donderdag 18 januari 2024

het wonder…..

 Van een witte wereld.

 Niet bij ons hoor, het is hier gewoon koud maar in Limburg ligt een dik pak en genieten de kinderen op straat.


Koen gaat gewoon naar school, hij kan lopend of met de slee, maar de grote jongens blijven een dagje thuis. Het is op sommige plaatsen spekglad. De auto moet in de straat blijven in plaats van op de oprit. Het is te glad…..


De kinderen zullen wel genieten maar in het ziekenhuis is het extreem druk deze dagen. Gewone diensten, achterwacht en nachtdiensten volgen elkaar in rap tempo op en ik denk dat de SEH blij zal zijn als de sneeuw verdwenen is.


De jongens zien hun vader nauwelijks deze week. 


 het wonder …….

van Beatrix Potter. 
Wat is het toch een feest om met de figuurtjes van Peter Rabbit bezig te zijn


Gisteren hadden we een Bee en het was erg druk rond de tafel……
Gelukkig was de studio net vrij dus één groepje verhuisde naar de voorkamer


En terwijl de één Peter aan het breien is


Heeft de ander al eentje gehaakt. Ook ik heb Peter in de vensterbank staan. Ooit cadeau gehad van Els en ik ben er superblij mee.


 Borduurwerken worden aan elkaar getoond



Ook zo leuk om deze eens te gaan maken 


We zijn er volop mee bezig en het grote boek biedt mooie voorbeelden. Ik kan er eindeloos met Suze plaatjes in kijken en voorlezen 


Deze maakte Herman een poosje geleden en intussen heb ik de afbeelding op mijn quilt in wording.





Nog een prachtig patroon

..

En natuurlijk hebben wij nog een hoop stofjes op voorraad en blikjes in alle soorten en maten .


Jemima van Els. Prachtig is het geworden.


Woensdag 21 februari is er weer een Bee om 13.00 uur en gaan we weer verder.

Leuk om elkaars vorderingen te zien en om geïnspireerd te worden.

Morgen en overmorgen zijn we open. Janine komt weer en daar verheugen we ons op.



Groetjes

Wietske