zaterdag 10 oktober 2020

Eerst maar eens even bijpraten.....

 Het was me het weekje wel. En dan ontdek je dat er vanaf maandag al geen blogje is geschreven. Niks voor mij eigenlijk, maar soms gaan die dingen nou eenmaal zo.

Ik had me één ding voorgenomen: de les van Patricia volgen van gistermiddag. Patricia die vervolglessen geeft na de beginnerscursus waarin een hoop leuke technieken behandeld worden.

Willemien had haar werk onder handen meegenomen zodat we iets moois konden bewonderen. Prachtige kleuren....


Dit is het waar ik beslist aan mee wilde doen. Ik kan dit niet, ik ben er eerlijk in en steeds maar weer probeer ik het.


Ik ben sowieso niet goed in spiegelbeeld dingen en paperpiecen is gewoon zo moeilijk voor mij.


Aan de groep lag het niet en aan de juf al helemaal niet


Haar uitleg was zo duidelijk, klip en klaar als het maar zijn kon


En de groep was zo klein dat persoonlijke aandacht ook al helemaal geen punt was.


Maar ook dit keer merk ik dat het prima gaat zolang de juf maar uitlegt en er zo ongeveer haar vinger bijlegt. Ik doe gewoon wat ze zegt, maar weet niet wat ik aan het doen ben helaas.

Ik geef het op. Paperpiecen is niks voor mij, ik richt mij op andere zaken.

Overigens was de rest van de groep erg enthousiast, dat wel.


Vandaag 2 groepen met gevorderden en voor hen was er de uitleg hoe te werken met H 250.


Patricia had alles weer perfect voorbereid en ook deze lessen liepen als een trein.


Ik heb er helaas niet veel foto's van, het werd zo druk in de winkel dat we alle zeilen moesten bijzetten


Maar een mooi resultaat is er wel. Deze is van Patricia zelf.

2 vriendinnen in de winkel


Helemaal uit Katwijk om de volgende rand uit te zoeken.


Supermooi wordt het en ze zijn tevreden weer vertrokken.


Mariette doet mee met Juultje. Ze volgt de gevorderden lessen van Patricia en ze is klaar met de eerste 2 delen van dit lieve quiltje.


We hebben gekozen voor een rose vogeltje maar iedereen is natuurlijk vrij om eigen keuzes te maken.


Emmy kiest voor een blauwe Juultje want het is een jongensvogel, aldus de uitleg. Ik ben benieuwd hoe ze de quilt nu gaat noemen.
Zaterdag komt ze de volgende deeltjes ophalen, en gaan we het misschien horen.


En dan komt Marina binnen met de Gossip van Nelly. Hij is gequilt en zo ontzettend mooi.
Nelly is op familiebezoek maar ze komt hem deze week ophalen.


Ook dit kleine quiltje is klaar, hij is van Marijcke uit Epe. Marijcke doet ook mee met Juultje, ze komt hem zaterdag ophalen.


En dit is een bijzonder verhaal. Een mevrouw, die wij helemaal niet kennen, quilt prachtig. Ze is slecht ter been en haar dochter komt zeer regelmatig met een patroon en legt ons dan uit wat de bedoeling is en hoeveel stof ze nodig heeft. Samen zoeken we het allemaal uit en mevrouw is altijd blij en gelukkig met de keus die wij maken samen met haar dochter.

Nu is het bijna klaar en kan afgewerkt worden. Een tafelkleed gaat het worden.


En dan de "Isabel" quilt, gemaakt door vriendinnetje Dona, ontwerp van Susan Smith.. Ze woont in Zwitserland, komt altijd bij ons als Sarah of Susan hier zijn. Nu zit het er even niet in en we missen elkaar.

De "Isabelquilt" is af en in deze frisse kleuren zou ik hem ook zo willen maken.
Prachtig!!!!!


Maar er ligt nog zoveel wat leuk is.......

Eerst maar eens even van ons weekend genieten. Volgende week weer verder.

Tot gauw

en

groetjes

Wietske