woensdag 23 december 2015

Voor de kerst…….

Vroeger, heel vroeger, schreef Herman een gedicht voor mij met Sinterklaas. Daarin stond de gevleugelde zin:

"Wat vandaag is bedacht, moest gisteren reeds zijn volbracht."

Daar heb ik tot op heden nog heel veel last van.

Jullie raden het al. Niks wachten tot na de kerst met poetsen in de winkel, niks wachten met opruimen en reorganiseren:

NU moet het gebeuren.

VANDAAG.

En "vandaag" dat was afgelopen zondag.

Kasten leeg omdat ze in juli vlak voor de opening gewoon maar vol gezet waren en we nog niet wisten hoe het lopen zou.

Ladder tegen de zolder en opbergen wat we echt niet nodig hebben.


ramen wassen, en dat zijn er nog al wat

  
werkspullen in de ene kast


en o wee, we hebben voorlopig geen hobs meer nodig. De kast is in 5 minuten vol.


alle waardevolle werkjes op tafel verzamelen


alle stoffen die overal zomaar liggen bij elkaar zetten
Wat een klus, we zijn er ongeveer 2 dagen mee bezig.


Ik wil zo graag een gordijn voor het raam in het kantoor
we hebben gelukkig een pak extra gordijnen gekocht afgelopen zomer. 


En dan zowaar een klant vandaag. Ze wist niet dat we gesloten zijn……


We zoeken samen stof uit en mevrouw kan verder met kerst.
Zij blij, wij de deur nu goed op slot,

want


we gaan naar Ikea voor de laatste aanvullingen en je zult het willen geloven of niet maar in de draaideur loopt Isabel met haar papa en mama. Ook zij zijn in de laatste fase van hun verbouwing.

We hadden dit niet afgesproken.
En terwijl de mannen uitgeput hun lijstjes bespreken van alles wat nog gedaan moet worden


Kijken Isabel, haar mama en ik heel ontspannen naar de tekenfilm en maken we afspraken om 1e kerstdag naar Maastricht te gaan.


Isabel heeft een tijdelijk contract bij Ikea, ze mag na de kerstperiode aan de slag. De proefperiode is ze goed doorgekomen.
:)


En dan nu, een uurtje geleden
Is de snijtafel achter in de winkel gezet en opgeruimd


Zijn er 2 extra werkplekken 


in het cursuslokaal gecreëerd


Omdat de grote kast in de winkel is gezet, zodat er nog meer rollen stof in kunnen


en de achterkant gebruikt gaat worden om al het kleine spul keurig aan te hangen


 en de voorraad keurig bewaard kan worden in de nieuwe kast achter de kassa


er zijn veel nieuwe hoekjes bij gekomen


Ikea had zelfs voor mijn bureau een lief rose kastje, dat ik niet nodig heb maar wel heel leuk past bij de rest.


Om toch enigszins in de kerstsfeer te komen ben ik begonnen met de sterren uit de Burnt.

Daar heb ik mij vooral mee vermaakt als ik (heel) moe was en Herman (nog) niet


Eigenlijk mag het nog niet want deze sterren zijn pas voor rand 3 maar ze zijn zo leuk om te maken.
12 hele

  
en 12 halve…..
en later nog veeeeeel meer, en op ieder vierkantje komt een ei


Ik ben reuze blij met de winkel, er zijn weer lege plekken die opgevuld kunnen worden.

Alles is schoon en geordend.
2 keer per jaar lijkt mij noodzakelijk en gewenst.

Morgen is het kerstfeest. dan begint voor ons althans het Grote Genieten als we om 3 uur de Christmas Carols zingen in de Catharinakerk in Eindhoven.



En 1e kerstdag gaan we naar Maastricht, heerlijk naar  de kinderen.

Koen is al in bad geweest vanmorgen.


Na de kerst weer meer.

Enne meisjes die zich hadden gemeld om te poetsen?
Dat hoeft niet meer hoor, alles is al schoon.

Jullie zijn de 30e wel meer dan welkom om andere werkzaamheden te verrichten……

Tot gauw na de kerst

Wij gaan in de ruststand

groetjes

Wietske