vrijdag 23 oktober 2020

3 dagen op rij.....

 Mocht ik genieten van vakantie-vierende kinderen en kleinkinderen, en wat was het een feest om ze allemaal te zien.

We begonnen dinsdag met Isabel en haar vriendinnetje in de Verkadefabriek met een heerlijke film voor 6+: Bigfoot, deel 2.

We hadden voor de zekerheid zelf iets lekkers meegenomen maar de dames hadden er niet veel belang bij. 

De film was te spannend  


Even wennen aan de mondkapjes, maar gelukkig mogen ze af als je zit. Dat scheelt.


De meiden bleven pannenkoeken eten en dus was er nog even tijd om de vakantiedag compleet te maken met een bezoekje aan de speelgoedwinkel.
Ze zijn geslaagd, de dames kochten kleertjes voor de pop.

Hun dag kon niet meer stuk......Eva mocht blijven slapen bij Isabel.


De taart stond klaar in Maastricht voor de volgende dag met de letters V van Valentijn en de K van Koen. Gemaakt voor een heerlijke woensdag door de beide jongens.

Samen met Isabel en Suze en hun mama reed ik mee naar Maastricht. Herman gaf toestemming voor mijn snipperdag. Hij redde zich wel,
en daarbij, Anke zou er 's middags zijn voor een applicatieles dus in geval van nood.....


Eerst maar eens een tekenfilm kijken, zodat de grote mensen konden bijpraten over alle dingen van de dag.
Corona houdt ons allemaal bezig en naar een totale lock down kijkt niemand echt uit.


Ons kind had kaarten geregeld voor een excursie in Fort Sint Pieter. Een paar maanden wonen ze nu in hun nieuwe huis en vanuit de slaapkamer is dit hun uitzicht. Ze waren er nog niet in geweest en dat moest nu dus nodig gebeuren.


Een zeer amusante gids leidde ons door de smalle gangen. Hij is leraar en verstond het vak om ons te boeien.


Voor mij was het een wat lastige tocht, veel trappen en ongelijke stenen op de vloer maakte het dat ik meer naar mijn voeten keek dan naar al het moois om mij heen.

Suze zat in eerste instantie in de draagzak, maar dat had ze snel bekeken. Er uit en lopen, dat was wat ze wilde.


Gelukkig waren er ook een paar plekken waar ze zich even kon uitleven, maar het bleef opletten geblazen.

Een heerlijk onbezorgd dagje uit.


Gisteren kwamen onze stoere jongens uit  Gouda met hun vader. Terwijl hun moeder samen met haar ouders de tuin winterklaar maakte


mochten onze jongens na de lunch mee de stad in om een paar stripboeken te kopen.


De rust is weergekeerd. Ik heb geen naald aangeraakt, een unicum......

Mocht er nog een periode komen dat alles weer op slot gaat, heb ik alle kinderen gezien.

Vandaag en morgen is de winkel weer open van 10.00 tot 16.00 uur. Morgen geeft Anke les: "quilt as you go". 

De herfststoffen zijn nog steeds in de aanbieding.

Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske