maandag 18 november 2013

Bezig

Dat waren we gisteren

Heel erg bezig, maar het gaat goed!


Maar natuurlijk, eerst even verslag doen van zaterdag. 

We reden alweer op tijd richting de Randstad, ook omdat we nog een paar lades moesten ophalen bij onze aurifil leverancier. Dat hadden we afgesproken omdat we wat ruimte tekort kwamen.


Het lijkt alsof de lades heel oud zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ze worden in een speciale lak gezet, klassieke handgreepjes er aan en ziehier, een leuk resultaat.
Na dit bezoek reden we door naar


Och, arme Fedde. Zo rechtstreeks uit je bed midden in het feestgedruis. En dan moet je ook nog heel stralend en blij zijn omdat je jarig bent.
Dat was hij dus niet. Hij was gewoon nog een beetje moe


De kaarsjes uitblazen ging goed, maar verder hoefde het voor hem allemaal niet zo


Je wilt gewoon met rust gelaten worden, geen bemoeienissen, gewoon spelen


De nieuwe garage, nog een beetje leeg, maar nu niet meer.
Daar had opa persoonlijk voor gezorgd


En dan gaat het allemaal al snel beter, al blijft het lastig om de auto's op de goeie plek te houden.

Dat kost inzicht...


Gelukkig was nichtje Hanne er ook om de feestvreugde te vergroten


En hebben we spelletjes gedaan


's- Avonds zijn we nog doorgereden naar vriendinnetje Saskia. Zij had een jarig kind dat we wilden feliciteren.
Maar pubers van 14 hoeven geen auto's meer, die willen gewoon een enveloppe met geld.

Maar Saskia kreeg mijn allereerste stofje met wikkel!!!!


Ons eigen logo, Herman heeft flink wat kopieën gemaakt, er moet nog wel wat aan veranderd worden, maar dat gebeurt allemaal nog.
Morgen komt de vormgever even langs, een vriendin van ons, zij gaat ons helpen met de flyers, visitekaartjes enz.

Gisteren hebben we ons met het atelier beziggehouden


Herman maakte prijslijsten en een klantenregister,


 Ik hield me bezig met het plakken van de nummers onder het garen. Een zeer tijdrovend klusje, maar erg noodzakelijk om het straks makkelijk te maken.



Borduurlinnen voor kleine borduurtjes, de grote rollen komen nog


Eindelijk, gisteravond kon ik mijn Sweet Hearts eens weer tevoorschijn halen. Ik kom er nauwelijks aan toe op dit moment.

Hopelijk heb ik er vandaag weer meer tijd voor. 

Fijne dag

groetjes

Wietske


26 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt het er maar druk mee!! "Men" zegt toch dat hard werken gezond is?? Wat zul jij je goed voelen!! Leuke foto's van de kleine Fedde.
Succes en groet, Rya Lucas

marion zei

wat zijn de voorbereidingen toch leuk om te volgen........

M Verheij zei

Wat een gezellig blokje en je atelier wordt al aardig gevuld.Hopelijk kan ik het nog eens met eigen ogen zien.Komen de open dagen ook op je blog,wanneer en de tijden.
Fijne dag verder
Maaike

quilting Jeannet zei

Mooi die wikkels om je stofjes, vind ik zelf veel beter dan dat plakbandje wat ik er thuis altijd meteen afhaal.

sylvia zei

tjonge, harde werkers!!! En dan toch nog een werkje tevoorschijn halen, knap van je!
Succes, alles ziet er wel heel mooi verzorgd uit!!
groetjes, Sylvia

bep zei

Je blijft als een speer gaan Wietske, geniet ervan, en wat zal Elisabeth het naar haar in hebben , hier was ze natuurlijk ook die klosjes en lappies gewend,
Bep

Jeanny zei

Wat ziet er er allemaal super mooi uit!
Lieve groet.

