maandag 30 juli 2012

Hebben jullie dat nou ook?????



Ja, natuurlijk hebben jullie dat ook. Je hebt mooie lapjes gekocht waar je eigenlijk best wel verliefd op bent. Die wil je bewaren voor een nieuw projectje, dus je legt ze netjes weg " voor ooit".
Ik had gisteren hetzelfde met de nieuwe lapjes en stempels die ik zaterdag in Tilburg gekocht had.

Na een hele dag nadenken (en ernaar kijken) heb ik dus besloten om deze stofjes in de strijd te gooien bij mijn dancing dollies. Het kan me niets schelen, ik ga vrijdag immers toch weer naar haar toe, dus als ze op zijn....... uhhhhh, op zijn? Natuurlijk zijn ze niet op. Zoveel stof gaat er toch niet in een paar bloemen zitten?

Vandaag dus maar lekker bloemen knippen en dan weer verder met de eerste lap van de meisjes.
Het is echt een grote klus maar geweldig leuk om te doen.




Ik heb maar eens even een spiekbriefje gemaakt want anders blijf ik maar tellen en nadenken en raak het spoor iedere keer weer bijster. Er moet nog het nodige geproduceerd worden.

 Deze beide bloemen gisteren ook nog gemaakt


Gisteren ook het eerste figuurtje met de -pas-geleerde-en-in-praktijk-gebrachte-methode gedaan. Ik vind het wel lastiger dan met flisofix, maar ga toch veel op deze manier doen, omdat het resultaat mooier wordt.



Verder hebben we gisteren niet veel beleefd, nou ja het kan ook niet altijd feest zijn hè?

Nu eerst mijn huis maar eens even schoonmaken....

Prettige dag,

groetjes

Wietske

10 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk je dancing dollies, die naai je eigenlijk gewoon op een grote effen lap, ik heb het patroon ergens in een boek staan. enne....ja hoor....trapndersteuning...Ideaal..

Jeanny zei

Veel mooie dingen zie ik hier waar ik (als niet quiltster) helemaal geen verstand van heb.
Maar ik hou wel van lapjes en kleurtjes om te gebruiken bij borduurwerkjes en ik bewonder altijd de mooie quiltkunsten!
Lieve groet.

Marion van Veggel zei

Hoi WIETSKE,
Ik heb zaterdag laat jou advies opgevolgd en het boek feathering the nest besteld. In afwachting daarvan ben ik alvast bloemen, hartjes en sterren aan het maken. Leuk was het zaterdag en ik vond het fijn kennis met je te maken.
Groetjes Marion.

ria vogelzang zei

Klinkt heel herkenbaar, hoor! ;))
Hoe vaak ik al wel niet toch die lapjes uit de kast hebt gehaald om toch maar bij de mandjes of de sterretjes of de home sweet home te gebruiken..... :)
En wat een mooie Dollies! Je bloempjes en het meiske zijn ook prachitg!! Leuk om steeds nieuwe dingen te leren, he?!
Geniet ze!! En sterkte met schoonmaken vandaag!
Groetjes uit Ommen.

Heleni zei

Wow, wat zijn je dollies al leuk. Vooral met de kantjes er op. Dit patroon heb ik ook ergens in een boek staan. Toch nog maar niet aan beginnen, eerst andere dingen afmaken....alhoewel...
Ik ben benieuwd naar je vervolg.

groet, Heleni

Supergoof zei

Moet het echt eerst schoonmaken,....
;o)
Nee, ik zit je te plagen, dat vind ik zelf ook het fijnste, eerst het huis aan kant, en dan lekker quilten.
Anders krijg je zo'n onrustig gevoel.
Veel plezier!

Suuske zei

Hoi Wietske,

"Turbo" noemde ik het stukje wat ik net op mijn blog heb geplaatst. Maar dat past hier bij jou ook zéker. Wat ben jij goed bezig zeg! Hele mooie dingen laat je zien.
Ooooh, en van die stofjes.... dat ken ik zó goed. Hier heb ik ook een serie liggen die ik alleen wil ik gebruiken voor een hele speciale quilt. Alleen, hoe die er uit moet gaan zien?? Geen idee nog, alhoewel... in mijn hoofd zijn er al tig quilts mee gemaakt!
Fijne dag voor jou, even als een razende tornado door het huis en dan weer lekker verder prullen met je lapjes!
Van het najaar gaan we elkaar vast eens ontmoeten bij Francoise, lijkt me leuk!!

Groetjes, Suzanne

Suuske zei

p.s : Hoe heet het lettertype wat je hier gebruikt? Vind het mijne zo saaaaai..

Wietskes Quilts zei

Ga ik even aan mijn jongste vragen want dat weet ik niet. Ze komt straks toch nog even langs.Dank voor je leuke berichtje. Zet het wel even op je blog als ik het weet, oké?

groetjes

Wietske

Suuske zei

DankDank! Ik ga me er eens aan wagen als ik iets meer tijd heb. En lef... ben altijd bang dat wanneer ik iets verander op mijn blog, alles ineens foetsie is..