donderdag 7 augustus 2014

Uit alle hoeken……….


Kwamen de klanten gisteren in de winkel, en we begonnen al op tijd omdat Tineke aanbood om ons het "latten" van een top te laten zien. 

Tenslotte hebben we het tijdperk van kruipen-over-de-grond-met-blote-knieën- nu wel zon beetje  achter ons gelaten.


Goed nadenken hoe de delen neergelegd moeten worden


Stevig oprollen en vastzetten


Ondertussen de juiste kleuren uitzoeken om door te quilten


En een uurtje later is de top klaar om doorgequilt te worden


Tineke is net op tijd klaar want het blijft maar druk, de hele dag door.
Friesland (klik) komt langs om het atelier te bekijken.

Elza en Elske, 2 vriendinnen. Ze hebben echt uren in de trein gezeten.


Ze hadden hun randjes meegenomen


Zo ontzettend leuk om te zien


Er komen gasten uit de buurt en ver weg, zelfs uit Barcelona waait een vakantieganger binnen
Gelukkig spreekt ze engels

dat scheelt…….


En, kijk nou.

Het zusje en de zwager van Monica (klik)
Wat een verrassing. Ik had  ze vorig jaar al eens ontmoet in Den Bosch.


Het was een super dag, druk maar heel gezellig.
Eergisteravond was ik met mijn nieuwe blok van de Stonefields begonnen,


Gisteravond was ik klaar
Iemand vroeg mij gisteren: Hoe krijg je de puntjes zo dicht tegen elkaar aan?


Ik speld of rijg in eerste instantie niets maar naai eerst het puntje met een paar steekjes vast voordat ik verder ga……..

Gelukkig ligt er nog zo'n mooi lapje te wachten voor vandaag.

Fijne dag

groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Marja zei

Het lijkt wel de zoete inval bij jullie. Gezellig. Volgens mij herken ik de sampler van Suus. Groetjes, Marja

quilting Jeannet zei

Mooi lapje van de stonefield, zo wil ik nog eens een hele quilt maken.

Wilma Kuin zei

Mooi blok van de stonefield,...
Fijn dat het een gezellige drukke dag was,...

Elza zei

We hadden een topdag gisteren en ook de terugreis ging helemaal goed. Nog even gezellig gegeten en 12 uren na vertrek waren we weer thuis. Bekaf maar voor herhaling vatbaar. Ik denk dat er nog wel meer mensen uit het noorden langs komen . Ik leen even wat foto's van je want die zijn mooier dan die van mij. Groetjes en een fijne dag.

marga zei

Heerlijk toch zoveel mensen over de vloer dat moet je een fijn gevoel geven.
Groeten
Marga

Evelyne zei

Wat weer een gezellige dag. Je kunt wel zien dat het een zus van Monica is!
Dubbelen met de lat doe ik ook is een uitkomst voor de knieën!
Mooi Stonefield blokje.

Liefs, Evelyne

Johanna Faber zei

Wat een super dag en wat een mooi handwerk zie ik voorbij komen
Groetjes uit Zweden

Floor zei

Als ik het goed begrijp rol je met de "lattenmethode" eerst de hele quilt (3 lagen) los op de lat, en daarna deel voor deel doorrijgen?
Zal ik ook eens gaan proberen, want ik zie inderdaad heel erg op tegen het op de knieën kruipen over de grond.
Wat moedig van die mensen... helemaal uit Friesland! Ze hebben wat over om jou te zien :-)

Floor zei

Tineke, bedankt voor je mailtje met de link.
Kan je niet terugmailen, dus dan maar even zo doen :-)
Groetjes,
Floor

Truus zei

Gezellig al die mensen over de vloer van heinde en ver.
Je winkel wordt al erg beroemd-leuk!
Mooi de verschillende Randjeslappen bij elkaar.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anny zei

Oh, wat heerlijk: mag jij al aan de stonefields beginnen! Ik kan niet wachten tot het oktober is!

Anoniem zei

hallo wietske jij bent blij dat je bij blijft met de randjes en ik dat ik weer bij ben met het lezen van jou blog,zondag totaal onverwachts belandde ik met een hartinfarct in het ziekenhuis en dinsdag miste ik mijn laptop om zoals ik gewend ben tijdens het ontbijt jouw blog en daarna sommige van jouw graag gelezen blogs te volgen.maar gelukkig ben ik vanmiddag weer thuis gekomen en ben weer op de hoogte van het wel en wee in den bosch.heerlijk morgen weer een normaal ontbijt ritueel alhoewel op een heeeeeel laag pitje,de haast is er voorlopig wel af.wietske bedankt in ieder geval voor de gezellige lees momentjes groeten hanneke

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer en fijn blog post om te lezen, en gezellig zo veel hobby dames op bezoek
Mooi blokje met mooie puntjes
Groetnis Annie

Heleni van Til zei

Oh wat een leuk stonefieldblokje Wietske.
Ik heb ook zin om deze te gaan maken....
Als de Gossip klaar is.