dinsdag 12 augustus 2014

Hé Wietske, ik dacht……….


Dat jij alleen maar lichte fel gekleurde stofjes had…….

Nou,Jeannet, dan ben je toch niet goed op de hoogte hoor.

Kom dan nu eerst maar eens even in de kasten neuzen.


Ik denk eigenlijk dat ze wel een beetje verbaasd was


En ze zocht even heel snel een paar typische Jeannet stofjes uit.


Jorrit moest en zou Bossche Bollen eten, maar aangezien ik daar niet zo van houd, werden ze even in mijn koelkast gezet zodat ze mee naar de B&B konden vlak buiten de stad, waar moeder en zoon een paar dagen kunnen genieten van de rust en van elkaar.
De paps van Jorrit houdt het fort rondom het huis.

Tenslotte is een camping - aan - huis - in de zomer- een hele bedrijvige bezigheid heb ik nu geleerd en Jorrit mist het wel een beetje om dan zelf nooit met z'n paps en mams op vakantie te kunnen gaan.


En na ruim een uurtje neemt het bezoek weer afscheid.


Nog even een foto voor Face Book


En had ik nog mooi even de tijd om rondjes te appliceren voordat ik ging koken: blok 9 en 10 van de Stonefields. Ik vertel maar niet hoe het blok heet want dat vergeten jullie toch weer.


en ik moest even aan de bossche bollen van Jorrit denken toen ik hier mee bezig was.
Ze zijn nog niet klaar,

 rondom komen 8 cirkels.
Een heel precies werkje dus.


En gisteravond laat was het mandje van Jane Stickle ook klaar.


Vandaag staat er iets heel leuks op het programma: kennismaken op het kinderdagverblijf van Isabel.
Ze stond al lang ingeschreven en vorige week besloten jongste en schoonzoon om eens te gaan kijken met haar. Schoonzoon werkt al weer en jongste is nu aan het opbouwen.

Isabel werd in de hangmat gelegd en viel onmiddellijk in slaap. 
En dus mag oma vandaag gaan kennismaken zodat de gang voor mij erheen een makkelijke is als jongste weer volledig aan het werk is.

Mijn auto is inmiddels helemaal Isabel-proof, we hebben een extra maxi-cosi aangeschaft zodat ik haar op ieder moment kan ophalen en niet van vervoer afhankelijk ben.

Maar ze zal nog heel veel bij oma komen slapen (en huilen) de komende tijd, we bouwen het allemaal heel rustig op.

En ze vindt het hier bij ons prima, ze voelt zich intussen helemaal kind-aan-huis-in-het-atelier.

Ik zal straks leuke foto's maken, dus morgen een verslagje.

Bedenk ik me dat ik gisteren helemaal geen foto's van Jorrit heb gemaakt, maar misschien wil hij dat ook wel helemaal niet.

Jeannet en Jorrit, nog veel plezier deze paar dagen, hopen dat het een beetje droog blijft. Maar ach, er is zoveel te zien in deze stad, jullie komen je tijd wel door!


Fijne dag

groetjes

Wietske


14 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk stukje Wietske, en hartelijk bedankt voor je gastvrijheid, wat woon je daar heerlijk, je balkonnetje met al die bloemen vond ik minstens zo verrassend als je winkeltje, klein maar fijn met de nadruk op het laatste. Geniet van je kleindochter, ze weet het misschien nog niet bewust, maar ze boft enorm met zo,n lieve betrokken oma

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk om zo betrokken te zijn met kinderen en kleinkinderen! Geniet daar werkelijk bijna dagelijks van,..
:o)

Gezellig bezoek gehad!!

susana zei

Gezellig om je blogje te lezen , lekker met bakkie leut er bij.
Je rondjes zien er strak uit, mooi!
Fijne dag met Isabel!

Martine zei

Wat en gezellig bezoek had je en zo verder te lezen ben je een super oma.

Ageeth Dorsman zei

Dat is heerlijk, zo'n bezoekje van bekenden. Ik kom ook heel snel langs (is er helaas door grote drukte in de weekenden nog niet van gekomen) om te kijken of je ook
Ageeth-lapjes hebt, maar eigenlijk weet ik dat wel zeker! Ik vind het echt knap van je, dat je naast je winkel en dagelijkse bezigheden ook nog zo veel en met zo veel liefde voor je kleindochter zorgt. Ik weet dat dat best intensief kan zijn (pas vandaag op Daan, die kruipt en niet meer in de box wil en de hond stalkt, dus van steekjes is pas vanavond sprake...pfffft). Je blokjes voor beide projecten zijn prachtig geworden, vooral die Bossche bol!
Groetjes van Ageeth

Truus zei

Gezellig zo'n bezoekje in je winkel en dan ook nog steekjes gezet.
Heerlijk lijkt me dat om op je kleindochter te mogen passen.Gisteren kleinzoon met ouders op bezoek gehad-ze wonen te ver om ze vaak te zien helaas.
Geniet Wietske en succes met je blokken.
groetjes,Truus uit Drenthe

Elza zei

Wat leuk dat bezoek van Jeannet en zoon, succes met de kleine meid.
En wat worden je blokjes met die rondjes mooi.

Floor zei

Leuk dat jullie ook echte "Jeannet-lapjes" hebben.
Mooie "stoffige" kleuren zijn dat.
Die kleine Isabel al naar het kinderdagverblijf.... ja dat is wel even wennen, ook voor paps en mams. Maar in een hangmatje, dat vindt ze vast heerlijk.

Bed, breakfast en quilts zei

Gezellig zo'n blog/quiltbezoekje! Alletwee weer wat te schrijven en na te genieten.

Evelyne zei

Wat leuk dat jullie elkaar in het echt ontmoet hebben.
En wat een verrassing voor haar dat je ook Jeanette stofjes in de kast had.
Zo zie je maar, Wietske heeft voor elk wat wils!!!!
Spannend om op het kinderdag verblijf te kijken en wat heerlijk dat ze zich goed voelt bij jullie.
Liefs, Evelyne

Saskia Smit zei

Het appliceren gaat je steeds beter af. Mooie bollen.

Anny zei

Lijkt me heerlijk, zo' n hangmatje! Geen wonder dat Isabel sliep als een roos. Had je de stofje voor Jeanette speciaal ingekocht? :-)

Marguerite zei

Leuk dat ze van overal vandaan bij jou in je winkel komen.

Rennie zei

Wat schrijf je toch vol liefde over die kleine en wat een feest zal dat straks zijn als ze in Oma's mooie atelier mag rond huppelen.