dinsdag 1 januari 2013

Nieuwe kansen in een heel nieuw jaar




En dan nu ook van mij de beste wensen voor jullie allemaal!!!!!!

Eigenlijk hoop ik dit jaar op 2 dingen, nou nee eigenlijk op 3, maar die 3e wens komt denk ik vanzelf wel uit want dat is, dat het een creatief jaar wordt. Met alle leuke blogs vol inspiratie die voorbij komen gaat dat vast wel lukken.

Heerlijk en steeds weer genieten!!!! 


En dan willen jullie natuurlijk mijn 2 andere wensen weten. In de eerste plaats hoop ik op gezondheid. Het klinkt cliché, maar ik meen het echt. 

In de tweede plaats hoop ik dat de recessie nu op z'n retour is. Bij iedereen is het merkbaar op dit moment, en ik hoop van ganser harte dat het zich nu allemaal eindelijk eens ten goede keert.

Wij waren gisteren met z'n tweetjes BA (Bewust Alleen) Jongste had nog gevraagd of we kwamen eten maar we hebben dat liefdevol afgewezen. Onze dag stond in het teken van schuiven en plannen.

Ja, ja de dagboekquilt

Vandaag ben ik ermee begonnen, en het wordt de achterkant van mijn Dancing Dollies. Uiteraard hebben we, behalve nadenken over de afmeting, ook nagedacht over het doorquilten. Het dagboek ga ik knopen in de naden, de dancing dollies wordt doorgequilt. Op elkaar met een mooie bies erom heen en als hoogtepunt het huwelijk van jongste moet het toch lukken om er iets moois van te maken. Ik combineer deze quilt met de hartjesquilt van Francoise en ga me helemaal uitleven. 

Erg belangrijk om alles af te hebben nu het nieuwe jaar begint. Mijn lief had het helemaal in z'n hoofd, wist precies hoe het moest en ik mocht me er vooral niet mee bemoeien. Nou dat heb ik dan ook maar niet gedaan.




Ik ben maar aan het appliceren geslagen. Maar uiteindelijk had mijn lief de eerste maand klaar en kon ik aan de slag om alle lapjes aan elkaar te naaien.



Het hele jaar ligt nu klaar, en 2 maanden
zijn aan elkaar genaaid


de armpjes zitten er nog niet helemaal aan

Gelukkig had ik veel stof over, zodat dezelfde lapjes
ook terugkomen in het dagboek

Met de meisjes gaat het goed, ik ben al een eind gevorderd met het appliceren van de 2e lap en ik kan binnenkort beginnen met de jurkjes van het 3e deel. Daar zullen ongetwijfeld veel mooie stofjes uit de bruidswinkel bij gebruikt worden.

Vandaag maar eens kijken hoe ver ik kom.

Hele fijne dag nog, hopen dat het hier eindelijk eens droog wordt...........

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Jet en Zus zei

Ha Wietske,

Een gezond, gelukkig en kreatief jaar gewenst!

Blijf zo bloggen dan raak je je kreatieve vriendinnetjes niet kwijt, ik geniet van je verhaaltjes, volgens mij ben je een fijn mens!

Groetjes Anita

Anoniem zei

Succes met de weddingquilt! Heerlijk dat jullie er met z'n 2en aan werken.
Nog geen idee wat ik ga maken voor mijn dochters trouwen,behalve het ringenkussentje.
Doe je niet teveel en pas op je schouder.
gezellige dag
groetjes uit een droog Drenthe
Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!
Lieve groet

Irene zei

Geweldig dat je lief zo meewerkt aan de dagboekquilt. Dan is het toch helemaal een cadeau van jullie twee.

En ook jullie een gelukkig nieuw jaar.
Liefs en groeten, Irene

Lida zei

Lieve Wietske, dat je wensen uit mogen komen en je creativiteit zal stromen! Veel geluk en voorspoed voor jou en allen die je lief zijn, dikke knuffel
Lida
P.S.
Ga zo zelf de lapjes snijden voor mijn dagboek, hoop dat het gaat lukken, succes!

