donderdag 6 april 2023

De sleutel is.... (was) gebroken..

 

Ik was er niet helemaal gerust op. Zou ik de sleutel van de geheimzinnige tuin er netjes op krijgen? Tenslotte is dit één van de belangrijkste onderdelen van de quilt en dan moet hij er toch echt mooi op komen.

Eerst hikte ik er een paar dagen tegenaan, maar eergisteren moest het er toch maar eens van komen. Ik ben van het rijgen zonder allerlei andere materialen, gewoon "needle turnen" en tja ook bij mij gaat het dan wel eens mis.

Scheef, en uit de bocht en rommelig. Ik had het kunnen weten. De kruisjes vormen een lange rechte lijn en zie die maar eens goed te krijgen.

En dus begon ik opnieuw en ging ik er vanmorgen weer fris tegenaan met een ander stofje.

En kijk, ik ben blij. Het is me gelukt. Een paar uurtjes kostte het me wel maar nu ben ik tevreden. Als je goed kijkt zie je dat de rest allemaal nog geappliceerd moet worden maar dat is een makkie voor de komende dagen.

Die sleutel, dat was het moeilijkste.

Bijna 4 blokken af en dan kunnen ze alle vier aan elkaar en kan ik met de klimop beginnen. Ook een secuur werkje denk ik, maar dat komt wel goed.

Voor de deelnemers die via onze winkel meedoen met "The secret garden" van Sarah  Fielke hebben we gisteren alle stoffen al uitgezocht. Herman is al aan het snijden zodat de pakketten volgende week weer klaar liggen.


Het was een gezellige Bee gisteren. Een hele tafel vol en er was veel te zien.


Els pakte flink uit. Ze liet veel moois zien.

En ook Nelly had flink haar best gedaan.


Even vergelijken of de buurvrouw het net zo gedaan heeft.


Zaterdag was de laatste les van twee: quilten op de naaimachine met Françoise. 


Er is hard geoefend, en veel geleerd


Nu moeten er kilometers gemaakt worden


De één had er wat meer moeite mee dan de ander en vooral de handen en de schouders hadden het soms behoorlijk te verduren.
Na de zomer starten we weer met nieuwe lessen. We zijn nog aan het plannen maar ik kom er volgende week op terug.

Houd dus het blog in de gaten.......

Onze Suze wordt morgen vier jaar. 

Dinsdag gaat ze naar groep 1 en vandaag nam ze afscheid op de groep waar ze vier jaar lang geweest is. Ook wij namen dinsdag afscheid van de leidsters, toch echt met een beetje weemoed. Vier jaar lang haalden we haar vrijwel iedere dinsdag op met haar grote zus. Nu gaan we bij een ander hek staan om de meisjes samen op te wachten.

Een periode die ook wij afsluiten. Ons laatste kleinkind ook naar de basisschool. Geen peuters meer die komen spelen.

Maar evenzogoed zal ze de komende tijd ook nog wel eens tussendoor in de winkel komen hoor. Suze is een energiek kind en totdat ze vijf is, is ze niet leerplichtig en zal ze een extra beetje rust af en toe nog wel eens nodig hebben.

Morgen na vier uur gaan we het vieren met een mooi cadeau.



Morgen is de winkel open tussen 10.00 en 16.00 uur. Zaterdag zijn we gesloten en gaan we naar Gouda om iets leuks te doen met de kinderen. De jongens in Maastricht zien we op een later tijdstip wel weer. Zij moeten studeren. Deze en volgende week hebben ze toetsen en dus is ieder moment nu nodig om goeie cijfers te halen. Herman gaat natuurlijk veel zingen in de Sint Jan en ik vermaak me wel.

Fijne paasdagen 


groetjes

Wietske