donderdag 28 augustus 2014

De kleur is blauw en de hexjes


Gistermorgen om half 8 hield ik het niet langer uit. Ik moest weten hoe het met Pepijn en zijn ouders ging. Immers het laatste bericht dat ik had gehad was het telefoontje dat hij geboren was en dat ze
 's avonds laat nog naar huis wilden gaan.

En, oké, oudste had nog uitgebreid met zijn zusjes gebeld maar dat was voor mij niet voldoende.

En dus……

Ze lagen gewoon heerlijk te slapen. Waren inderdaad laat in de avond nog vertrokken uit het Bronovo, hadden zich gered zonder kraamhulp, kruikjes in bed en ze hadden Pepijn 's nachts gevoed en verschoond als ervaren ouders…..

Maar dat zijn het ook!

Om 10 uur gistermorgen werd Fedde door zijn andere opa en oma gebracht en hij vond zijn broertje wel oké.

En wij?

Wij hebben genoten


Van een alternatief beschuitje


Net als vroeger bij ons: de klossen onder het bed


En van dappere ouders met Pepijn.

Een prachtige baby, oogjes wagenwijd open en hij lag op zijn duim te zuigen alsof hij er al weken was.

Hij was natuurlijk ook over - de - tijd.


Er staat een verhuizing gepland over een week of drie. Gelukkig is onze oudste de hele maand september vrij dus ze kunnen een hoop doen. En Fedde gaat natuurlijk gewoon op zijn vaste dagen naar de crèche.

Eerst even genieten van de kraamdagen…….


Wij hebben onderweg naar huis een goed glas wijn gedronken op al onze kinderen en kleinkinderen.


En toen we thuis kwamen in een heerlijk opgeruimd atelier vonden we dit.
Onze vriendinnen hadden hard gewerkt en de grote HEMA - opruim - bakken voor de komende tijd zijn al goed gevuld

Het wordt druk bij Bossche Quilts & Meer
Maar het gaat helemaal lukken!

Morgenvroeg een blogje met mededelingen voor de komende dagen.


Ik heb gistermorgen hexjes- les gehad. Stelt niks voor, gewoon zoeken naar een makkelijker manier om je vingers niet te veel te belasten. 

Dat gepulk en gewriemel aan papier is  eigenlijk niks voor mij…..


De bovenste is van de juf…….
de onderste van mij…….


En, de kartonnetjes kunnen weer gebruikt worden, dus ik ben geslaagd.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle felicitaties via het blog, FB en privé via mail.

Het heeft ons enorm goed gedaan!!!!!

Fijne dag

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Judith zei

Wat een heerlijke dag is dat geweest! Echt genieten.

miekequilt zei

Gefeliciteerd met jullie nieuwe kleinkind. Zo'n kleintje is altijd een wonder.
Je hexjes zien er goed uit.

Elizabeth zei

Ja, dat is toch het enige wat je wil na de geboorte van een kleinkind .... het kindje zien en in je armen sluiten! Wat fijn dat alles goed gaat en wat zijn ze heerlijk relaxt.
Leuk die hexjes, maar het is toch wel een beetje omslachtige methode vind ik. Ik doe het ook hoor, en dan nog met papiertjes erin. Er staat altijd een bakje klaar voor tussendoor.
Als ik weer eens in Den Bosch ben, kom ik zeker even langs. Wat een leuke stofjes heb je in voorraad!

Hermie zei

leuk blogje weer, gefeliciteerd met je kleinzoon.
Als je een gaatje in je hexagonnen maakt met de perforator kun je ze gemakkelijker uit de hexagon wippen en als je alleen de hoekjes van de hexagonnen(dus alleen stof op stof) vastplakt, is het nog gemakkelijker om ze er uit te halen.en heb je een mooi zoompje wat niet alle kanten op valt.

Martine zei

Kan me voorstellen dat je daar heen moest. Het is een schatje.

Janny Verkuijl Bloem zei

Genoten van je verhaaltje. Heerlijk zon hummeltje en ook de al wat grotere. Kleinkinderen het blijft een zegen.

Janny Verkuijl Bloem zei

Heerlijk zon hummeltje. Ook de oudere kleinkinderen het blijft een zegen.

Johanna Faber zei

Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie nieuwe kleinkind, en wat een dot
Weer een zonnetje erbij
Mooi je hexjes
Groetjes uit Zweden

Elza zei

Heerlijk dat dit mooie mannetje er weer is, veel succes voor de ouders met de komende drukte. En je hexjes dat komt goed hoor rustig aan.

patricia zei

Wat genieten van zo'n prachtig kleinkind weer!!
Nog wel even een drukke tijd voor de boeg.....maar dat gaat helemaal goedkomen :-) Leuk zijn je hexjes
Groetjes patricia

Truus zei

Wat een schat ligt daar in z'n bedje te slapen en zo te lezen heb je heel wat plannen!
Mijn hexjes maak ik zonder papier-gewoon omtrekken en aan elkaar naaien zoals bij andere stukjes.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Je hexjes zitten heel mooi aan elkaar, dus je hebt het snel onder de knie.
Nou lekker doorgaan zonder zere vingers.
Wat lief die kleine in zijn wiegje. Fijn dat ze weer gewoon om en om op de zij mogen liggen. Beter dan al die afgeplatte hoofdjes die ze kregen van het op de rug liggen.
Kan me voorstellen dat je om half 8 niet meer te houden was, je wilt de kleine toch even aanraken, dan is het pas echt.

Sonja- Sezoentje zei

Die hexjes zien er mooi uit, leuk is het om te doen hè! Ik geniet van je prachtige posten en wat een lief baby'tje, ik begrijp je ongeduld helemaal ;)
Liefs, Sonja

Anny zei

Die hexjes zien er professioneel uit! En wat een wolk van een baby.

Ageeth Dorsman zei

Wat lief, jullie nieuwste kleinzoon in zijn bedje! Wat zul je al heerlijk met hem hebben geknuffeld. En je hexjes zien er helemaal top uit!
Groetjes van Ageeth

conny's quilts zei

Wat een rijkdom! Een kleinzoon erbij. Van harte gefeliciteerd en veel geluk gewenst met hem!

Rennie zei

Wat een rijkdom wat een schoonheid zoals hijmonder dat prachtige dekentje ligt te slapen.