maandag 23 maart 2015

Veel en heerlijk…...

Ons weekend stond in het teken van bovenstaande tekst!
Laat ik beginnen bij gisteren.

Introductie van Betty (klik) was niet nodig, de Stonefields hing op een prachtige plek tussen de schuifdeuren en eigenlijk was er nog even helemaal geen aandacht voor Betty

Kijk, het hoekje hangt nog niet helemaal netjes….


Mijn steun en toeverlaat, Tineke, kan overal bij. Ze heeft niets nodig om op te staan.


En daar hangt hij dan in het volle licht en raken we niet uitgekeken, uitgevraagd en uitgepraat
Flying geese er om heen en één rij hexagonnen
Gewoon te mooi!!!!!

  
Wacht, ik laat jullie gewoon een paar blokken van dichtbij zien. Betty heeft de vrijheid genomen om 2 uilen in het bootje te zetten omdat ze een tweeling in de klein-kinderschare heeft.


Eén van mijn lievelingsbloemen…...


En het blok waar ik zo heel erg tegen op zag, maar wat achteraf zo geweldig meeviel


En dan komt de Princess aan de beurt. Rood-rose, helemaal geweldig!!!

  
Kijk dat hertje


Werkelijk schitterend


En we bleven maar kijken en vragen stellen.
En Betty gaf geduldig antwoord…..
Het was gewoon heerlijk.


The Irish circle. Betty doet mee met een groep die er druk mee is.
Helaas de groep is al begonnen en vol, ik kon niet meer meedoen…….


En alweer in die prachtige rood-rose tinten


Klein detail van de blokken die ze ook al weer af heeft


Ze had de Tarocco ook bij zich en ook daar heeft ze haar eigen draai aan gegeven:
Haar Franse huis staat er midden op


En dan gaan we aan het werk, één volle tafel in de ochtend, en één hele volle in de middag


Hexagonnen maken met schilderstape


Het werkt, gaat snel met een prachtig strak resultaat
Ook weer wat geleerd


Betty, reuze bedankt dat je bij ons op bezoek bent geweest. We hebben genoten van je prachtige werk, we zijn een heel stuk wijzer geworden en we hebben weer wat extra's bijgeleerd.
We maken een nieuwe afspraak voor ergens in het najaar, oké?

Mijn mams:
90 werd ze zaterdag. 

Soms een beetje in de war, maar als ze alle kinderen ziet weet ze verbazingwekkend goed wie wie nou eigenlijk is.

Ze was er niet gerust op waar haar portemonnee was maar ik heb hem in haar zakje gestopt:
die heb je echt niet nodig vandaag hoor, mam!!!!


Een tafel vol gebak en ander lekkers


Iedereen had foto's bij zich die ter plekke werden gelamineerd door een groepje achterkleinkinderen

zodat ze op haar deur van de kamer geplakt konden worden
Dat vond ze heerlijk.


Dit is slechts een gedeelte van het gezelschap, ik begreep dat er een kleine 50 (grote) kinderen en volwassenen waren en een stuk of 20 kleintjes en baby's.
En dan denk ik nog even niet aan het groepje dat er niet was omdat ze andere verplichtingen had.


Eén van mijn neefjes en ik.
Het bord achter ons typeert de sfeer van de dag.
Wat was het een blije groep mensen en wat was het heerlijk om elkaar in deze hoedanigheid weer te ontmoeten.


's- avonds vanuit de auto belde ik mijn moeder nog een keer op:
"Hoe gaat het mam?

Kind, ik ben beduusd, dankbaar en doodmoe!"

Hoe hebben jullie dit toch allemaal voor elkaar gekregen.
Ik ga mijn mams niet meer uitleggen hoe het werkt met de e-mail enzo……

Vandaag heerlijk rommelen met Isabel, het is haar

 ik-wil-vandaag-graag-bij-mijn-oma-spelen-dag

Dus alles aan de kant en ruim baan voor mijn kleindochter.

Fijne dag

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Het ziet er weer gezellig uit bij je Wietske, als altijd!

miekequilt zei

Wat een pracht weekend zal dit geweest zijn.

Anoniem zei

Het was gister geweldig bij Wietske ik heb enorm genoten heerlijk!!!!!! groetjes anneke

Inge Slaats zei

Wat superleuk, Wietske! Je hebt er een prachtig verslag van gemaakt. Was heerlijk om te lezen en foto's te bekijken.
Ik ga straks een hexagonbloemetje proberen met schilderstape. Wie weet is dit voor mij dé manier, haha....
Fijne dag vandaag met Isabel.

