maandag 18 augustus 2014

Lieve mevrouw


Afgelopen vrijdag kwam een mevrouw bij ons in de winkel. Ik had haar 1 keer eerder gezien, ik weet haar naam niet.. Ze vertelde mij dat ze een poos geleden een tegoedbon had gehad van haar quiltvriendinnen. Nu wilde ze de bon graag gebruiken om een lap stof aan te schaffen maar ze was de bon kwijt.

Ik kon mij nog vaag herinneren dat ik de bon aan M. verkocht had, en dus gaf ik haar de gelegenheid om stofjes uit te zoeken.

We hadden gesprekken in het algemeen en in het bijzonder over de kleding die ze ooit gekregen had van een katholieke geestelijke.

Wij waren geïnteresseerd in haar verhaal en dat gaf haar aanleiding om binnen een half uur, nadat ze vertrokken was, weer bij ons op de stoep te staan met dit prachtige kledingstuk.


Een surplis

Prachtig wit met kant en onbeschadigd. Deze kleding wordt hoofdzakelijk gebruikt door misdienaren en wordt ook als koorkleding gebruikt


Je kunt je voorstellen dat wij er ontzettend blij mee zijn. Hij hangt nu aan de kast in het atelier, maar straks zal hij een mooi plekje in de winkel krijgen.

En dan nu de blokjes waar ik de afgelopen dagen mee bezig was.


Allemaal Stonefields




Maar Jane wordt ook niet vergeten
Ik ben begonnen met rij J.


Een lastig blok, ik vond het een heel gepriegel om de stukjes er netjes op te krijgen


En, alvast even geëxperimenteerd met de rondjes


En met lijm. Dat gebruik ik nooit, maar nu wil ik er toch ook mee aan de slag


Vandaag eens even vastzetten en kijken of het bevalt.

Fijne dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Lida zei

Prachtige surplies en zo gaaf! Mooie blokken heb je gemaakt, ben benieuwd hoe de rondjes bevallen.

Marja zei

Die rondjes zien er erg mooi uit. Groetjes, Marja

Judith zei

Wie goed doet, goed ontmoet! Mooi kanten jurkje hoor! En wat ben je heerlijk aan t prutsen, zalig. Ik quilt alleen nog maar, ook leuk.

susana zei

Erg leuk allemaal en wat een pronkstuk : het kanten jurkje!
Dat leuke stofje die je als achtergrond gebruikt met de roze en licht blauwe dotten, heb je die in de winkel, Wietske?

quilting Jeannet zei

Hahaha, laat ik nou meteen hetzelfde denken als Judith....wie goed doet, goed ontmoet, menigeen zou het je niet hebben nagedaan in de quiltwereld Wietske, maar jij wel, waarom ? lees er maar over op mijn blogje!

Ans zei

Dat is nog eens een waardevolle klant!

Sis Voorn zei

Prachtig jurkje !
En je rondjes lijken me heeeeeel handig ;)

Heleni van Til zei

Prachtig dat jurkje. En dat kant....mmmm super.
De blokjes zijn om te smullen.
De rondjes lijken me heel handig. Ik ga ze ook eens aanschaffen.

patricia zei

Wat zijn je blokken van de Stonefields mooi zeg!!
De rondjes lijken mij ook erg handig, zo weet je zeker dat ze altijd mooi rond zijn :-)
Fijne dag, groetjes Patricia

Truus zei

Wat onzettend aardig dat jullie die surplis kregen en zo mooi met dat kant!
Je blokjes zien er mooi uit Wietske--krijg steeds meer zin om weer te gaan quilten.
Succes vandaag met je quiltwerk.
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Nog nooit van een surplis gehoord, maar het ziet er prachtig uit!
Je zou het zo als bloesje kunnen dragen, maar dat is misschien niet zo als het hoort.
Maar in je winkel staat het ook erg mooi.
Heel aardig dat je toch stofjes liet uitzoeken terwijl de bon er niet meer was.
Zoiets kom je nergens anders tegen.
Mooie blokjes heb je gemaakt.

Annelies zei

Wat lief van die mevrouw !

Johanna Faber zei

Wat een schat, en zo zie je maar weer, als je goed bent voor je klanten, krijg je een reward daar voor terug,,,,,,,,,,,,,,
Mooi je blokjes
Ben met je borduurstof begonnen, heerlijk om mee te werken
Groetjes uit Zweden

Bosch melkmeisje zei

Hoi Wietske,

Wat leuk dat die mevrouw dat kwam brengen. T ziet er werkelijk schitterend uit.

De kleuren van je Stonefields zijn super!

Groetjes,
Renée

Rennie zei

Zo zie je maar wat je uitstraalt komt je tegemoet. Prachtig misdienaarkleedje.

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi kleedje, had er nog niet van gehoord.
Fijn cadeautje voor jullie dus.
Prachtige blokken, je heb veel gedaan
Groetnis Annie