zondag 8 december 2013

Hoe het allemaal begon........


Gisteravond, we zijn nog tot laat in de avond bezig geweest en 1 klus bleef maar steeds liggen:
Ik wilde zo graag de naam van het atelier boven de deur, maar het bleef er steeds bij.

Zou Herman er een beetje tegenop zien?
Hij had dit nog nooit eerder gedaan. Vraag hem om FQ's te snijden, halve meters, vraag hem om een dagboekquilt te ontwerpen, moeiteloos doet hij het allemaal, 

MAAR LETTERS BOVEN DE DEUR

Het moest er gisteravond laat toch van komen, hij had het beloofd, en dus


beamer mee van het werk, kistje eronder en goed richten
beetje verplaatsen, verschillende pennen gekocht bij de speciaalzaak.

Stukje naar beneden en ja hoor, het staat geprojecteerd, maar nou moet er nog met de pen worden geschreven.

Wietske, wil jij gewoon gaan zitten en je niet bewegen? Met al die houten vloeren hier in huis wiebelt het enorm en dan ben ik bang dat het fout gaat


En alles klopte en het leek goed te gaan,
MAAR
 de duur gekochte pennen deden het geen van allen.

NIET EEN DEED HET!!!!

Gelukkig hadden we doodnormale ordinaire viltstiften in huis.
En toen stond het er binnen 5 minuten op.


En konden we de deur verzegelen

niemand de deur in!


En dan druppelen vandaag tegen 12 uur de genodigden binnen, en kan Herman aan zijn toespraak beginnen. Het hoe en waarom van de afgelopen 2 jaar.


En mag de kurk eindelijk van de fles. 


Ik vind dit een fantastische combinatie


En dan gaan we allemaal met champagne naar de gang


En mag Fedde het atelier openen

Gelukkig, daar is mamma want ik snap echt niet wat opa nou precies van mij wil


En dan mogen de gasten naar binnen
kijken, kijken en genieten....


Herman en ik worden er ook weer heel erg blij van


Het is super!!!!


 Volgens mij zijn wij niet de enigen die het leuk vinden


Leg mij nou eens precies uit wat voor soort garens dit zijn en hoeveel verschillende kleuren

252!!!!!!


"Heb je ruitjespapier en een potlood"? vraagt Francoise. We gaan direct aan de slag met een ontwerp voor jouw sampler.

Dat kan nu toch mooi even.
We zijn er nu toch en dan kunnen we gelijk de stof uitzoeken

  
Kijk, deze sfeer moet het worden, met crazy quilten, kantjes en bandjes.

We beginnen eind januari en de info vinden jullie onder projecten.
Er hebben zich al een paar cursisten gemeld en we gaan dit onder leiding van Francoise doen
Dus meld je aan als je zin hebt.


Intussen vermaakt Fedde zich prima met zijn pappa op de gang.
Wat doen die vrouwen daar toch allemaal zo druk?
Och schat geef ze lapjes en een kop koffie, en je hoort ze uren niet meer.
Wonderlijke wereld hoor.


Nou ja, nu hoef ik ook al niet meer uit te leggen waar de WC is


Ik was het overzicht totaal kwijt, maar het kon me niets schelen. Het was zo gaaf.


En nu op dit moment?

We gaan straks lekker slapen, ik ben doodop. Morgen weer een dag.
En volgende week vrijdag de 20e gaan we voor het eerst officieel open en mogen jullie komen kijken

Maar eerst gaan we even weg, ergens binnenkort, even in retraite met z'n tweetjes.
Heerlijk in de rust van The Lodge op het terrein van de Kathedraal in Canterbury.


Niet te lang natuurlijk want ik ben niet zo van de rust.
Net lang genoeg om het leuk te houden.

groetjes

Wietske

50 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je opening!!!!
Het ziet er allemaal mooi uit hoor! En wat leuk om een eigen ontwerp straks te hebben met mooie kantjes.
Nu eerst lekker genieten-niet teveel scones eten,al hoewel dat loop je er de 20e wel weer af.
tot horens en slaap lekker
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wietske en Herman,
van harte gefeliciteerd, het ziet er allemaal prachtig uit
geniet van jullie kleine vakantie voordat het straks echt gaat beginnen
groetjes van Tineke (uit Oss), ik kom gauw een keertje kijken

Ineke Hulzebos zei

Van harte gefeliciteerd met de opening van je Quilt-winkel!!! Wat een gezelligheid straalt er van dit blogje af!

