vrijdag 28 augustus 2020

Tja.....

 geen zon gezien de afgelopen dagen. 

Soms vonden we dat jammer, maar wij zijn positief ingesteld en onder het mom: 35 graden is ook geen doen hebben we genoten van uitjes en ontmoetingen, dwars door het hele land heen.

In Maastricht vierde de vader van de jongens zijn verjaardag




en ontmoetten wij elkaar hoog op de berg op het terras van een mooi restaurant.

Na de lunch vond het gezelschap dat we nog een hoop trappen hogerop moesten om in de motregen een wandeling te gaan maken.

Een echte mannenhuishouding daar in Maastricht. Stoer doen en klimmen en echt nooit moe zijn.


 Koen is nog klein en af en toe moet hij toch echt een beetje beschermd worden tegen de grote jongens. Wij nemen altijd wat cadeautjes mee en op mijn vraag wat hij wilde hebben kwam het antwoord:

Een rose spaarvarken.....

Heerlijk kind.


En dan na die wandeling alle trappen weer af, en nog meer trappen af terug naar de auto. Ik vond het wel genoeg voor deze dag.

En omdat we heel wat calorieën verstookt hadden besloten we om deze heerlijke dag af te sluiten in de KP  straat.

Dinsdagmorgen pasten we nog een paar uurtjes op Suze en vertrokken we rond de middag naar de Veluwe. Suze's papa was dinsdag jarig maar dat vieren we later. Hij moest gewoon werken.

 

Herman had een mooi kasteel uitgezocht met prachtige wandelroutes maar van dat laatste kwam niks. Het goot en dus bleef het bij de bezichtiging binnen.


Evenzogoed vermaakten we ons wel, het was er gelukkig niet druk en tegen de avond reden we door naar ons hotel.


Voor de volgende ochtend stond de stoomtrein op de Veluwe gepland en ook hier regen, regen, regen en vooral een harde wind.

Maar in de trein zaten we droog. Hij deed 2 uur over een ritje van niks, maar bij iedere overgang stopt hij en stapt de chef- trein uit met een rode vlag om het verkeer tegen te houden. Als hij weer ingestapt is rijdt de trein weer door.

Zo ging dat vroeger. Ik werd er erg ongedurig van......Het schoot maar niet op. Gelukkig blijft Herman altijd erg rustig in dit soort situaties.


En dan nog naar Gouda waar de verjaardag van Pepijn gevierd werd. een mooie taart, we deden een spelletje maar zoals bij bijna alles: geen andere bezoekers helaas. 


We zijn weer veilig thuis en plannen de komende dagen even niks bijzonders. Met dit weer is het thuis het fijnst en och, Herman is al lang weer in winkel aan het rommelen en ik vermaak me wel met alle handwerkjes.

Het volgende blok voor De Foxley Village is af en de nieuwe patronen van Round the Garden zijn binnen.

De vorige keer had ik teveel andere projecten onder handen en heb ik niet mee gedaan. Nu heb ik ook veel projecten, maar heb ik toch zin om er aan te beginnen.


Ik ben echt al een stukje verder hoor, maar dat laat ik de volgende keer zien.


En er is nog veel meer nieuws uit de winkel. Morgen of overmorgen praat ik jullie verder bij.


Fijne avond

groetjes

Wietske