donderdag 19 juni 2014

Ten tijde van het voetbal

Doet jongste de boodschappen in een lege winkel


Maakt middelste toepasselijke broodjes klaar voor bij de wedstrijd


Staat Valentijn van net 3 jaar volledig in trance voor de TV


En is Laurens er heel druk mee

overigens een

Om voor zijn hele familie

prima oefening

Armbandjes te maken

voor de fijne motoriek

Gistermorgen was het druk in ons winkeltje, heel erg druk. En dan komt er soms iets moois voorbij waarvan je denkt:
Daar maak ik een foto van


Een huzarenstukje wordt gemaakt door Jeanne


Alle stitcherietjes worden bewerkt met kraaltjes.
Ongelooflijk, ik keek mijn ogen uit.
Ook goed voor de fijne motoriek denk ik


We hebben uit dezelfde stofserie kussenpakketjes gemaakt. Helemaal compleet:


Met patroon, voldoende stof, een kantje en ook de achterkant. In de winkel te koop voor 16, 95 euro


Tussen de bedrijven door was ik vooral in oorlog met dit blok.
Ik heb me er blind op gestaard hoe ik dit nou het beste kon doen, en na 2 keer overdoen besloot ik voor de makkelijke methode




Dat wordt gewoon appliceren dus


Simpel, vandaag gewoon met kleine steekjes zonder nadenken opnaaien. Kan me er nou al op verheugen


Vergeleken met het vorige blok was dit echt een eitje


Fijne dag allemaal, geniet nog even na van het succes van Oranje.
Of je nou wel of niet van voetballen houdt:

Dit is toch best wel leuk!

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

M Verheij zei

Wietske,zo zou ik het ook opgelost hebben(het moeilijke blok).Jij hebt je DJ wel af voor het einde van het jaar.
Fijne dag verder

Ann zei

Leuk dat Nederland terug gewonnen heeft! Misschien komen we nog wel n's tegenover elkaar te staan in de xx finales ;-)!
Dit armbandjes maken zien er leuk uit! Zelf denk ik er ook over om deze voor de kinderen aan te schaffen ... bezigheidtherapie! ;-)
Je Dear Jane blokken zien er echt mooi uit. Maar soms is het wat nadenken en knutselen om tot het gewenste resultaat te komen hé (weet waarover je spreekt).
Groetjes,
Ann

Judith zei

ik ga ook aan de fijne motoriek vandaag. lekker naar de bee in culemborg bij wileke! en trek ik de conclusie uit de kinderen te zijn want die armbandjes ken ik helemaal niet. ook hier was het voetbal voetbal en nog meer voetbal. en ik..... zat lekker in mijn hok met de Burnt! Prima oplossing met je dear jane, volgens mij heb ik ook voor de makkelijke manier gekozen! Waarom ook moeilijk doen toch? Fijne dag, geniet ervan.

Marguerite zei

Ga zo naar Sneek, want jongste wil ook aan de elastiekjes. Wilde er eerst niet aan, zag ze alweer in de plastic soep in de oceanen verdwijnen. Maar de leukste/mooiste/grappigste dingen worden er mee/van gemaakt. Ik ben dus om. Haha... Heb dat moeilijke blokje nog niet gemaakt bereid me voor op het ergste. Ga nu me dik aankleden en op naar de elastiekjes. Blehhh het regent hier...

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuk de armbandjes, 2 jongste kleindochters zijn er ook druk mee.
Weer mooie blokjes
Groetnis Annie

Johanna Faber zei

Heerlijk om jonge mensen te in handwerken
Mooi handwerk en quiltwerk
Groetjes uit Zweden

Heleni van Til zei

Ach die kleine knulletjes, zo druk met van alles. Leuk hoor.
Dat ene werkje met kraaltjes is wel echt iets byzonders geworden, prachtig.
En jouw blokje ziet er geweldig uit, of het nou geappliqueerd is of genaaid. De 'look' is hetzelfde. Ik denk dat je lekker opschiet met je Jane.

patricia zei

Geweldig die armbandjes he?!
Ik doe het zelf ook met onze meiden, heeeel erg leuk :-)
En ik kan me voorstellen dat je even een foto moest maken van het mooie stitcherietje, géweldig!!
Je bent ook weer mooi opgeschoten met je blokken zeg.
Ik heb zelf even een "dipje" gehad, maar ga nu toch ook echt weer beginnen :)
Groetjes Patricia

Floor zei

Leuk de jongens aan de armbandjes. Nu natuurlijk in het oranje.
Heb er zelfs al een boek over gezien met allemaal - in mijn ogen - moeilijke voorbeelden.
Zal aan mijn kleindochter vragen of ze er ééntje voor me wil maken, dan ben ik ook helemaal hip.
Ik zie moeilijke blokjes voorbij komen zeg. Maar het gaat je heus allemaal lukken.

Elza zei

Prachtige stitcherie maar dat is niet zo vreemd deze dame kan er wat van.
Veel plezier met het voetballen je kunt er zo heerlijk bij handwerken.
Groetjes.

Anoniem zei

Wat een prachtige blokken met stitcherie en kraaltjes!
Leuk je kleinzoon ook aan de armbandjes.De kleinkinderen hier nog te jong voor en tegen die tijd zal de rage wel voorbij zijn.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Tuurlijk is die voetbal best leuk. Maar van die lege AH wordt ik helemaal gelukkig! Anny van rafels en rozen

Lida zei

Leuke dingen laat je zien en mooie blokken! Groetjes
Lida