zondag 2 november 2014

Stoffig blogje


De afgelopen dagen ben ik vooral heel druk geweest met nieuwe blokken van 
The Stonefields, ik ben nu toch wel zo'n beetje op de helft.

Alle enveloppen voor de deelnemers zijn de deur uit en bijna iedereen is gisteren geweest om haar enveloppe op te halen en resultaten te laten zien, advies te vragen, om elkaar te ontmoeten, en om weer eens wat nieuwe stofjes uit te zoeken.

48 deelnemers hebben we nu en om onze administratie goed op orde te houden stoppen wij nu met aanname van nieuwe deelnemers. Jullie kunnen altijd terecht bij Coriene als je alsnog wilt meedoen.


Herman heeft gisteren zitten rekenen aan de hoeveelheid stof die ik nodig heb voor de banen van The Prince en het middenstuk. Ook voor de deelnemers zal hij een duidelijke handleiding in het Nederlands en in centimeters maken.


De ondergrondstoffen die ik nodig heb, zijn inmiddels uitgezocht.


En ook dit snoepmandje begint zich al aardig te vullen.
Ik wist niet dat hexagonen maken zo leuk is.


Er zijn grote rollen stof besteld in Engeland voor de cirkels die op het middenstuk komen.
Rose en blauw zodat er voor iedereen die meedoet aan de workshop voldoende is, en dan hebben we ook maar gelijk voorlopig voldoende als het patroon in de winkel verkocht mag worden

Op 30 november en op 1 december zal Judith (klik) ons op weg helpen om het middenstuk goed op de ondergrond te krijgen.
De zondag zit vol, op maandag zijn er nog 3 plaatsen beschikbaar.

Als je meer info wilt, klik dan op projecten of op de foto van Susan aan de linkerkant op het blog.


Op de valreep afgelopen vrijdag: 
Prachtige splinternieuwe Moda stoffen


Met ontzettend leuke prints



Het doet lekker ouderwets aan.

De komende dagen duik ik even onder. We gaan weer een vol weekje tegemoet, op woensdagmorgen is er de workshop van het speldenkussen, de aannemer en de bouwer van de winkel komen langs en Isabel komt weer spelen.

Kortom, genoeg te doen en ik wil even meters maken met de blokken en de hexagonen.
Ik meld me ergens aan het eind van de  week weer.

fijne zondag en een fijne week

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Anny zei

Goedemorgen Wietske, heerlijk dat stoffige blokje. Mooie streepjesstof heb je gekozen. Stonefields twee is goed aangekomen. Wat was ik blij met de ieniemiene hexagonmalletjes! En.. Ze vallen mee om te maken. Ik was bang dat het een heel gepruts zou worden maar dat viel erg mee. Gezellige Zondag. Anny.

Saskia Smit zei

Ik vind het wel leuk dat jullie allemaal zogenaamd met de stonefields bezig zijn, maar stiekem besmet raken met het hexagonnenvirus.
Mooie stoffen Wietske!

Anoniem zei

van welke serie is de nieuwe Moda stoffen, ben zeer geïnteresseerd is de stof met tekeningen en tekst.
Annemieke

Judith zei

Heerlijk Mollen dus! Happy hidings!

Wietskes Quilts zei

De serie is van Kathy Schmitz en de titel die ze gaf is: patchwork garden

Evelyne zei

Mooie stoffen Wietske en je hexagonnen zijn ook mooi.
Fijne zondag en liefs Evelyne

Marjan zei

Leuke hexagonen! En wat heb je mooie stoffen binnengekregen... Succes en plezier de komende week!

Villa Zeezicht zei

Wat een mooie stofjes laat je zien, er zitten er een paar bij die ik ook wel zou willen gebruiken ;o) Hoog tijd om snel eens bij je langs te komen dus!! Fijne zondag!!

KijkDaarIs zei

haha ik wist het al...HEXAGONNEN zijn zoooo leuk!!!!...;0)

marga zei

Prachtige stofjes en schattige hexjes.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Hexogannetjes zijn zo leuk. je wilt steeds door.
Mooie stoffen
Groetnis Annie

M Verheij zei

Wat een prachtige stoffen en wat zijn je blokken mooi.
Je hebt zo druk,vergeet niet ook nog te genieten van je kleinkinderen.
Groetjes ook aan Herman

Sis Voorn zei

Prachtige lapjes heb je in huis !!!

Annie Derks-Scholten zei

Fijne dagen Wietske, prachtige stoffen hebben jullie er weer bij!

miekequilt zei

Hexjes zijn echt verslavend. Veel plezier met al je werkzaamheden deze week. En ik verheug me nu al op je volgende , ongetwijfeld bomvolle, bericht.

Anoniem zei

Hoi Wietske,

Heel veel succes deze week. Ik hoop dat het je lukt om meters te maken en dat we je pas weer aan het eind van de week horen/zien. Ik ben ook een paar dagen weg, heb m'n mantelzorg weekje bij een oude tante. Dan neem ik altijd hexagonnen mee om te maken. Ooit wordt daar een quilt van gemaakt.
Groetjes, Lenny

sylvia zei

geniet maar even van je dagen!! uh, wie is Corine???
groetjes, Sylvia

wilma oud zei

Prachtige stofjes laat je zien en succes met het vele doen deze week. Groetjes Wilma

Kitty Seebregts zei

Wat een energie heb je! Leuk he die hexagonen! Van al mijn restjes stof maak ik die meteen en na twee jaar heb ik een grote vaas vol!! De stonefields zijn trouwens enig om te maken!!