maandag 25 augustus 2014

Experimenteren

Ik ben nog steeds bezig met de J van Jane, en ik ben er eigenlijk het hele weekend druk mee geweest.

  
5 blokken zijn er weer aangezet


En voor het eerst heb ik het pincet van de appliquick gebruikt.
verschrikkelijk wat een kwelling deze kleine stukjes


Ik vraag me af waarom ik niet


Gewoon 2 nine-patches maak



Maar deze heb ik eens geprobeerd met H250, en het ging prima

Alleen het vlies erachter weg halen kost me altijd moeite, maar dat zal wel aan mij (lees: mijn vingers) liggen.

Voor mij een heel gepriegel, maar het resultaat mag er zijn.


En na het zure komt het zoet, al duurt het zoet in dit geval maar 5 minuten want het is natuurlijk een werkje van niks……….


Ik wil eigenlijk alvast beginnen met de hexagonen rand van de Stonefields. Immers, er moeten heel veel gemaakt worden en dan kun je misschien maar beter op tijd beginnen.

Alleen ik had geen malletjes gisteravond en dus ging Herman er mee aan de slag

Gelijk maar professioneel natuurlijk


Maar ook dat ging niet helemaal naar wens. Nou heb ik ergens in het land
"een - helpdesk - op - afstand" en zij denkt dat het papier te dun was


Ik geloof dat ze gelijk heeft


En het beige garen is ook al geen succes met de rode stof

Vandaag maar eens even wat anders doen!!!!

Afstand nemen helpt……….

Fijne dag

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Tineke zei

dat ziet er allemaal weer goed uit, het is inderdaad zoeken naar een manier die voor jouw (en voor je handen) het beste werkt.
die R.v.B. toch, hij heeft het er maar druk mee ;)
groetels, Tineke

miekequilt zei

Je Jane wordt prachtig. Voor hexjes gebruik ik altijd freezer paper. Kwestie van tekenen ( niet printen ivm rek) en is niet te dun en ook niet zo dik als karton. Dat laatste vind ik niet prettig werken. Misschien heb je iets aan deze tip.

Marja zei

pas op: hexagonnen werken verslavend ;-)

Martine zei

Hier wordt 120 grams papier gebruikt om de heksjes uit te printen. Lekker stevig.

Bernadette van Gils zei

mooi experiment weer, ik begin er zeker voorlopig niet aan want heb nog teveel projecten liggen.
Succes met je hexjes, daar komen jullie samen vast wel uit
groetjes
Bernadette

Françoise zei

Hoi Wietske, rood garen wordt mooier, moet je maar eens uitproberen. Het voelt tegenstrijdig, maar vaak valt garen in de donkerste stof minder op.

Greet zei

Jouw Jane blokjes zijn erg mooi. Wat heb je er al veel. Bij sommige blokjes is het toch wel echt priegelen.
Veel plezier met de Stonefields, ook al zo'n mooie quilt.
Groetjes,
Greet

Elza zei

Wietske wat een gepriegel, mijn hexagonnetjes print ik uit op gewoon papier en doe het dan door het lamineerding. Daarna uitknippen en je hebt heel mooie stevige malletjes. Groetjes en het wordt wel heel erg moor.

Annie Kingma.Bonnema zei

Veel gedaan weer, kleine blokjes hoor.
Hexogannen print ik op dikker papier
Fijne dag Groetnis Annie

GREETJE zei

Ik gebruik de laatste tijd de stempel van Petra Prins voor de hexjes. En deze werkt prima. Misschien een idee? Veel succes

Marja zei

Jij hebt er flink de sokken in Wietske mer Jane, wordt mooi joh!

Groet,

Simonne Valenberghs zei

Ik gebruik een rol behangpapier die ik nog had liggen werkt heel goed.

quilting Jeannet zei

Het hoeft niet altijd mee te zitten zegt mijn wederhelft dan........

Truus zei

Je Jane wordt mooi en je schiet al lekker op!
Je kunt de hexjes ook op het pakpapier printen/tekenen dat om printpapier zit.Dat is ook als freezerpaper te gebruiken.
Succes en lukt het wachten nog?
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Niet leuk als je fijne hobby gestress oplevert. Maar dat heb je soms, vooral met die kleine mini stukjes.
Maar het is je uiteindelijk toch gelukt en zo leer je ook steeds bij hoe het makkelijker of beter kan.
Zelf gebruik ik altijd voor elke kleur stof een bijpassent garen. Wel een gedoe, maar je ziet het zo niet.
Nou even allemaal loslaten (hoe vaak moeten we dat wel niet in ons leven?)
Komt het daarna weer helemaal goed met het volgende blokje.

Rennie zei

Dik papier werkt bij mij altijd lekker met de hexjes.

M Verheij zei

Wat ben je weer lekker aktief,je hand is denk ik weer de oude.Hier alles in de rust nog(verplicht)

Evelyne zei

Ik gebruik ook dikker papier in de printer voor de hexagonen.
Wat toch een handige man heb je, heerlijk is dat en ik spreek uit ervaring.
Je DJ schiet lekker op hoor!

liefs,
Evelyne

Ageeth Dorsman zei

Je Jane-blokken worden echt mooi! En de hexagonnen hebben inderdaad dikker papier nodig om strak te worden. Voor het aan elkaar zetten van de hexagonnen doe ik het altijd op de volgende manier: aan de achterkant met de ik-en-jij-steek, dus niet overhands. Ik gebruik mijn altijd favoriete Aurifil 50 garen en aan de voorkant geen steekje te zien, ook niet als ik rood in elkaar zou naaien met wit! Veel succes en groetjes van Ageeth