donderdag 19 juli 2012

Een leerzame ochtend

Gistermorgen ben ik naar Tilburg geweest om de lapjes voor de nieuwe maand op te halen. Ik werd welkom geheten door Jose en mr. Bingley. Jose was druk bezig met de laatste blokken van de Lizzy.





Ze wilde ze eigenlijk af hebben voordat Dorry terugkwam maar dat zal denk ik niet gelukt zijn. Als het goed is, kwam Dorry gisteren weer thuis.

Omdat ik een paar maanden niet geweest ben op woensdag (ik notuleer dan vaak op het Bisdom) had ik mijn werkstuk van de afgelopen maand van de Jules meegenomen. Jose zag in een oogopslag dat het niet goed gegaan is met mijn maaksel. De zijranden waren te groot, de hele lap was sowieso te groot en dit zou het aan elkaar zetten met de methode " quilt as you go"  niet ten goede komen.
" Je bent te snel, je wilt te veel en heb je het wel afgemeten? zo gaat het niet goed", aldus de wijze woorden van mijn juf......

Nou eehh nee, ik doe altijd zo maar wat. Daarom appliceer ik ook zo graag. Geef mij een grote lap met stofjes en het komt goed. En daarom vind ik mijn dansende meisjes ook zo leuk om te doen.

Helaas dit overhaaste past een beetje (nou ja, beetje) bij mij, maar dat wisten jullie al. Ik ben pas een paar maanden geleden met deze heerlijke hobby begonnen en doe eigenlijk maar wat. Maar Jose heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik moet echt nauwkeuriger zijn. Na de nodige uitleg zijn we aan de slag gegaan. En Jose is een geduldige juf hoor.

 " Ga ook nog maar even niet doorquilten" waren haar wijze woorden. Heuh, niet doorquilten????





Ik heb er al 2 gedaan hoor???????


In overleg met Jose ga ik binnenkort toch maar eens even de basiscursus patchwork voor beginners  volgen in Tilburg. Voordeel is dat daar ook de sterren, cirkels enzo aan de orde komen, want dat doe ik toch ook maar op mijn eigen manier. Er is nog heel veel te leren voor mij.

 Nu maar vrolijk verder met de volgende maand. Ik heb hier erg veel zin in.


Ik heb geweldige stof voor mijn Dancing Dolly's gekocht. Jose heeft goed geadviseerd, het is precies wat ik zocht.

Toen ik aan het afrekenen was kwam Monique binnen. Zij is druk met de Farmers's wife en ze was op zoek naar een geschikte rand eromheen. Monique doet alles op de machine en ik heb me verbaasd hoe iemand al die kleine lapjes zo netjes aan elkaar krijgt op de naaimachine. Het zag er werkelijk prachtig uit.




Thuisgekomen heb ik mijn aankopen maar eens even op tafel gelegd. Het resultaat is heerlijk om te zien.




Gisteravond laat kwam nog een mail binnen van zusje. Ze is inmiddels vertrokken met hond en man en ze zit niet eens zo heel ver hier vandaan. Dus wie weet.........


Nou het ziet er allemaal nog wat rustigjes uit daar op die camping maar dat zal de komende week wel veranderen. Het wordt eindelijk ZOMER in Nederland!

Straks rijd ik even naar Francoise in Vught. Zij is gestopt met de quiltwinkel in den Bosch en werkt nu vanuit haar huis. Eens even kijken hoe het met haar gaat. Maar daarover morgen meer.

fijne dag

groetjes

Wietske