donderdag 7 december 2023

T’is even wennen……

 Weer een nieuw project waar we met een groepje samen aan gaan werken:

“A day in Happyland” en uiteraard heb ik ook een jaargang voor mij zelf gereserveerd,


Prachtig linnen met mooie wolletjes, dmc garen, het ziet er geweldig uit. En terwijl Herman voor mij alle afzonderlijke delen onder de lockmachine doorhaalt

 
Zorg ik dat het dmc garen op de klosjes komt.


Het patroon is duidelijk maar het vraagt wel enig nadenken hoe om te gaan met alle ieniemienie kleine stukjes.

Eerst maar eens even kijken of alles klopt

Daarna trek is alle deeltjes over op een soort vliesofix en tot mijn verrassing werkt dat ook prima. Aan beide kanten zit plak en dat werkt fijn.


Voor de zekerheid rijg ik alle delen waarbij de lichtbak


 Mijn grootste vriend is


 Het voorwerk is gedaan


Alles is getekend met de frixionpen

 
En ik begin met het grootste onderdeel: de vogel en ik gebruik de festonsteek


 Daarna het lieveheersbeestje maar bij de kleine deeltjes is festonneren geen optie maar naai ik het gewoon vast met een klein steekje.


En kijk, intussen ontstaan er al lege plekken


 En zo ziet het eerste deeltje er dan uit. Het smaakt naar meer en de komende tijd zal ik wel meer laten zien. Gelukkig hebben we een appgroep waar we onze ervaringen kunnen delen dus dat komt wel goed.

Een superleuk project van een jaar waar we veel plezier aan gaan beleven.


 Gistermorgen, voordat de winkel open ging, hebben we de quilt van Françoise nog snel even op gehangen.
Volgens mij staat het patroon in één van de boeken van Maaike Bakker dus als je vragen hebt?


Het was gisteren een hele drukte. Veel aanloop, veel koffie en thee en veel gezelligheid. 


Morgen en overmorgen zijn we gewoon open en voor meer info over de naderende kerst is de agenda bijgewerkt.. Daar staan ook de momenten vermeld wanneer we aan het eind van de maand open en gesloten zijn, 
Heb je nog vragen ? Mail ons dan.


Groetjes

Wietske