donderdag 16 juli 2020

tja......

Je kunt allerlei plannen maken voor een leuke vakantieweek maar soms loopt het allemaal even anders.

Onze zieke Saar heeft veel verzorging nodig en dat kun je alleen maar geven als je de hele dag thuis bent.


3 maal daags medicijnen en zo'n enge kap.

De eerste 2 dagen liep ze overal tegenaan en achteruit....

Best zielig vonden wij maar nu is ze er aan gewend. 
Morgen controle maar de kap zal nog wel even op moeten blijven denk ik.


En wij zouden wij niet zijn als we ook een nuttige invulling proberen te geven aan zoveel vrije dagen.

De jaarlijkse poetsbeurt van de winkel staat natuurlijk ergens op de agenda en Anke heeft deze week nog vakantie en wil best een dagje komen helpen.

Ook Els heeft tijd want normaal gesproken is ze heel erg druk met vrijwilligerswerk, maar dat staat nu stil.

Dus is de afspraak zo gemaakt en terwijl Herman de dag ervoor alvast wat kasten leegmaakt, en de grote ramen met de ladder wast


Bereidden wij ons gisteren voor op het ruimen van heel veel stof.

Waar komt het toch altijd weer vandaan......


Anke en Herman doen het zware werk. 
Kasten leeg, stof weg, doek erdoor en inruimen 


En terwijl hoog bovenop de kasten ook Anke's specialiteit is 


wast Els heel veel ramen


 en ontfermt zich over de wasemkap.

De lade's van de keuken vallen onder mijn verantwoording evenals de koelkast......


We lunchen zolang we zin hebben want de klus schiet goed op.

Op zo'n dag zorg ik altijd extra voor "ons personeel" en haal ik heerlijke broodjes uit de stad.


 tegen half 3 kunnen de emmers in de kast, dweilen we de vloeren en genieten we weer van een schone en erg gezellige winkel.

Dank jullie wel Els en Anke, we kunnen er weer een jaartje tegen.


De afgelopen dagen kon ik even buiten zitten en "Dear Jane" is ineens weer erg leuk


punten zijn ook leuk om te doen


Iedere keer weer boeiend om de puzzel te maken en ik maak dankbaar gebruik van "That Quilt"
Een fantastisch digitaal naslagwerk waar ik bij ieder blok even kijk wat de beste manier is.

Over de helft ben ik nu zeker.


Zaterdag om 10 uur gaan we weer open, zaterdagmiddag geeft Patricia les, dus morgen hebben we nog een vrije dag.

Heerlijk quiltweer, want het regent hier ook al weer.

1 oog op de blokjes en 1 oog op Saar

Fijne dag

groetjes

Wietske