dinsdag 8 februari 2022

Druk.....drukker......

 Drukst.......

Beide lesgevenden die voor even uitgeschakeld zijn, en dan gaan wij met z'n tweetjes gewoon door met lesgeven.

De deelnemers moesten er al lang genoeg op wachten en dus neem ik de eerste les voor de beginners voor mijn rekening


een leuk groepje dat er zin in heeft


We gaan gewoon lekker aan de slag. De tweede les zal, zoals het nu lijkt, gewoon weer door Patricia gegeven worden.

 
Eén van de dames is al helemaal gewend aan het snijden van de blokjes dus zij redt zich wel


En kijk, we hebben weer een primeur waar we heel blij van worden. 

Pien van 16 wil het quilten onder de knie krijgen. 

Ze wil na haar VWO zeker de creatieve kant op en juist het quilten lijkt haar zo leuk. En dus gaat ze onze lessen volgen. Volgens mij heeft ze er nu al veel plezier in.


We hadden  de afgelopen week 2 groepjes om te leren appliceren. Eén op woensdag, en één op vrijdagmiddag.


Tussendoor probeer ik toch echt "bij" te blijven met het huiswerk van de FB groep. Dit keer moest ik het blokje


en de punt nog maken, dus het was even flink doorwerken. Vooral de punt was niet makkelijk. Ik moest het 2 keer uithalen en liet de onderste puntjes maar even weg. 

Het was wel weer genoeg zo.


Tussen de bedrijven door tekent Herman de kleine blokjes voor mij van de 365 Challenge . Ik heb er al heel wat af.


Als het maar eenmaal klaar ligt zitten ze in een mum van tijd in elkaar.


Bijna dagelijks komen er nieuwe stoffen binnen


Heerlijke frisse voorjaarskleurtjes



Gelukkig bestellen we altijd stofjes die ik mooi vind......


En dus neemt Herman altijd wat mee naar boven


Mocht je iets willen kopen? Mail ons en we sturen het op.


Voor het eerst sinds maanden zijn we de stad in geweest om te lunchen. Het was lekker rustig en we namen even de tijd. 

Het voelde weer goed.


We zijn deze week weer op de gewone dagen open: morgen 2 groepjes Dear Jane Bee, vrijdag middag ook een Dear Jane groepje en zaterdag starten we met een nieuwe Bom:
"Huizen en harten" van "Marin Patchwork"

We mogen ons verheugen in veel aanloop van (vooral nieuwe) klanten, de lessen en workshops lopen  goed en we zijn weer gewend aan de drukte ....


Fijne avond allemaal

groetjes

Wietske




P.S. Het pendelbusje dat je gratis vanaf het station naar de binnenstad rijdt, is er ook weer. Hij staat altijd beneden aan de roltrap. Vraag aan de chauffeur of hij je er bij de kookwinkel uit zet en je bent een minuut van de winkel verwijderd.