donderdag 14 mei 2015

ZOMERBEE


Alles stond gistermorgen klaar in het atelier, helemaal tip top voor de Bee.  Ik rekende niet op zoveel mensen.

En ineens:

Daar was de zon. En niet zomaar een zon……. Gewoon een heerlijke, vrolijke en  warme zon. 
Dan kan ik echt niet binnen blijven, dan MOETEN we naar buiten.

dank je wel Veroniek
voor het showen

En dus als een haas aan de slag, en dat houdt in deze bouwput in:
stofzuigen buiten, stoelen en tafels soppen, want stel je voor met al die mooie stofjes, kussentjes neerleggen…….

van je blokken van

Koffie- en thee naar buiten en net voor 10 uur is alles klaar

The Gossip. Het wordt
echt prachtig

om een groep te ontvangen die groter is dan normaal.
Gelukkig hebben we klapstoelen….


Mieke vroeg even de aandacht. Ze liet een boek zien met de titel:
"UITGESLAPEN" geschreven door Jantje Kupers-De Roo.


Jantje maakt quilts van oud beddengoed, zo bijzonder


Mieke had het onlangs verschenen krantenartikel ook meegenomen en las ons voor


wat zou het toch leuk zijn om hier eens een gezamenlijk project van te maken. Maar waar halen wij oud beddengoed vandaan?
Ik heb het niet in ieder geval.


We schrijven de titel van het boek op om het aan te schaffen


Gelukkig heeft Mieke een extra exemplaar, zodat ik het gelijk voor de winkel kan kopen.
De komende tijd maar eens rustig in lezen en kijken of we er iets leuks mee kunnen doen.


De blokken van de Stonefields schieten op en we hebben ijverige mensen die het 

"over het algemeen"

 goed bij houden.


Maar het is niet mogelijk


om jullie alle blokken

  
te laten zien


dus zomaar een kleine


impressie


Al een poosje komen ook bij ons de vragen binnen om een workshop
"Cathedral Windows" en Marijke heeft haar werkstukken meegenomen

En dus gaan we een workshop geven in november.


Tegen de kersttijd is dit natuurlijk heel leuk om te doen en we kiezen voor de datum:

 vrijdag 6 november


2 workshops, van 9.30 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.30 uur.

Kosten:

30 euro, inclusief materiaal, lunch, koffie en thee.

En als je het toch over Cathedral Windows hebt:

Voor wie dat leuk vindt doet Herman tussen de middag een rondje Sint Jan, de mooiste kathedraal van Nederland.

De kerk is op zo'n 5 minuten loopafstand.

Iedereen die wil kan zich om 12 uur aansluiten voor de wandeling naar de kerk en om 1 uur is er voor iedereen een broodje en een kopje soep.

Om 2 uur kan de 2e groep dan beginnen met de workshop.

Meld je aan via de mail:

wietske.meinders@hotmail.com

En, wellicht ten overvloede:
We worden straks in de winkel niet meer gehinderd door trappen……...

Nadat de rust na de middag was weergekeerd in huis heeft Suus zich een moment beziggehouden met het hart in de Sampler


Maar, oh, ik wilde ook zo graag dat ze even met mij meekeek naar de cornerstone's die nog op de hoeken van mijn Stonefields moeten.

Volgende week gaat hij weg om doorgequilt te worden. 

En dus sampler aan de kant en meten maar weer……


Och, en Suus quilt al zo lang


In een ommezien zaten er 2 mooie harten in de hoeken.
Ik heb goed gekeken en de andere 2, daar red ik me wel mee!


En nu? Vroeg in de ochtend?

Het hart zit er in en ik krijg zojuist de foto toegestuurd

Prachtig!!!!



Hemelvaart: Geranium markt.

We gaan vandaag weer verder met stoffen snijden voor de Jules! Een winkelier is nou eenmaal (bijna) nooit vrij.
Voordat het puin en gruis ons om de oren vliegt moeten er enkele maanden klaar liggen.

Gelukkig hoef ik mij niet met het snijden bezig te houden, dus ik denk dat ik lekker even de stad in ga

Morgen is er ook een Bee en we zijn gewoon weer om 1 uur open.

Zaterdag zijn we om 11 uur weer open.

groetjes

Wietske