dinsdag 10 maart 2015

Ik kan het ook best wel een keer doen hoor…..

Bij ons is Herman van de inkoop en ik ben van de verkoop. 

Zo is dat nou eenmaal.
Maar veel spullen waren op, en dus stelde ik voor om eens alleen naar de groothandel te gaan.
Vriendinnetje Tineke wilde wel mee, zij woont halverwege en ik kon haar dus mooi eerst oppikken.

We waren vroeg en we hadden dus alle ruimte om te winkelen.


hobs, fray check, linialen. Alles is weer op voorraad


En dan zie ik deze stof. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een achterkant stof voor mijn Stonefields. Deze zou heel geschikt zijn als er voldoende op de rol zit.

Helaas…….

Maar er is een alternatief voor, aldus Desirée. Ik zal proberen om de stof nog voor je te bestellen.


Afwachten dus maar… Ik weet nu in iedere geval ongeveer wat ik graag hebben wil.
Bij ons kopje koffie met z'n drietjes, en de vraag hoever het met de winkel gesteld is, vertel ik dat ik er stiekem best op reken dat er straks veel moeders en oma's in de winkel zullen komen die wachten op hun "gymnastiekende" (klein) kinderen.

Daar moet je op inspelen, aldus Desirée en we hebben er een prachtige lijn voor die in de zomer binnen komt


Ik ben helemaal in de ban …….

Dit is toch te leuk


Slaapzakjes, slabbetjes, jurkjes…..
We zien het al helemaal voor ons


Ik kan dit natuurlijk niet laten liggen


Leuk voor straks, ergens in juli…..


We gaan tevreden naar huis. Zullen we binnendoor rijden? vraagt Tineke. Ik weet een leuke toeristische route waar ook een gezellig restaurant is om te lunchen.

Kunnen we met het pontje over


met een heuse strippenkaart


We houden het maar lekker gezond vandaag, Het was allemaal weer even genoeg afgelopen weekend.


Alles is al geprijsd en het ligt al weer in de winkel. 
Herman had natuurlijk de nodige op- en aanmerkingen, maar daar trek ik me niet zoveel van aan!!

" Je hebt je niet helemaal gehouden aan het lijstje"

Volgende keer gaat hij zelf weer de inkopen doen…..

Prima rolverdeling!!!!

Fijne dag

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

Marguerite zei

Ohh heerlijk om te lezen hoe jullie saampjes de winkel doen. En dan een keertje zonder Herman. Zie aan het karretje dat het goed gelukt is.

KijkDaarIs zei

Prachtig die stofjes..daar wordt je toch helemaal blij van!!

quilting Jeannet zei

Hahahaha, mannen.......maar de stofjes zijn geweldig, kan niet anders zeggen, die haas....elk kind krijgt dat toch voorgelezen?

Atelier Hartendief zei

Goede "rol"verdeling ;-)
Groetjes Marijke

Nanske zei

Dat moet een fijn gevoel geven...
Mooie stofjes...
Groetjes,

Rya, Rotterdam zei

Ach die mannen toch.....

Anoniem zei

Gelukkig gaat het goed met de economie dankzij de dames want die mannen zitten alleen maar op het geld.

Gr Eva

Ageeth Dorsman zei

O, helemaal leuk, die stoffenlijn van "Raad eens... ". Heb het boek hier altijd onder handbereik, en een lieve pluchen Hazeltje, maar de stofjes, die heb ik nog niet. Ik word, voor zover ik weet, niet op korte termijn weer oma, maar je weet maar nooit, voor ooit... Groetjes van Ageeth

Elza zei

Die kinderstoffen helemaal super wie weet.
Wat een mooie dag hadden jullie.
Groetjes Elza.

Truus zei

Je zult zien dat deze stofjes je deur uitvliegen!!!!
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Lijstjes zijn op van af te wijken niet? Je hebt echt enige stofjes gekocht. Als dat in de etalage ligt straks (krijg je die eigenlijk?) dan kunnen de dames niet meer om je heen.
En Isabel wil dat ook vast wel :-)

Patricia zei

Inderdaad, wat een mooie stof voor je achterkant van je Stonefield.
Ik denk dat wel meer mensen die stof mooi vinden.

Tineke Wesselink zei

Wat leuk om alles zo in te kopen. Zou graag met je willen ruilen een keer. Maar ja ik woon in Noorwegen

Lida zei

Heerlijk als je zomaar mag kopen wat jij leuk vind en ach smaken blijven verschillen! Maar het blijft leuk! Groetjes
Lida

Brigitta Seinen-Boermans zei

Fijn dat je weer fray check op voorraad hebt, zoals het nu staat komen wij as vrijdag vanaf het hoge noorden naar Den Bosch afzakken. Groetjes, Brigitta

marga zei

Ik denk dat er heel veel dames zijn die graag een keertje mee zouden willen gaan om stof in te kopen.
Maar je hebt het goed gedaan het ziet er mooi uit.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Goede zaken gedaan, weer fijn om hier te lezen en kijken
Groetnis Annie

Anny zei

Psst... niet verder vertellen hoor: ik had in de jaren 90 les van Ted Storm. En Fray Check mocht h-e-l-e-m-a-a-l niet... Het voelt nog steeds een beetje stout als ik het koop. Trouwens, bij Ingrid kwam m'n pas gekochte flesje ook onder de toonbank vandaan. Benieuwd hoe jij dat gaat aanpakken!

Saskia Smit zei

En stop de Raad-eens-hoeveel-ik-van-je-hou quiltkit maar snel in je webwinkeltje!

ria zei

Helemaal geweldig die blauwe stof, die zou ook heel mooi zijn als achterkant van mijn Dear Jane :-)
Leuk je webshop, ik denk dat ik binnenkort daar even kom shoppen :-) die cirkel malletjes lijkt me echt wel wat.
Groetjes Ria