maandag 30 juni 2014

En terwijl……..

Wij gisteren de tafel in gereedheid brachten voor de high tea


En maar zo veel mogelijk oranje op de schalen legden
 om onze onvolprezen voetballers te steunen

Druppelden de gasten binnen en kon het borduurfeest beginnen
-------------


De mannen vertrokken naar de stad voor de boottocht en ze hadden de paraplu niet nodig


Wij waren zeer geconcentreerd bezig, en vergaten alles om ons heen


De mannen kozen het ruime sop, weliswaar met veel donkere luchten, maar het bleef droog


Bij ons niet trouwens, maar och, het waren maar buien en zusje en Marijke bleven gewoon onder het afdak zitten want de temperatuur was heerlijk buiten


De mannen brandden een kaarsje in de Sint Jan en vielen met hun neus in de boter. Er trad een prachtig koor op. 


En terwijl ik de potten voor de zoveelste keer vulde, ik denk wel 8 keer in totaal


Werden de heren door Herman getrakteerd op een onvervalste trappist


Wij gingen binnen gewoon door met een kleine show and tell
"The Scandinavian Red and White" 


En een prachtige randjeslap


Het was een geslaagde middag heb ik begrepen, er is hard gewerkt, veel gesnoept en ook de mannen hebben het ontzettend naar hun zin gehad en raakten niet uitgepraat over de boottocht.

Wie zegt trouwens dat vrouwen meer praten dan mannen?

De moeite waard om dit concept nog eens te herhalen!!


En Cissy, die eigenlijk geen geroutineerd borduurster is stuurde mij gisteravond deze foto, ze vond het een heerlijk voetbal-werkje.

Cissy en ik zijn al vriendinnen door onze passie voor quilten maar volgens mij 

hebben we er iets gezamenlijks  bij…….


En uiteraard ook deze weer van Cissy.
Leuk, we gaan weer door.
Mijn oranje tafel heeft geholpen


Morgen een leuk nieuwtje…….

Een heel leuk nieuwtje……..

Fijne dag

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Anoniem zei

het ziet er erg gezellig uit, zowel bij de directie als bij de raad van bestuur,
groetjes Tineke

Atelier Hartendief zei

Wat heb je het weer pico-bello georganiseerd!
Ben benieuwd naar je nieuwtje!
Groetjes Marijke

Irene zei

Het was super! Allemaal uitstekend geregeld, en vreselijk gezellig.
Dank je voor de gastvrijheid.

Phyllis zei

Wat een topdag, zeg. En wat een leuk verslag van beide locaties. Ben benieuwd.....

Annie Kingma.Bonnema zei

Ziet er gezellig uit allemaal.
En morgen een nieuwtje.
Groetnis Annie

Sis Voorn zei

Dat ziet er naar uit dat dit zeker herhaald moet worden ! ;)

Truus zei

Dat ziet er allemaal heel gezellig uit,zowel het borduren/de high tea als de boottocht.
Hier was het gisteren droog op een buitje in de vroege ochtend na.In de rest van Drenthe wel buitjes.
Spannend een nieuwtje-altijd leuk!!!
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wat kan je toch ontzettend leuk vertellen Wietske. Fijn dat het zo'n geslaagde dag is geweest. Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor voor morgen. Fijne dag en groetjes, Lenny

Judith zei

Een rondvaart door den Bosch, en een hightea bij jou! Goh kan zat beroerder. Ik ga mij ook eens inschrijven! Mogen we daarna werken aan een quilt ipv een borduurtje. Overigens kan er ook een rondvaart in Amersfoort gemaakt worden, met zusjes........... en is de tafel hier ook groot genoeg!!

ria vogelzang zei

Wat een geslaagde dag! Super zeg!
Nog lekker nagenieten!
En je maakt ons nu wel heel nieuwsgierig, hoor....... Tot morgen!
:)
Liefs, Ria.

Ieke zei

Wat ziet dat eruit als een gezellig dagje!

Floor zei

Ben gek op leuke nieuwtjes...... o, ik ben zo nieuwsgierig!
Wat een leuke middag hebben jullie gehad. Jammer dat er maar drie mannen waren.
Ze hebben natuurlijk genoten van de mooie tocht die mijn man ik verleden jaar ook maakte.
Echt prachtig, de andere mannen hebben nu vast spijt dat ze niet zijn meegegaan.
Al die lekkere oranje hapjes zijn vast opgegaan tijdens het thee drinken :-)

Elza zei

Welk nieuwtje hoezo??????
Dit zag er heel erg gezellig uit ook voor de mannen.

wilma oud zei

Wat leuk dat het voor iedereen een zeer geslaagde dag was. En het nieuwtje......ik ben niet nieuwsgierig hoor!!!!

Ageeth Dorsman zei

Dat ziet er weer heerlijk uit, gisteren bij jou. En wat fijn, dat jij aan al dat oranje had gedaan op tafel, want het heeft zeker geholpen (met dank van mijn mannen hier, die met een torenhoge bloeddruk hun 2x3 kwartier hebben uitgezeten; gelukkig had ik nog wat te hexagonnen). En nieuws??? Ik heet niet voor niets met mijn doopnaam "Aagje"...
Groetjes van Ageeth

Marguerite zei

Een leuke dag zo te lezen bij jou en fijn voor de mannen dat het droog is gebleven. En nu moet ik nog een nachtje slapen voor jou nieuwtje. En als je ons dan helemaal gek wil krijgen/maken dan maak je een laat postje. Haha...

Marjan zei

Wat ziet dat er vreselijk gezellig uit allemaal! Knap georganiseerd!