Liefs, Ineke

Irene zei

Ziet er geweldig uit!!!
Zodra een vrije dag van mij met een open winkeldag van jou overeen komt, kom ik zeker binnen kijken.
En veel plezier in Canterbury.

Groetjes, Irene

Hermie zei

Ontzettend leuk dat je ons zo mee laat genieten. Is het lettertype Chopin?

Anoniem zei

Gefeliciteerd
Het ziet er mooi uit
Geniet er maar heerlijk van
Fijne vakantie en misschien tot gauw
Groeten Margret uit olst

Judith zei

Gefeliciteerd met je opening, heel veel succes! Al di garens..... Prachtig vind ik ze, en strakjes veel plezier in canterbury

Monica zei

Wietske en Herman, van Harte proficiat met dit geweldige 'project'. Het ziet er ontzettend mooi en gezellig uit, kan haast niet wachten om het 'in het echt' te mogen bewonderen, maar dat zal snel genoeg zijn.
Voorlopig heel veel (zang?)plezier in Canterbury !

Annie zei

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie quiltatelier, het ziet er heel gezellig uit!
Veel succes gewenst.
Hartelijke groet,
Annie

Marja zei

Wat leuk dat het zooo leuk was!
Wat een eer na al jullie inspanningen.

Groet,

Berna zei

Van harte gefeliciteerd met de opening van de "zaak". En geniet van een paar dagen er tussenuit zijn.

Floor zei

Gefeliciteerd met deze officiële opening!
Ik wens jullie er heel veel succes mee en veel plezier natuurlijk.
De letters boven de deur.... dat staat super!
Geniet van de vakantie.
Groetjes,
Floor

Jeanny zei

Gefeliciteerd, het ziet erg gezellig en aantrekkelijk uit!
Veel succes!

Sis Voorn zei

Ik wens je veel succes !

Ellie zei

Gefeliciteerd met de opening. Alles ziet er prachtig uit!
Veel succes!
Groetjes, Ellie.

yvonne zei

Het ziet er geweldig uit en heel stoer om in deze tijd zo iets op te zetten .
geweldig!!!!!!!! gefeliciteerd en heel veel toy toy toy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes yvonne

Annelies zei

Nu is het echt zo ver. Gefeliciteerd !

bep zei

Heel veel plezier in je nieuwe leventje en maak er maar een fijne plek van waar veel bezoeksters kunnen komen, Bep

Suuske zei

Wat hebben jullie hard gewerkt Wietske en Herman. Het resultaat is er ook naar: een supergezellig en sfeervol Atelier! Jullie kunnen trots zijn op jezelf en op elkaar!

Wietskes Quilts zei

Edwardian script is het lettertype
Groetjes
Wietske

Atelier Hartendief zei

Wat leuk Wietske, veel succes!
Groetjes Marijke

Anoniem zei

Tot in de kleinste details hebben jullie het mooi ingericht. Dat moet een succes worden.
Geniet van jullie korte vakantie en daarna veel succes,

Marleen.

Anoniem zei

Wietske en Herman,wat is het mooi geworden!
Jullie droom is uitgekomen.
Heerlijk genieten van de korte vakantie en dan weer komen in jullie eigen atelier.
Wat een heerlijk vooruitzicht.
Heel veel succes en tot gauw!
Hartelijke groet,
Engelien

quilting Jeannet zei

Gefeliciteerd Wietske, eindelijk er van gekomen, het zal vast een echte sfeervolle en warme plek worden voor menig quiltster.

Anoniem zei

Geweldig !!!! Hartelijk gefeliciteerd. Geniet in Canterbury en alle succes voor je "Bossche Quilts & Meer". Een ontzettend leuk verslag en enige foto's. Heb me vanmorgen enorm zitten amuseren.
Dag Wietske en Herman, groet, Ra Lucas

Martine zei

Gefeliciteerd met de opening. Het ziet er gezellig uit.

Ageeth Dorsman zei

Van Harte Gefeliciteerd met de officiele opening van het atelier! Ik wens jullie alle succes, maar bovenal heel veel plezier ermee en hoop, dat er veel mooie en creatieve contacten uit voort mogen komen. En de letters boven de deur zijn prachtig...
Groetjes van Ageeth

Mien B zei

GEFELICITEERD met de opening van het atelier.Heel veel succes ermee !!!
Ik hoop in 2014 eens een bezoekje te brengen .

Elza zei

Gefeliciteerd en heel veel geluk en succes.
Geniet van je dagen er even tussen uit.
Zingen denk ik.
Groeten ELza.

