. Ik ga hem zeker afmaken. Maar ik denk dat ik alle blokken er maar 1 keer ga in doen want het wordt anders wel een gigantische quilt! Groetjes Anny.