zaterdag 14 juni 2014

heel veel kinderen……...


Daarover gaat de tentoonstelling die volgende week zaterdag begint in het Brabants Museum
En omdat ik zelf uit een groot gezin kom, er ontbreken op deze foto nog 2 zusjes want zij werden pas later geboren, spreekt dit onderwerp mij natuurlijk heel erg aan.

zusje zit bij mams op schoot
ik zit er naast




Wij vinden het leuk om hierop in te spelen en doen komende vrijdag en zaterdag, 20 en 21 juni  alle stofjes in de aanbieding, dat wil zeggen:

De 2e FQ is voor de helft van de prijs!!!!!

Laten we nou net vorige week weer splinternieuwe stoffen binnengekregen hebben.


De tentoonstelling begint dus op 21 juni met allerlei activiteiten in de stad, en eindigt op 21 september.


Ook leuk voor de deelnemers aan de high tea op 29 juni aanstaande. Er kunnen nog 2 borduursters meedoen, dan zit de  tafel vol.
Mochten er nog mannen mee willen met de boottocht dan geef dit voor woensdag aan, want we willen graag op tijd kaarten bestellen.

Onder het kopje "projecten" bovenaan het blog, vinden jullie alle info.

Gisteravond tijdens de voetbalwedstrijd heeft Herman de borduur pakketjes al klaargemaakt en kon zelfs hij nog met een schuin oog genieten van de doelpunten die gemaakt werden.



Wij zijn niet voetbal-minnend, maar hier kan ik toch echt van genieten.


met dank aan Cissy
voor het sturen
van de foto

Ik had me ook goed voorbereid met een heerlijk werkje op schoot


En ik heb ontdekt dat deze manier van appliceren mij het beste bevalt. Gewoon scheurvlies op de goeie kant van de stof, waarbij ik wel alles heel goed vast rijg, anders verschuift de boel


Met een mooi resultaat, als de strijkbout er nog even over gaat


Straks  om 11 uur is de winkel weer open
Fijn weekend

groetjes

Wietske

P.S. Ik heb nog geen nieuw patroontje van het randje per week gezien. Er zal iets fout gegaan zijn. We wachten rustig af.

20 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Zo te lezen heb je al weer volop energie. Dus jij hebt het nieuwe randjes patroon ook al gemist. Ik ga het straks zelf maar uittekenen.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Oei wat weer mooie stofjes! Ook een paar judie rothermel erbij?
Ben heel,benieuwd! Tot volgende week!
O ja en die tentoonstelling! Daar komen we deze zomer vast nog wel.
Succes weer deze eerste 'werkdag'! Zusje

Jeanneke zei

Zelf kom ik ook uit zo'n groot gezin van acht kinderen; een tante en oom hadden er tien en ik had meerdere klasgenootjes uit grote gezinnen, tot dertien kinderen aan toe. Zou graag die 'Gezin XXL' tentoonstelling willen bezoeken, maar de reis is vanuit Dokkum XXXXXL, dus voor mij niet te doen.
Hopelijk kan hij later naar Dokkum of Leeuwarden komen; hier weten ze ook wat XXL gezinnen waren!

Fijn weekend, groetjes,

Jeanneke.

Annelies zei

Ik kom zelf niet uit een groot gezin, maar leuk dat dit als thema voor een tentoonstelling wordt gebruikt.
Het Dear Jane blokje dat je laat zien heb ik zelf met de reverse appliqué methode gemaakt. Voor mij ideaal !

Jasmijn zei

Ha aan daar moet ik tijd voor zien te maken.! En natuurlijk moed om te klimmen hihi

bep zei

Die tentoonstelling lijkt mij ook wat, ik kom uit een nest van 10 , alleen de ketting is verbroken we zijn nog met 7 , gezellige dag vandaag, Bep

Ieke zei

Ik kom niet uit een groot gezin, maar het lijkt me wel een leuke tentoonstelling. Leuk Jane-blokje ook weer!!!

Bed, breakfast en quilts zei

Voor hedendaagse begrippen hebben wij al een groot gezin met vier spruiten. Heel gezellig, hoewel 8 of 9 waarschijnlijk nog gezelliger is!

Johanna Faber zei

Ben enig kind!!!!!!!!!!!!
Mooi je Dear Jane
Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden Joke

Wilma Kuin zei

hahaha,... Ik houd helemaal niet van voetbal en toch werd ook ik enthousiast met de kleinkinderen zo dol!! De mannen waren zo gelukkig met deze uitslag,...
:o)

Floor zei

Misschien is dat voor kinderen wel leuk zo'n groot gezin.... hoewel je krijgt weinig aandacht...
Maar voor ouders was het vast niet fijn, zoveel monden te voeden, helemaal als er weinig geld was.
En denk eens aan eten koken en de was.
Nu kunnen we gelukkig wat meer regelen. Maar het blijft erg leuk om te zien zo'n groepsfoto.

quilting Jeannet zei

Hee wat leuk Wietske, die tentoonstelling, mijn man komt ook uit zo,n groot Brabants gezien van elf kinderen, dus dat willen wij wel gaan zien van de zomer, bedankt voor de tip!

Monica zei

Oh Wietske, wat leuk dat jij hier al melding van maakt. Wij hebben ook een groot gezin, twaalf kinderen en zijn op de expositie vertegenwoordigd met het boek dat de jongste drie telgen van ons gezin hebben geschreven en een gezinsfoto. Ik zal er vlak voor de 21ste ook op mijn blog over schrijven.
Kan zelf helaas niet gaan kijken, maar zal er vast via iedereen over horen.

Annie Kingma.Bonnema zei

Grote gezinnen waren eerder normaal denk ik, wij komen ook uit een groot gezin, Bij mijn man waren 12 kinderen, en ik zelf een van de 8 kinderen.
Maar we hadden het fijn, al was er wel armoede.
Mooi blokje en ook de stofjes zijn mooi
Fijne Zondag.
Vanmorgen had ik wel R P W, heb ze inmiddels bijna af
Groetnis Annie

Anoniem zei


Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Wietske!!
Bedankt voor de mooie foto's waardoor we mee konden genieten.
Ook nu nog zijn er grote gezinnen-leuk je actie hierop.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

M Verheij zei

Wat fijn dat weer actief bent op je blog, gezellig

Anoniem zei

Oh, wat gezellig zo' n groot gezin. Ik ben enig kind en ik zou het niemand aanraden . En Jane..die groeit en groeit maar hè? Wat een ijver! Gezellig weekend. Anny van rafels en rozen.

Evelyne zei

Wietske wat ga je snel met je DJ! Je hebt de smaak goed te pakken.
Leuk om te lezen dat iedereen zo zijn eigen methode heeft, wat voor degene het beste werkt! Mooi blokje weer!

Liefs,
Evelyne

Anoniem zei

Hallo Wietske,
Wat leuk dat je aandacht besteed aan de expositie in het Brabants museum over grote gezinnen. Zoals Monica (ja ik ben die zus van Monica met wie je een taartje at bij V&D) al schreef wordt daar ons boek: "Herhalen,herhalen,herhalen....zei de moeder van 12 kinderen" verkocht in de museum winkel. Reken maar dat wij naar Den Bosch komen om naar de expositie te komen kijken en wie weet naar jouw winkel! Liefs uit Frankrijk. Liduine

marion zei

wat een leuke tentoonstelling, die staat ook op mijn verlanglijstje......