Annie Kingma.Bonnema zei

Nogmaals mijn gelukwensen voor jullie atelier.
Mooi verslag
Groetnis Annie

Françoise zei

Het was heerlijk om door de bakken te struinen! tot gauw.

margaholla54 zei

Wat ziet het er mooi en gezellig uit, heel veel succes, aan jullie inzet zal het niet liggen.

Quibi zei

Gefeliciteerd met je officiële opening! Ik wens dat het een doorslaand succes wordt en dat jullie straks helemaal uitgerust de drukte tegemoet kunnen treden!

christine zei

van harte gefeliciteerd met de officiële opening van het atelier . jammer genoeg woon ik echt te ver weg maar wie weet ooit met de vakantie of zo . scces en fijne vakantie christine

Rennie zei

Van harte gefeliciteerd en een onwijs gave tijd gewenst.

wilma oud zei

Lieve mensen, jullie verdienen het. Veel succes!

Annerieke zei

Wat ziet er prachtig uit. Het is jammer dat ik zo ver weg woon, anders kwam ik zeker even kijken.
Heel veel suc8

marga zei

Mooi om te zien en fijn dat je genoten hebt. Fijne dagen.
Groeten
Marga

Saskia Smit zei

Heel veel plezier. Hier en daar en straks.

Judith zei

gefeliciteerd met je (zo te lezen) zeer geslaagde opening voor genodigden!! dat het maar een heerlijk, gezellig en druk atelier mag zijn :0)

Trudy zei

Wat fijn dat we zo mee mogen genieten van jullie plezier! Het ziet er erg mooi en gezellig uit allemaal! Héél veel succes! Groetjes, Trudy
PS. Véél plezier in Canterburry! Het is zó'n leuke plaats! En vast nóg mooier helemaal in kerstsfeer!

nelleke zei

Lieve Wietske,

Hierbij mijn felicittaties voor het openen van je prachtige quiltzaak! Ik wens je erg veel succes , waar ik niet aan twijfel na alles wat je al hebt laten zien hier. Je mag wel heel trots zijn op jezelf maar ook op je man...die overal in bijstaat, zelfs de naam boven de deur heeft gemaakt (supermooi gedaan).

Ik bewonder je!

liefs
Nelleke

Anny zei

Van harte gefeliciteerd met de opening van de winkel. Je hebt wel een korte vakantie verdiend. In Kent is het zooo leuk. Herne Bay, Whitstable... Hythe. ik heb er heel wat vakenties doorgebracht.

sylvia zei

fantastisch om dit allemaal zo te lezen, net of ik er bij was.....;)
Prachtig, de naam boven de deur, het kostte even moeite maar dan heb je ook wat!
Heerlijk om maar even in retraite te gaan, hebben jullie wel verdiend of welverdiend......:)
Succes met al je mooie plannen, tis geweldig wat jullie voor elkaar gebokst hebben: hulde!
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Gefeliciteerd erg mooi geworden succes met jullie winkel.

Gr Sonja

Richt zei

Van harte gefeliciteerd met de opening van jullie winkel! Fantastisch om er zo samen aan te werken.
Geniet van jullie (korte) rustpauze om er daarna weer lekker tegenaan te gaan. Leuk om het te volgen.

Vanuit Noorwegen een hartelijke groet,
Richt

Jittina zei

Wietske en Herman, heel veel succes met de winkel. Geweldig om alles via je blog mee te kunnen maken. Geniet er maar van, jullie hebben fantastisch werk verricht. Als ik in Den Bosch ben zal ik zeker bij jullie in de winkel komen snuffelen.

Groetjes uit Zweden, Jittina

Aritha Vermeulen zei

Van harte gefeliciteerd. jammer dat die dure het niet deden maar jullie waren niet voor één gat te vangen gelukkig. Prachtige letters. Heel veel geluk met je winkel!

Hermie zei

erg mooi hoor

Wilma zei

Hoi Wietske,
Heel mooi die letters boven de deur, jullie pakken het helemaal tot in de puntjes aan! Het ziet er heel mooi uit allemaal. Ik reageer wat laat omdat ik achter loop met blogjes lezen....
De kleurtjes en kantjes voor jouw sampler vind ik prachtig!
Hartelijk gefeliciteerd met de opening en ik wens je een hele fijne, voorspoedige en lange tijd met Bossche quilts & meer.
In het nieuwe jaar wil ik graag komen kijken.