donderdag 25 augustus 2022

Over bijtjes en bloemetjes.....

 

Ineens krijg ik weer zin in appliceren. Maanden niet gedaan en ik zoek alles eens weer bij elkaar.


" The Rowdy Flat Library Quilt" van Susan Smith. 

In 2016 een topper. Iedereen was er mee bezig.


April staat er boven de oude foto die ik terugvond en de oplettende kijker ziet dat ik (och, alweer.....) met andere kleuren begonnen was. 

Toen was de achtergrondstof wit met veel rose. Nu geel met heel veel Tilda stoffen en tot mijn verrassing heb ik alle belangrijke stoffen keurig bewaard, en vind ik het nog steeds erg leuk.

3 blokken met cirkels af en 2 met de kleine vierkante blokjes. En nog meer dan een halve rol stof in de kast. Stiekem mee naar boven genomen een paar jaar geleden en nu nog steeds blij mee.


Het komt vast door het lieve quiltje voor Guus dat de zin ineens weer terug is. Het smaakt duidelijk naar meer.
Alles ligt klaar voor Marina. De achterkant, meegeleverd door mijn zusje en de bies door mij uitgezocht. 


Vandaag blijven we binnen. Foei wat is het heet. 

Ik ben echt wel klaar met de hitte nu. We hebben dan wel airco's maar ook daar word je op den duur moe van.

We willen gewoon naar buiten en genieten van normaal zomerweer. Hopelijk is het dit weekend weer een beetje normaal. 

In Utrecht begint de week van de Oude Muziek en we hebben een aantal concerten en een hotelovernachting op ons programma staan.


Silvi kwam gisteren. 

Ze heeft nog even vakantie en is al een hele poos in de afmaakmodus.

"Fleur", ook van Susan Smith, was een Bom die ze bij ons in de winkel deed. Helemaal klaar om gequilt te worden. Achterkant, tussenvulling en de bies, we zoeken het samen allemaal uit.

Zaterdag ligt ook deze Top klaar voor Marina.


En deze beauty is ook af. Die gaat nog even mee naar huis met alle toebehoren. Even nadenken of ze zelf gaat quilten of dat ze hem later ook brengt voor Marina.


Vorige week kwam Mieke. 

De Jules moet nog een rand hebben en ze vindt de juiste kleur in de kast.

Later kijkt ze hoe ze hem gaat afwerken.

Deze Bom deden wij vele, vele keren opnieuw en wat hebben we er een hoop mensen blij mee gemaakt.


Nelly stuurt een foto van het volgende huisje van "Huizen en Harten" op. Iedere maand hangt er een nieuw exemplaar bij de voordeur als alles klaar is. Een heel leuk idee.


En nog een blokkenboek af. 

De maakster is er superblij mee en kan eindelijk al haar blokken op een mooie manier bewaren.


Begin September komt de nieuwe Quiltmania. Wil je dat we eentje reserveren? Laat het even weten via de mail. Onze vaste afnemers hebben al een mail gehad.


En ook bij ons binnenkort weer verkrijgbaar: Het Klossie. Een aantal is zeer geïnteresseerd in de nieuwe Challenge van Marijke: "Kniertje"......

Ik vind sowieso de titel al zo leuk dat ik er ook alles over weten wil.

We hebben een aantal exemplaren besteld en ik heb me aangemeld bij de FB groep.

Mocht je een Klossie willen bestellen? We horen het graag.


Morgen en overmorgen zijn we weer open. Gelukkig wordt het wat koeler.....

Fijne dag nog

groetjes

Wietske