donderdag 20 november 2014

Wie is er nou niet mee opgegroeid…...

En dan bedoel ik

Le quilt mystère 

The mystery quilt

Van Veronique


Mijn allereerste kennismaking met deze heerlijke hobby
Ik was (en ben er nog steeds) verliefd op


De bekende engel als eerste blok


 De wereldberoemde hond Jules, die helaas niet meer leeft


Toen wij begonnen met onze winkel vorig jaar lukte het ons nog om de laatste 10 boeken naar Nederland te krijgen, gesigneerd en wel omdat we zo lang hadden moeten wachten.
Ik heb ze verkocht en ze waren binnen een dag allemaal weg.

Beetje spijt had ik wel……..

Omdat ik op dat moment niet overzag hoe het was om zelf een BOM te organiseren.


 Nu weet ik wel beter, en het bleef mij bezighouden totdat ik in gesprek kwam met José van Beers, ervaren quiltster en overbekend met 

de Jules


We besloten samen dat zij deze BOM gaat voorbereiden en uitvoeren voor Bossche Quilts & Meer


En na het maken van afspraken met Veronique werden de afgelopen week patronen bij ons bezorgd van ieder deel afzonderlijk, in het Frans weliswaar, maar Herman gaat ze vertalen.


Gisteren zijn alle benodigde stoffen uitgezocht die de Jules weer zo mooi zal maken


We zijn er in geslaagd om goeie  keuzes te maken, behoorlijk identiek aan de Jules van jaren geleden


De voorbereidingen zijn nu in volle gang en jullie kunnen meedoen.


In maart willen we gaan starten met deze bijzondere quilt onder leiding van José. 

Iedere maand een stofpakket dat jullie kunnen ophalen in Den Bosch met uitleg van haar en als je verder weg woont sturen we het stoffenpakket met het patroon iedere maand op.

Als je het boek hebt, kun je het natuurlijk gebruiken.

Kosten:

32,50 per maand en dat een heel jaar lang. Dit is inclusief het verzenden.
En als je je eigen boek en patroon gebruikt betaal je 30 euro per maand.

Meld je aan via de mail:
wietske.meinders@hotmail.com

We hebben de agenda weer  tot 1 maart gevuld, misschien wel handig om er even door te kijken in verband met de feestdagen en onze vakantie

fijne dag groetjes

Wietske

15 opmerkingen:

Judith zei

Wat leuk, fijn voor alle spijtoptanten! Succes ermee

Annelies zei

Leuk dat je deze BOM doet. Veel succes.

sylvia zei

Erg leuk initiatief!!!!

Monica zei

Wat leuk dat jullie de Jules gaan maken. Heb je de nieuwste stoffen die Véro heeft ontworpen ook al gezien?

Ieke zei

Wat een leuke quilt! Helaas ligt er bij al veel te veel onaf te wachten...

Petra Tiehuis zei

Wat een geweldige idee om deze leuke quilt als bom te maken.

Ageeth Dorsman zei

Wat een geweldig idee om dit patroon als BOM uit te gaan geven! Ik heb al flink wat van deze quilts in het echt gezien, en het is echt een mooierd! Ik doe even niet mee, wanr ik heb voor volgend jaar (na die mysterie) nog heel wat liggen om af te maken.
Veel voorpret met het stofjes uitzoekem gewenst en groetjes van Ageeth

wilma oud zei

Oh wat heerlijk dat jullie dit gaan doen. En dat Herman het vertaalt vind ik helemaal super. Ik ga me opgeven Wietske. Groetjes Wilma

Truus zei

Wat leuk dat jullie dit als BOM gaan doen!
Prachtige stoffen hebben jullie uitgezocht.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

M Verheij zei

Wietske,wat leuk want dankzij jullie heb ik het boek.
Ik kijk graag met je mee,want zoals je weet heb ik mijn eigen tempo.
Fijne dag verder

Phyllis zei

Dat is echt enig, zo'n super quilt! Leuk dat je de bom gaat organiseren. Ik heb alle blokken liggen hier, af en klaar om gequilt te worden, misschien doe ik wel op die manier mee, iedere maand een blok quilten... komt die leuke quilt eindelijk af!

quiltlodge gerda zei

Ooooh Wietske, wat leuk! Ik heb het boek en het complete originele stoffenpakketje hier al een paar jaar liggen en ik wil zó graag beginnen. Maar .... Er moeten echt nog een paar dingen eerst afgemaakt :(
Maar misschien is dit wel een goede stimulans om te proberen ze vóór maart af te krijgen. Ik blijf een onverbeterlijke optimist hè ;)

Anoniem zei

Ik ken het boek helemaal niet, maar dat geeft niet, want mijn eerste keer in aanraking komend met quilten is al meer dan 25 jaar geleden . En dat via een cursus van een lerares uit Limburg.
In ieder geval veel plezier met het maken. Ik houd me bij de quilts maken voor Stichting Verdanda, daar wordt de hele week mee gevuld.
Groetjes,
Lenny

Anny zei

Zoals je misschien nog weet wist ik een van die boeken te bemachtigen. En dit aanbod van stoffen is wel heel verleidelijk. Maar ik ga er toch eventjes een nachtje over slapen. ( hopelijk niet van dromen want morgen lijkt een drukke dag te worden!) maar wat een. Goed idee die stoffen.

Johanna Faber zei

Veel succes met het maken, helaas ontbreekt me de tijd maar hij is wel heel leuk
Groetjes uit zweden een fijn weekeinden