dinsdag 16 augustus 2022

Wij zijn er niet zo van.......


En dan bedoel ik het gedoe in de keuken van bakken en braden enzo.

Maar als je dan de vraag krijgt van je kleindochter of ze mag komen om een verrassing te maken voor papa en mama dan is dat natuurlijk heel iets anders.

We appen tegenwoordig, mijn kleindochter en ik. En in de korte periode dat ze nu haar eigen telefoon heeft hebben wij al vaker geappt dan met de oudste kleinzonen die er al lang eentje hebben. "Het zit niet zo in hun systeem" denk ik......

En dit is wat we samen bedachten. Een bodem van Bastognekoeken, boter en suiker. Een dikke laag ijs er op en vanavond nog verse aardbeien als garnering.


Isabel mag alles alleen doen. Van het maken van het boodschappenlijstje, het geld dat ze van opa krijgt en de boodschappen doen.



Intussen maakt Suze haar eigen lijstje, maar ik denk niet dat we daar nu zo heel veel aan hebben.

Gezellig samen op pad, we kletsen honderduit en omdat ik niet zo heel vaak in de supermarkt kom moeten we best wel even zoeken.

Maar we hebben alles en al gauw staan we gezellig samen in de keuken


Mag ze alles gaan kneden met haar handen

 

en is dit het mooiste moment : vingers schoonlikken voordat ze weer gewassen worden.

Dan de hele bak ijs er overheen en gauw in de diepvries

Alvast de aardbeien schoonmaken en netjes afdekken zodat ze er vanavond mooi op gelegd kunnen worden.

Ze heeft me beloofd om te vertellen of haar ouders en kleine zusje het lekker vinden. Ik schat zo in dat de taart vanavond wel op gaat. Het wordt een calorie-rijke avond........


Ondanks de hitte afgelopen zondag hadden we een missie. Kleine Guus van 3 jaar oud, jongste kleinzoon van mijn zieke zusje, is de enige die nog geen quilt heeft van zijn oma.

Ze is een heel eind gevorderd met het ontwerp van Susan Smith: "We are Family" Hoe toepasselijk........



Ik ga het afmaken zodat ze daar geen zorgen over heeft. En dus rijden we noordwaarts om alle spullen op te halen en om de uitleg te krijgen van wat ze al gedaan heeft.


Gisteren alles uitgelegd en gesorteerd.


 Ingelezen in het patroon


 en samen zijn we aan de slag gegaan. Bijna alles ligt klaar om gepatcht te worden.


De blokken schieten al flink op, ik heb echt hard gewerkt, en inmiddels
afspraken gemaakt met Marina. 
Zij gaat het quiltwerk doen dus dat komt helemaal goed.


Ik ben er dus wel even mee bezig nu en laat de blokken van de Challenge voorlopig even liggen.

Eerst moet dit af.

Deze week zijn we op de normale tijden open en morgen is er een Bee.

Fijne avond

groetjes

Wietske