maandag 16 juni 2014

Mijn eerste legging


Wat denken jullie nou:
Die Wietske. 

Is ze 60 jaar geworden en koopt ze een legging?

Nou, nee hoor. Ik heb ze nooit gehad en zal ze dus ook niet meer gaan dragen. Nee, ik heb een meisjes-kleindochter. Voor het eerst kan ik me uitleven in rose en in jurkjes.
Hartstikke leuk dus.
Er zijn veel leuke babywinkels en dit keer zocht ik een andere  dan die waar ik meestal heen ga.

En het was zo leuk


Het rose jurkje had ik al snel uitgezocht, maar ik zocht er een broekje bij. Zo deden we dat toch vroeger? Van die leuke witte broekjes met kant eraan en eventueel een mooi randje dwars er overheen aan de achterkant over de luier heen. Daar zocht ik naar.

"Nee mevrouw. Kijk we hebben wel broekjes zoals deze maar die hebben de baby's gewoon aan als het warm is als korte broek, dat hoort niet onder een jurkje".

"Ook een  meisjes - baby heeft meestal een legging aan onder een jurkje"

"O, oke!"


Mooi ingepakt, pak luiers erbij en Isabel is weer onder de pannen voor een poosje



 We hadden gisteren een top dag, want we mochten
Oppassen!!!!

En we hebben gemerkt dat ook dit een andere inhoud heeft dan bij een op-tijd-geboren-baby.
Voor het eerst je baby achterlaten en even ergens gaan koffiedrinken is heel spannend, ook al zijn het je ouders die oppassen……..

Maar ik stuurde de jonge ouders ongeveer iedere 10 minuten een foto toe zodat ze konden zien dat het goed met Isabel ging.
Ze is zo gewend aan buidelen dat ze eigenlijk het liefst de hele dag gedragen wil worden.
Daar had ik geen probleem mee maar ik snap wel dat het voor haar pappa en mamma af en toe heel vermoeiend is.

Wij hebben er van genoten gisteren en gaan nu langzamerhand verder opbouwen zodat we ook voor  Isabel geroutineerde grootouders worden.

Het dekentje is trouwens gehaakt door middelste, zij haakt ieder vrij moment, ik had nooit gedacht dat een van mijn dochters zou gaan handwerken.


 En de afgelopen paar dagen heeft ze even een vloerkleedje gemaakt


Zomaar voor de lol


Zien jullie de titel van het Nijntje boek dat we gisteren mee naar huis kregen?
Nijntje in het Gronings. Jongste kreeg het cadeau van een van mijn zusjes.

Onze mams is geboren in Uithuizen. Ik spreek, versta en lees het dialect behoorlijk, maar de kinderen niet natuurlijk.

Dus: "Mam neem jij het boekje mee? Voor jou is het heel leuk straks als Isabel groter wordt".


Kijk nou toch, zelfs in het Gronings breit oma er lustig op los


Stukje tekst voor de liefhebbers


En iedere grootouder zal zeggen:
Heerlijk als ze komen maar ook  heerlijk als ze weer naar huis gaan.


Fijne dag

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Suuske zei

Wat een lieve foto van jou met Isabel. Zo wil je wel uren blijven zitten!

Ans zei

Wat een genot zo'n dag, ik zou er bijna jaloers op worden!

bep zei

heerlijk genieten Wietske, Bep

quilting Jeannet zei

Gezellig Wietske, en genieten van je meisjeskleindochter!

Judith zei

Je eerste oppas moment! Wat super leuk en dan ook nog op een dame die zo goed gekleed gaat! Helemaal te gek. Geniet er maar dubbel en dwars van en die geroutineerde grootouders........ Volgens mij zijn jullie dat al lang! Fijne dag vandaag, lekker Jane'n?

Sis Voorn zei

Lijkt me heerlijk zo een babygeurtje onder je neus in een buideltje .... Genieten...
Prachtig vloerkleedje !!!!!

Marguerite zei

Schrok ook een beetje van je titel. Net 60!! Moet niet gekker worden. Gelukkig liet je zien dat het een ieniemienie maatje is. Leuk setje trouwens. Lijkt me heerlijk om tussen al die kleine kleertjes te snuffelen. Gaat helaas zo snel over naar de grotere maten.

Bears with a HEART zei

Wietske, ik heb genoten van je vakantieverslag.

