vrijdag 22 november 2013

techniek


Na lange tijd was ik gisteren weer eens een keer bij Marleen in Helmond.
Veel te lang geleden, en het was er weer erg gezellig.

Een van de cursisten kreeg uitleg in deze techniek


Cathedral windows.
Ik hoop het in de toekomst zelf te leren, want het ziet er erg leuk uit.



Wie ook met stofjes aan het experimenteren is, is zusje. Zij volgt daar in het Hoge Noorden een workshop voor.

Stofmanipulaties noemt ze het.


Marleen had prachtige fotoboeken laten maken van het weekend in Birmingham afgelopen zomer.
Leuk voor op mijn tafel om in te kijken want er staan foto's van schitterende quilts in.


En, heb ik nog iets gedaan bij Marleen?
Ja hoor, weer een molentje af. 12 heb ik er nu dus het begint op te schieten.
nog 4 te gaan


Ik had gistermiddag het hartje er nog op willen naaien, maar niets menselijks is mij vreemd. Ben in slaap gevallen en ik werd pas tegen 5 uur weer wakker.

En vannacht dan? Lig je dan niet wakker?

Nee hoor, ook vannacht doorgeslapen, niet gepiekerd, het was niet nodig. 

Komt misschien omdat ik gisteren bericht kreeg dat de eerste partij stofjes op tijd binnen is.

Zeg nou zelf. Een leeg atelier is natuurlijk niks aan

Ik krijg best veel vragen van jullie of ik een webwinkel begin:

VOORLOPIG NIET. 

Ik hoop gewoon dat jullie gezellig een dagje Den Bosch doen.

Want:
Sinds kort is het wegennet naar het Zuiden ongelooflijk uitgebreid en verbreed
Er komt, zeker vanuit Utrecht, iedere 7 minuten een trein aan op het station
Ik woon pal in het centrum
Er is veel leuks te doen in onze prachtige oude stad

DUS

geen getreuzel...........
Hup, in de kuierlatten..........

Jullie hoeven immers niet allemaal in januari te komen?

Mag ook in maart of zo hoor

Tis hier toch niet zo groot


Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Anoniem zei

Den Bosch is inderdaad een mooie, oude stad; er wonen vrienden van mij en ik heb er menig heerlijk logeerpartijtje en gezellige dagje beleefd. Volgende keer, als ik er ben, kom ik langs.
Groet, Rya Lucas

Jeanneke zei

De VVV kan blij met jou zijn, Wietske! Er komen vast drommen mensen jouw kant uit na het uitnodigende bericht van vandaag :>)
Daar kan Zoete Lieve Gerritje een puntje aan zuigen.
Groetjes,

Jeanneke.

Rennie zei

Fijn voor je dat het stoffenpakket toch op tijd geleverd gaat worden. Moet een goed gevoel geven denk ik. Probeer maar van deze pionierstijd te genieten.

Jeanny zei

Den Bosch is een heel gezellige en mooie stad en Wietske woont midden in die stad. Ik heb laatst eens bij haar deur gestaan.
Lieve groet
Lieve groet

Sonja- Sezoentje zei

Oh Wietske, toch is Den Bosch ver vind ik en stiekem hoop ik op een webwinkel, haha, als je tips nodig vind, dan doe jij toch gewoon een dagje Maaseik en rij je even langs om mij op te pikken :))
Liefs, Sonja

Anoniem zei

Houd de ontspanning erin, je ziet hoe goed het je doet....:-)
XX liesbeth

Supergoof zei

en vergeet de Bossche Bollen niet,... ook lekker om het thuisfront mee te verwennen, dan vallen alle gekochte lapjes niet zo op,...
:o)

Marguerite zei

Heb in Zaltbommel gewerkt maar ja toen woonde ik nog in Utrecht. Nu woon ik bijna 2 uur verder. Maar misschien een keer met zo'n speciaal treinkaartje dat er zo nu en dan is. En dan meteen zo'n lekkere Bossche bol eten. Mmmmm.
Fijn dat de stof op tijd komt.
Groetjes Marguerite
En ach zo nu en dan in slaap vallen kan makkelijk met dit donkere weer.

quilting Jeannet zei

Dat wordt stadswandelingen organiseren Wietske, met daarna een Bossche bol in je atelier!!

Marja zei

met de bus vanaf het transferium aan de Vlijmenseweg is natuurlijk ook een optie. Aan welke kant van de St. Jorisstraat zit je? Aan de kant van de Vughterstraat?

Anoniem zei

Als jij mij eens een zak met energie geeft,sta ik de volgende dag voor je deur! (lol)
Heerlijk en nu verheugen op het moment dat de stoffen binnen zijn.
De Cathedral window is erg gemakkelijk te maken-probeer maar en leuk om te doen.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Wietskes Quilts zei

jazeker

Wietskes Quilts zei

En boottochten onder de stad door.
Die zijn wereldberoemd in Nederland:)

wilma oud zei

Ik moest glimlachen, toen ik las dat je in slaap gevallen bent en ook de nacht goed geslapen hebt. Je zult er wel aan toe geweest zijn. Ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal en de foto's.

marion zei

indien ik met de kinderen nog bossche bollen wil eten zit een bezoekje er vast in ( maar eerst mijn benen uit het verband, traplopen is zo wel lastig)

marga zei

Slapen is voor ons dames niet vreemd meestal haal ik het eind van het journaal niet en manlief maar stiekem lachen.
Je maakt mij wel nieuwsgierig kom zeker een keer langs "U" binnen bedoel ik.
Groeten
Marga

Conny's-blog zei

Ja dat cathedral windos is zo mooi he, zou ik ook nog wel eens willen leren..................liefs.Conny

Elza zei

Cathedral Windows is niet moeilijk heb er zelf ooit wat pannenlappen van gemaakt.
Op het quiltcafe bij ons in Harlingen is een mevrouw van 83 die van deze blokken al heel veel quilts heeft gemaakt voor al haar kinderen en kleinkinderen eentje.

Anoniem zei

Als je in slaap valt overdag, dan heb je het nodig gehad. Jullie zijn ook zo druk bezig, kan me het wel voorstellen. Ik wens je een rustiger weekend en veel quiltgenot.
Groetjes, Lenny

Saskia Smit zei

Ik heb er al helemaal zin in.

Anny zei

Geen wonder dat je in slaap sukkelde! Wat heb je het druk! En dan ook nog tijd vinden voor wat steekjes aan je quilt knap hoor. Rust lekker uit dit weekend. Anny.