woensdag 13 november 2013

Aan tafel!


Maar dat die tafel zo groot zou zijn.........

Gisteren, later in de middag, werden er maar liefst 18 pakketten naar boven gebracht

18!!!!!

Binnen 10 minuten stond alles boven


En Herman zag de diverse beschrijvingen, en ineens had hij een déjà-vu van vroeger en wist hij weer waarom hij al zoveel jaar niet zo graag spullen in elkaar zet van onze Zweedse vrienden.
En dus:

Laat ik maar met de tafel beginnen, die is het lastigst


Allemachtig wat een grote!
"Schat, hoeveel dames komen hier?"

"Nou, ik denk eigenlijk best wel veel"

En, groot voordeel: Wij kunnen straks met al die kleinkinderen ook weer makkelijk aan tafel eten

rustig maar hoor,
er kan een blad tussenuit

Wij hebben een schoonzoon uit duizenden, en hij woont ook nog eens heel dicht bij ons.
Ja, dezelfde schoonzoon die een tweeling krijgt.
En hij vindt het hartstikke leuk.


En deze schoonzoon is zo handig. Hij komt, leest, en met gezwinde spoed wordt meubelstuk na meubelstuk in elkaar gezet.
Heerlijk!

het is toch niet
te geloven, zoveel materiaal
voor 1 simpele kast

We hebben hem weer op tijd naar huis gestuurd want hij had de hele dag al gewerkt, dus wij redden ons verder wel.

Vandaag weer een gewone werkdag, maar dan is Herman een paar dagen vrij en willen we nog graag een heel lijstje afwerken.


Mijn snoepdoosje is bijna leeg, allemaal onderdelen van de kroon van de Sweet Hearts.
Het enige werkje dat ik kan doen zonder tafel


Maar die staat inmiddels, en de stoelen ook.Vandaag ga ik er alvast eens van genieten.

Morgen laat ik jullie het resultaat zien

Hoop ik

Je weet maar nooit met die Zweedse firma


groetjes

Wietske

28 opmerkingen:

Annelies zei

Wel fijn, zo'n grote tafel, want dan heb je veel werkruimte.

Marja zei

Ik ben gistermiddag nog langs de St. Jorisstraat gekomen. Ik kan bijna niet wachten tot je winkel open is.

Anoniem zei

Ben heel benieuwd naar de kasten en de stoelen
Wat heerlijk zo'n grote tafel
Wanneer krijg je de stoffen binnen ?
Gr. Margret

Judith zei

Denkbeeldig staan we te trappelen om binnen te mogen komen

Noa Tonnis zei

wat een mooie grote tafel en ben benieuwd wanneer hij open gaat kom zeker kijken

KijkDaarIs zei

Maar goed dat die prachtige tafel in pakketjes zat...je had hem anders nooit naar boven gekregen...; 0))
wat zul je hier straks heerlijk aan kunnen schuiven!
fijne dag...

marion zei

heerlijk zo'n grote tafel...........

M Verheij zei

Nu nog een pakje Honingsoep en je mag roepen AAN TAFEL

Annerieke zei

zo'n grote tafel is een genot, dat is straks geen luxe ;) maar noodzaak

Monica zei

Ja, een grote tafel is heerlijk om aan te werken, succes met het in elkaar zetten van de rest, ben benieuwd naar het eindresultaat

Anoniem zei

Ja zelfs de stoelen moet je in elkaar knutselen ;-) Wat een prachtige tafel.
Daar kan je straks ook je quilts op sandwichen... handig.
Doe ik thuis ook altijd op mijn tafel. Die is welliswaar een half metertje kleiner ;-).
En wat handig straks met de hele familie lekker eten aan zo'n grote tafel. Zo gezellig!!

Tot gauw, liefs Mandy

Hermie zei

Leuk zo alle vorderingen te zien. Die tafel is superhandig

Martine zei

Spannend, ben heel benieuwd hoe mooi het gaat worden.

Ineke van den Akker zei

Heerlijk, zo'n paar handige mannen. Het wordt vast geweldig.

Johanna Faber zei

denk dat ik ook maar even naar onze Zweedse vriend ga, wat een schitterende tafel lijkt me dat, en wat zal daar met plezier aan gewerkt worden
Groetjes uit Zweden joke

marga zei

Heeft Joep vh Hek niet ooit iets verwerkt in zijn show over de Zweedse firma volgens mij is dat heel herkenbaar. het zal best wel lukken met zo'n schoonzoon als het eind resultaat maar goed is en dat lijkt het mij wel worden.

Groeten
Marga

Anoniem zei

Een handige schoonzoon is fantastisch. Maar bij mij is dat de dochter, die heeft laatst nog wat kasten in elkaar gezet van de Zweedse vrienden en goed ook. Succes met alles in elkaar zetten en vullen. Dat laatste zal geen probleem zijn denk ik.
Groetjes, Lenny

Judith zei

wat een heerlijke joekel van een tafel! Dat zal een aanwinst zijn, met al die dames en kinderen en kleinkinderen en wie nog meer die makkelijk aan kunnen schuiven :0)

Marguerite zei

Wat een knoepert van een tafel. Daar kunnen heel veel dames gezellig aan freubelen. Vandaag zit je daar alleen met je werkje. Je kan het wel lekker ruim neerleggen. Ben reuze benieuwd wat er in al die andere dozen zit.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Wat spannend allemaal Wietske en wat een grote tafel.Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien maar je houdt ons heel goed op de hoogte ,VEEEEEEL succes met het vervolg.
Groetjes Lia

ria vogelzang zei

Leuk!!! Heerlijk, zo'n schoonzoon!
Liefs, Ria.

conny's quilts zei

Geweldig wat zullen jullie nu handig zijn na al die bouwpakketten!

Lida zei

Sterkte met al die inelkaarzetklussen! Groetjes
Lida

Anny zei

Ik denk eigenlijk maar aan een woord: inbussleutel! Maar je kunt nu vast je hoofd niet meer stoten aan de lamp met deze enorme tafel!

quilting Jeannet zei

Ik ken die tafel wel Wietske, super joh! en wat je zegt, met je grote familie, prima oplossing, je zal het zien....ieder nadeel heeft ook zijn voordeel. Ik hoop het ook nog te gaan zien in de toekomst (lol)

Evelyne zei

Ha, ha ik heb een dé ja vu! Wij kochten de keuken ergens anders omdat we ook niet gecharmeerd waren van het zelf in elkaar zetten van een keuken van het Zweedse warenhuis, maar wat scherts onze verbazing toen de keuken van een echte keukenfirma kwam.... ook allemaal pakketjes die we zelf in elkaar moesten zetten!!
Maar Wietske het kwam goed en ik weet zeker ook bij jullie!
Fijn hoor zo'n lieve schoonzoon die een handje komt helpen.

Lieve groetjes, Evelyne

Rozen van Papier zei

Heerlijk zo'n grote tafel waa rje lekker aan kunt werken. Fijn dat je zulke goede hulpjes hebt,

groeten Janny

wilma oud zei

Oja, heel bekend dat in elkaar zetten van Ikea spullen. Ook DH en ik hebben daar ervaring mee. Maar wat is die mooi en groot. Heerlijk. En wat een toffe schoonzoon. En nog wel zo dicht bij. Helemaal mooi alles. Nog een fijne avond. Groetjes Wilma