vrijdag 3 mei 2019

Kleine schatten...

Gisteren, donderdag....... 

We houden het ritme er gewoon in en dat houdt in dat Isabel komt spelen. 

Alleen dit keer iets meer uurtjes omdat ze vakantie heeft.

Het is nog een beetje Pasen en Isabel kiest de kleur uit van het brood bij de bakker: bruin of wit.
Het wordt wit en dat snap ik wel. 

Als je zelf mag kiezen heeft het lekkere brood altijd de voorkeur natuurlijk.

In de hagelslag zitten nog veel chocolade paaseitjes en deze oma heeft er slag van om er zo veel mogelijk uit te schudden.


Ons programma met Isabel wordt altijd in rap tempo afgewerkt want daar houdt ze van.
Duplo, lego, voorlezen, mens erger je niet, ganzenbord en 


er is iets nieuws bijgekomen:
schaken......

Vroeger zaten onze kinderen met hun vader met precies dezelfde stukken aan tafel en nu vind Isabel het het allerleukst wat er is.

De eerste beginselen zijn bijgebracht, ze heeft ook nog wel haar eigen spelregels, maar volgende keer gaan ze samen weer verder.


En dan de trein. samen met opa op de grond. 
Onze Zweedse vriend heeft voor weinig geld de leukste uitbereidingen aan bruggen en viaducten en


nu is het de kunst om de rails door 2 kamers en de hal te leggen. Dat vraagt enig overleg tussen opa en kleindochter, maar samen komen ze er wel.


En dan het echte quiltwerk.

Samen een vierkantje van paternoplaat, uitknippen en op stof leggen en dan tekenen.
Met wat hulp maken we van 4 stofjes een boekje en het wordt nog geinig ook.

Als ik alles op maat wil snijden met het kartelmes zeg ik: " wacht maar, dit vind ik een beetje gevaarlijk, dat snijden doe ik wel even"

"Volgende keer neem ik mijn kartelschaar wel mee oma, die is niet gevaarlijk"
Ook goed schat, prima.....


Uitgebreid knuffelen met Suze.

 Heerlijk om weer zo'n baby'tje tegen me aan te hebben.
Straks gaan we ook op haar passen.

 Nu nog niet, voorlopig 
 blijft ze dicht bij haar mama.


Kleine schatten:

Al een poos heb ik even geen zin in grote projecten, wil ook even wachten op het patroon dat Susan volgende week mee neemt voor onze winkel.

Ik ga ook meedoen met haar les, lijkt me superleuk.

De Dear Jane blijft trekken en als dan de nieuwe Tilda stoffen binnen komen heb ik een doel om wat uit te proberen op die lieve zachte stofjes.

Als vanzelf verschijnen de blokjes en het wordt zo leuk.


Al vaker opnieuw begonnen, maar nog nooit zo ver gekomen als nu. Zelfs de punten vorderen al en ik word er erg gelukkig van.
Ik was nog nooit aan de punten begonnen, maar nu vind ik het leuk om te doen.

In juli en september komen er weer nieuwe Tilda stoffen, en dat bevalt mij wel.

Hopen dat het me dit keer blijft boeien en gaat lukken want eens zal ook ik een Dear Jane afmaken.


We zijn de afgelopen dagen druk geweest met een nieuwe indeling op het blog. We hebben de cursussen en de projecten apart benoemd zodat het geheel overzichtelijker wordt.

De webwinkel is nu echt gesloten. 

We zijn er blij mee. 

Het scheelt een hoop werk en als je iets wilt bestellen of vragen hebt? Gewoon even mailen en we zorgen direct dat je geholpen wordt.

Vandaag en morgen zijn we gewoon open.

Daarna bereiden we ons voor op de komst van Susan Smith. 


Fijn weekend

groetjes

Wietske