vrijdag 11 december 2015

Op (de) eigen wijze

Gewoon een leuke groep vrouwen. 

Ze kennen elkaar al zo'n 20 jaar, hebben elkaar vroeger leren kennen in de buurt waar ze woonden, de school, hun kinderen speelden samen en ze zochten contact met elkaar in een gezamenlijke hobby:

Handwerken!!!!!!

En ze noemen zich:

"De eigen wijze"

Eén van de dames  doet bij ons mee met De Jules, en zij vroeg mij onlangs of het mogelijk was om een dag te komen handwerken.

Natuurlijk kan dat en we zochten een geschikt moment.

Tassen op de grond



Hup de winkel in, kijken of er een leuk klein werkje is om ons mee bezig te houden, en nee nog even geen koffie of thee. dat komt straks wel.


En al gauw is iedereen aan de slag, staat de radio op de zender kerstliedjes en wordt er hard gewerkt.


In no - time staan de eerste steekjes


Meest stitchen en borduren


En is er tijd om eens heerlijk bij te kletsen over van alles en nog wat.



Blijven lunchen doen ze ook.

Gezellig in de keuken en ze hoeven niets te doen.
Echt een dagje uit dus.


Tegen een uur of drie worden handen en monden moe en bekijken we resultaten


Thuis lekker verder werken, maar daar 


MOET


 je altijd zoveel tussendoor


Helaas, het zit er op. Koekjes op, chocolade op, theezakjes veel gebruikt


maar met een leuke herinnering aan een dagje uit.


Dank jullie wel meisjes, ik vond het gezellig dat jullie er waren.

De grote blikjes zijn nu al uitverkocht, Herman gaat  nieuwe bijbestellen.

Vandaag en morgen zijn we gewoon open en straks om 10 uur is er een Bee.

Morgen zijn er voor het eerst geen lessen, het zal stil zijn in het cursuslokaal.

Nog 1 weekje en dan gaan we een paar weken dicht. Ik verheug me op komende woensdag:

De K*E*R*S*T*B*E*E* 

voor de hele dag met lunch.

Voor nu alvast een heel prettig weekend

ik meld me maandag weer.

groetjes

Wietske