Annie Derks-Scholten zei

Wat heb je weer veel meegemaakt en gedaan dit weekend. Heerlijk! Ziet er allemaal gezellig en mooi uit.
En vandaag heerlijk genieten van Isabel.. Veel plezier

Anoniem zei

Geniet ze vandaag met Isabel. Het is lekker zonnig weer, lekker vrolijk.
Groetjes, Lenny

Rya, Rotterdam zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je Mams. Wat een oergezelllige dag hebben jullie gehad, uit de foto's te distilleren. Heerlijk dat jullie het lange leven van je Mams nog zo kunnen vieren!!. Hoop voor jullie dat dat nog een flink aantal keren kan en mag! Groet, Rya

BezigeBijMirjam zei

Wat een gezelligheid dit weekend met jouw familie en met Betty en workshoppers!

Conny ten Berge zei

Brabantse gezelligheid alom, heerlijk!

Marguerite zei

Wat zal jij vandaag en de rest van de week nog heerlijk nagenieten van al het moois en leuks wat je dit weekend hebt meegemaakt. En dan als kers ook nog op maandag een oma-dagje...

sylvia zei

wat een weekend!!! nog van harte gefeliciteerd met mams!!!

ria zei

Heb genoten van je blogje, wat een gezelligheid en wat een mooie quilts.
Wens je een fijne en vooral creatieve week toe.
Groetjes Ria

Judith zei

Lekker blogje weer, en ja Betty is een schat! Fijn dat jullie het zo leuk met elkaar hebben gehad. Er komt een tweede groep voor de Irish Circles hoor WIeske, dus als je wilt kun je nog mee doe. Het is echt te leuk en een prachtige quilt. Het feest van je moeder ziet er ook gezellig uit. Ik zie je binnen kort weer.

Floor zei

Een druk maar reuzeleuk weekend hebben jullie gehad.
Eerst de show van de prachtige quilts van Betty.... kan me voorstellen dat je daar naar blijft kijken, ook naar al die verschillende stofjes die gebruikt zijn.
Toen het drukke maar gezellige feest van je moeder.
Wat zal ze genoten hebben om iedereen tegelijk te zien, maar wel erg vermoeiend, dat snap ik.
Ze kan nu rustig bijkomen en nog nagenieten van alle foto's aan de deur.

Elza zei

Wat heerlijk allemaal.
En wat fijn dat jullie er met zoveel waren bij je moeder.
Groetjes ELza.

Ageeth Dorsman zei

Wat een heerlijk, druk, maar ontzettend gezellig weekend! Ook op deze plaats nogmaals gefeliciteerd met je mams; 90 is echt een gezegende leeftijd! Dat jullie nog maar heel vaak zo bij elkaar mogen komen als familie.
Groetjes van Ageeth

Evelyne zei

Wietske wat heb ik genoten gisteren en weer veel moois gezien.Wel heb ik het een en ander gemist zie ik bij jou door het verdwalen in de stad Den Bosch,waarschijnlijk heeft heel Den Bosch een tas zien lopen (LOL) ,maar het mocht de pret niet drukken.
Het was een gezellige en leerzame middag met dank aan Herman , Betty en jou.
In het najaar als Betty weer komt hoop ik ook weer terug in Nederland te zijn en ga ik zeker komen.
Liefs,
Evelyne

marga zei

Een gezellig blogje met een prachtige quilt in wording. geweldig om de verjaardag van jou moeder met haar en heel veel familie te kunnen vieren.
Groeten
Marga

Francis Gortmaker zei

Wat een leuk verslag weer! En ik zie zoveel mooie quilts!

Anny zei

Wat fijn dat we even mee kunnen genieten van die mooie quilts. Een goed idee: 1 rand hexagonnen. Dat lijkt me wel wat. Oef, je moeder moet wel doodop geweest zijn van zo'n feest. Die van mij is digitaal behoorlijk bij. "Doe jij even een mailtje of kun je even op je telefoon kijken naar dit en dat is heel gewoon voor haar!'Maar aan een eigen ipad wil ze niet. Ze kan het wel hoor. Zo is het lekker makkelijk.