maandag 2 december 2013

Eigenlijk heb ik iedere dag wel iets in mijn agenda staan


Behalve op zaterdag, dan hoef ik nergens heen. Maar door de weeks wel hoor. Ik moet naar school, speel bij vriendjes en zij spelen bij mij. Zelfs op zondag heb ik een afspraak want dan heb ik altijd zwemles.
Laatst vroeg ik aan mijn moeder of ik nog naar een ander clubje mag, maar dat vond ze niet goed.
Eerst je A-diploma halen zei ze, daarna mag je iets anders kiezen.

En omdat ik afgelopen zaterdag dus eigenlijk niks te doen had, gingen we een nachtje bij opa en oma logeren. Mijn vader is de hele week weg en mijn moeder vindt het niet zo leuk om dan alleen thuis te zijn met Valentijn en met mij.

Bij mijn opa en oma mag eigenlijk alles, tenminste nou ja............
Ik mag niet verschrikkelijk hard rennen en ook niet aan allerlei knoppen komen enzo, dat vindt mijn oma niet leuk.
Maar verder zijn ze best oké.
Zodra ik er kom wil ik altijd direct spelletjes doen. Eigenlijk moesten we eten maar dat vinden mijn opa en oma dan ook geen probleem, eten we gewoon tijdens het spelletje doen.


Ja, jullie raden het al: mijn oma won!!


Mijn opa en oma hebben het hele huis op z'n kop gehad en eigenlijk lijkt het net of ze verhuisd zijn. Alles, maar dan ook alles is veranderd en overhoop gehaald, zelfs de slaapkamer is anders.
In de eetkamer staat nu een verschrikkelijk grote tafel en opa en oma gingen daar iets met stof doen. Oma noemt het ineens haar atelier.

Nou ja, echt snappen doe ik het allemaal niet, als opa en oma er maar lol in hebben vind ik het allemaal allang goed.


Ik speel liever met mijn broertje in de gang, veel leuker.


Maar ineens werd er verschrikkelijk hard op de deur gebonsd en het leek net alsof mijn moeder wist wat er ging gebeuren.
En ja hoor, in de gang stond een enorme zak met cadeautjes, allemaal voor mijn broertje en mij. Ik mocht de zak naar binnen brengen. Normaal doet mijn opa dit soort zware klussen altijd, maar hij was nergens te zien, en daar snap ik niks van. Hij kwam pas toen alles al in de kamer stond.

Valentijn en ik kregen hele mooie cadeau's, en we konden haast niet wachten tot alles uitgepakt was, we wilden er direct mee spelen



Mijn tante, die bofte maar weer eens, ze kreeg echt alles dubbel. Ik weet dat ze 2 baby's krijgt en ik verheug me erop.
Leuk om straks mee te spelen


's-Avonds gingen Valentijn en ik met opa, oma en mijn moeder ergens eten.
En ja, ik kan lezen dus ik wilde zelf uitkiezen wat ik ging eten


Nou ja, ik kon er kort of lang over doen, maar het werd toch weer het kindermenu, lekker makkelijk


Valentijn had zijn muis meegenomen, die moet overal mee naar toe.


Toen we weer thuis kwamen mocht ik TV kijken. Ik kijk thuis nooit TV maar oma zei tegen mijn moeder dat ik nu best in het weekend eens langer mocht opblijven om TV te kijken. En omdat Valentijn lang geslapen had mocht hij ook opblijven. Hij is gek op de poppenwagen, daar ligt de pop in van mijn moeder vroeger.


Tja en toen gistermorgen, een bende werd het in de kamer want oma wilde de kerstspullen alvast ophangen.


Tjonge, jonge zeg, wat een hoop kerstballen en andere versieringen.
Het was leuk om te zien hoe opa en oma alles ophingen, en mijn moeder hielp mee. dat was lekker makkelijk.


Oma vindt het wel makkelijk dat het er nu allemaal al hangt, want zondag wordt haar atelier officieel geopend met een paar gasten en daarna gaan ze nog een weekje met vakantie.


En Britt? Zij is al die chaos volgens mij wel gewend, ze zat er gewoon tussenin te knikkebollen


Oma zegt dat ze een beetje oud is.......


Nadat alles opgehangen was heeft mijn moeder de auto ingepakt en zijn wij naar huis gegaan. Valentijn en ik waren zo doodmoe van deze logeerpartij dat we de straat nog niet uit waren of we sliepen al zei mijn moeder.

Nou, ik ga me aankleden, ik moet weer naar school.

doeg

Laurens