Marguerite zei

Wat lijkt me dit een spannende, vermoeiende maar een ohhhh zo leuke tijd voor jullie. Overal aan denken, overal mee bezig zijn. Super!
Wou dat ik ooit de lef had gehad. Meiden zeiden wel eens; mam waarom begin je geen hobbywinkel(tje) en ga je workshops geven. Zo leuk! Oudste heeft een poosje bij een hobbywinkel gewerkt. Het is hard werken maar zo gezellig.
Maar nee ik had het lef gewoon niet. En nu is het te laat. We hebben zowel een hobby- als breiwinkel hier in het dorp.
Geniet iedere dag van jullie vorderingen, groetjes Marguerite

Anoniem zei

Hallo Wietske,

Ohh wat ziet dat er allemaal geweldig uit. Ik volg je blog al een tijdje. Ik hoop je een keer te ontmoeten in je atelier!
Volop inspiratie voor een beginnend quiltster.

Ria zei

Leuk als je van je hobby je werk kunt maken. Maar nu een nieuwe hobby zoeken?
Want af en toe heb je wel eens de behoefte aan... even iets anders. Ik spreek uit ervaring. Succes met alles. Ik blijf het volgen.

Groetjes Ria V.

Lida zei

Al dat moois opbergen en labelen moet ook een feestje zijn en dat je eigen werk blijft liggen, dat wist je al van tevoren, maar geniet maar van al dat moois,
Lida

KijkDaarIs zei

Al die garentjes..prachtig! en dan in die mooie kastjes...bijna zonde om eruit te gaan verkopen!!..;0)
Fijne dag!!

Anoniem zei

Wat een voorbereidingen ! Wat een werk! En wat fijn lijkt me het, een eigen winkeltje. En dan moet je handwerken omdat het nodig is voor je eigen zaakje.
Mooie excuses. Geniet ervan. Fijne tijd toegewenst

Handwerkgroeten Anita

Berna zei

Een druk weekend maar wel met leuke dingen. En je man is er ook maar druk mee! Tjonge. En wat een mooie ladenkast voor je garens!

Floor zei

Wat een hoop werk is dat allemaal nog hè. Maar wat fijn dat jullie het samen doen.
Als ik die laden met garen zie, dan zou ik wel zo'n hele la willen hebben, alleen om er naar te kijken. Zo mooi al die kleurtjes.
En lapjes met je eigen wikkel.... nou is het al helemaal echt.

margaholla54 zei

wat een mooie ladekast met garen, ik word er helemaal blij van, het begint er echt professioneel uit te zien, hartstikke leuk, succes met al het werk.

Carin Wijnand zei

En dan lees ik je blog even een paar weken niet en dan...... jeetje wat een verrassingen en wat kunnen jullie veel werk verzetten in korte tijd. Gefeliciteerd met al die leuke en prachtige berichten!

Anoniem zei

Het is wel meer werk om er een wikkel omheen te doen,maar een plakbandje vind ik zo vies en armoedig staan!
Oh,wanneer kan ik zo'n mooi pakketje rozenstof bestellen/kopen?En dat garen wil ik ook wel eens proberen-zo mooi!!!!!
Succes beide met het inrichten en keuzes maken.
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Als ik dit zo lees hebben jullie een druk maar gezellig weekend gehad. Het gaat er allemaal gezellig uitzien bij jullie zo kleurrijk.
Groeten
Marga

Rennie zei

Wat kan jij een hoop leuke dingen in een dag stoppen. Onnavolgbare energie. Geniet er van.

Judith zei

wat een enorme inspiratie zullen jullie hiervan krijgen, erg vermoeiend ook lijkt me, maar ook voldaan! mooie wikkel, zo gaat het allemaal steeds echter lijken :0)

Anny zei

Nog van hatre gefeliciteerd met de kleine jartige. En.. dit wordt geen quilt- maar en snoepwinkel!

carina zei

Wauw wat een werk! Wel leuk joor

wilma oud zei

Proficiat met Fedde. En wat zijn jullie druk bezig. Goed dat Herman niet alleen handig is met de handen, maar ook met zijn hoofd en jij ook. Mensen succes. Groetjes Wilma

Jet en Zus zei

Wordt al moe als ik je verhalen lees, wat een energie heb je!!!

Gefeliciteerd met Fedde!!!!

Groetjes Anita

nelleke zei

Ben weer bij met lezen! Nieuwe vorderingen dus! En die kleine moe op zijn verjaardag, ach.

tot de volgende keer,

liefs
Nelleke