dinsdag 29 augustus 2023

Historie…..

 Toen ik 18 jaar was kreeg ik de kans om in één van de vakantie’s naar Engeland te gaan om werkervaring op te doen.

Op de Kweekschool voor kleuterleidsters zat ik toen en samen met een klasgenoot ondernamen we de reis en werkten met veel plezier in een rusthuis. 

Het huis stond in Gloucester en we werden regelmatig mee uit genomen door de Nederlanders die er ook werkten en op die manier maakte ik al kennis met de boekjes van Beatrix Potter en bezocht ik het kleine museum in Gloucester

 De boekjes heb ik altijd bewaard en ze gingen elke verhuizing weer mee naar een nieuw huis


En toen kwam Wilma met haar prachtige quilt en ze gaf lessen bij ons. Niet een heel makkelijke techniek en mijn  eerste afbeelding bleef  dan ook een paar jaar aan het bord in de winkel hangen.

Totdat de nieuwe stoffen van Beatrix Potter binnen kwamen en ik de quilt van Angelique weer zag op een zaterdag. Ik was “om”, nam Jemima die zaterdag na sluitingstijd mee naar boven en maakte haar af.


In eerste instantie volgde ik het patroon van Wilma, maar mijn eigen boekjes zijn er natuurlijk ook en een eigen inbreng is natuurlijk altijd leuk.


En dus zocht ik wat plaatjes uit en vroeg Herman of hij er geschikte afbeeldingen van kon maken met behulp van de lichtbak


Dat lukte en de afgelopen dagen creeërde ik moeder konijn die Peter in bed stopt omdat hij ziek is van alle wortels die hij stiekem pikte in de tuin van de buurman. Hij ligt diep onder de dekens want het smerige drankje uit de beker? Daar had hij totaal geen zin in.


Vanmorgen hebben we nog een plaatje uitgezocht die zich goed leent en verder houd ik me waarschijnlijk wel aan het patroon van Wilma. 



Voorlopig gaat de hele familie even weer de kast in want het nieuwe deel van Sarah komt er aan en dan gaan we daar eerst weer mee aan de slag.


Vanmorgen kwam er een mail binnen van één van onze leveranciers met info over een spiksplinternieuwe Bom van Anni Downs


Exclusief met prachtig soepel  geruit linnen en wol


Onder de tab projecten vind je alle info.

Deze week zijn we weer op de gewone tijden open en morgen is er weer een Bee tot 15.00.

Kom gezellig langs en neem je broodje mee als je tussen de middag komt.


Fijne dag

Groetjes

Wietske