Annie Kingma.Bonnema zei

Hallo Wietske Dank voor je goede wensen, en hoop dat alles mag slagen met de dagboek en de dansende meisjes.
Heb eigenlijk nog nooit van een dagboek quilt gehoord of iets gezien.
Het lijkt me wel heel mooi en creatief.
Fijne dag nog. Groetnis Annie

Conny's-blog zei

Heerlijk samen bezig met je hobby quilten, allebei ook een gezond en creatief 2013 gewenst...............liefs.Conny

Bernadette van Gils zei

hallo Wietske
allereerst wens ik jou en je gezin alle goeds voor 2013 en dat je 3 wensen uit mogen komen.
Wat een heerlijke boel lapjes heeft je lief al gesneden en leuk dat je de eerste dag al geschreven hebt. Ga je deze allemaal borduren of gewoon schrijven met watervaste stift??
Veel pelzier samen met het maken van deze quilt en ik hoop nog veel van je te lezen dit jaar en wie weet zien we elkaar ook eens in Tilburg in het echie
groetjes
Bernadette

Suuske zei

Lieve Wietske,
Voor jou (jullie!) ook een heel mooi 2013 gewenst met heel veel momenten om van te genieten.

Wat een organisatie zeg, zo'n dagboekquilt. Maar dat is bij je lief wel in goede handen, de voorbereiding is prima, hoef jij het "alleen" nog maar uit te voeren. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik hoop dat we elkaar snel weer gaan ontmoeten in dit fonkelnieuwe jaar.

Liefs

Anoniem zei

Wietske,

Alle goeds voor 2013. Wat een werk heeft Herman voor je gedaan. Houd hem in ere. Ik las ook je blog over de bruidsjurk. Ik mocht met dochter Martine ook mee.Wat is dat geweldig fijn. Zij is in 2 rondes geslaagd.En zal helemaal stralen op de grote dag.
Marleen.

lia zei

Wietske heel veel gezondheid en creativiteit in 2013.Ik lees net je verhaaltje over de Dollies en de achterkant de dagboek-quilt je schrijft dat je de achterkant knoopt en de voorkant quilt,heb je daar wel goed over nagedacht,de knoopjes komen dan zichtbaar aan de bovenkant.Sorry als ik het verkeerd zie mischien.
Groetjes Lia

Wietskes Quilts zei

Hoi Lia,

Hartstikke lief dat je meedenkt, maar de beide quilts krijgen ieder een afzonderlijke achterkant met een dun stofje, dus eigenlijk plak ik 2 quilts gewoon op elkaar.Daarom worden ze ook even groot. Het is afwachten of het goed gaat natuurlijk, maar ik heb een paar 'knappe juffen" die mij tegen die tijd wel willen adviseren. En mocht het niet lukken heb ik gewoon 2 quilts. Ik vraag me alleen wel af in welk jaar we dan zitten:)

groetjes

Wietske

Françoise zei

Hoi Wietske,

Geniet van al die heerlijke projecten...en de mooie momenten die zullen komen. Het werd toch nog droog...dus dat is een goed begin!

Marina Fluit zei

Leuk zo'n dagboekquilt, nog niet eerder gezien, maar hoop er nog veel van te zien het komende jaar!
Je eerste hartje ben ikmerg benieuwd naar, je Dancing Dollies wordt erg mooi, denk dat je je niet hoeft te vervelen dit jaar. En wat betreft de wensen voor gezondheid en recessie bem ik het helemaal mee eens, ik ben er nu zo onderhand wel zat van!
Groetjes
Marina Fluit

Klaske zei

De beste winsken foar 2013 Wietske!

Janny zei

Voor jou ook de allerbeste wensen in hey nieuwe jaar en wat een enorm karwei om zo'n quilt maken, maar het resultaat mag er zijn! Succes!

Groeten Janny

hobbyshop fugeltsje zei

folle lok en seine in het nieuwejaar.
Gr. Miranda

Terray zei

Wat een mooie uitdaging ga jij met je dagboekquilt aan. Ik wens je het allerbeste en vanzelfsprekend zal er veel te lezen zijn op je blog over deze reis.

Groetjes
Tertia

carina zei

Wat leuk om dit bij je te volgen een jaar lang:) inderdaad gezondheid boven alles! Groetjes carina