Ben, jammer genoeg, nog niet bij jullie in de winkel geweest, wie weet ... ooit, maar moest wel even aan Herman denken ( die ook zo druk is met jullie winkel),
toen ik net een logje schreef.

Rya, Rotterdam zei

Wat een gezellig en lief verhaaltje over het allermooiste, allerliefste kleindochtertje van de héééééle wereld. Ben blij voor jullie allemaal dat het zo goed gaat met Isabel. Dat wordt een grote sterke meid!!!
Groet, Rya, Rotterdam

Jeanny zei

Bijzonder voor jullie en de ouders zo'n eerste keer dat oppassen!
Lieve groetjes

Annie Kingma.Bonnema zei

Genoten van het oppassen, en wat leuk om haar te kunnen verwennen met een leuk jurkje en ja een legging hoort er bij tegenwoordig..
Fijne dag
Groetnis Annie

Elza zei

Super een heerlijke dag voor jullie.
Lekker genieten van dit kleine wondertje.
En je hebt gelijk heerlijk als ze langs komen maar ook fijn om weer even bij te komen. Wij krijgen zaterdag drie kleine meisjes te logeren (1 nachtje).

Geke Vermeulen zei

wat spat er een LIEFDE van het beeldscherm. meis wat een heerlijk verhaal weer ! Die Isabel en d'r neefjes boffen maar met jou als oma.

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk als onze kinderen ook het handwerken leuk vinden!!
Nijntje blijft leuk,....

ria vogelzang zei

Heerlijk, Wietske, dat was zeker genieten! En wat leuk dat één van je dochters ook door het handwerkvirus is geinfecteerd..... ;)
Dat Groningse boekje; super!! Ik stam ook af van een Groningse moeder en hou van dat dialect... als ik er nog aan denk hoe mijn oma het sprak ..(wat genieten!)..
Een heel gezellige dag vandaag, en nog lekker nagenieten!
Liefs, Ria.

Johanna Faber zei

Wat fijn dat het zo goed gaat met Isabel,
En dag weer met een goud randje
Groetjes uit Zweden en een fijne handwerk week

patricia zei

Wat een heerlijk blogje om te lezen zeg!
Even genieten van de kleine momentjes met Isabel en papa en mama mogen lekker eventjes op stap..........niet te lang natuurlijk hihi, want zolang kunnen ze haar nog niet missen!
Leuk is het dekentje van je dochter geworden zeg, ooooooit wil ik ook nog leren haken!
Fijne dag, groetjes Patricia

Ageeth Dorsman zei

Even heerlijk bijgelezen op je blog, want ik was een paar dagen niet in blogland. Maar helaas ook niet in dat prachtige land, waarheen jullie op vakantie waren. Wat ziet dat er mooi uit! Maar het allermooist en allerliefst vind in die ienie-minie-legging voor Isabel. Zo schattig bij dat lieve jurkje! En wat gaaf, dat je dochter ook een handwerkvirus heeft...
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Oh, die kleine jurkjes blijven leuk. Inderdaad vroeger deed je er zo'n broekje onder. Nu is het een legging. En oma zelf kleren maken voor je kleindochter? Tijd, tijd, tijd moet je daarvoor hebben en dat komen quilters/borduursters chronisch tekort. Wat leuk dat Nijntjes boek in de Groningse taal.
Groetjes, Lenny

Floor zei

Een echte legging voor die kleine meid, het is toch wat! Zal haar best heel eigenwijs staan. Ja, zo lekker tegen je aan liggen, daar houdt ze wel van, kan ik me voorstellen.
Er zijn ook van die handige dingen voor, zodat je beide handen vrij houdt. Maar als ze groter wordt, is dat best zwaar uiteindelijk.
Leuk dat jullie nu al mochten oppassen, dus lekker genieten.

Anoniem zei

Oh, wat een lief jurkje. Tja,die lieve witte broekjes zie je niet meer. Maar die dikke luiers ook gelukkig niet. Het is wel een heel kostbaar bezit, die kleine Isabel. Ik geloof direct dat het heel vermoeiend is voor haar ouders. Dit heeft tijd nodig en in de loop van de tijd zal het vertrouwen zeker toenemen! Zo te horen doet ze het goe. Anny vanrafelsenrozen en rozen