zaterdag 3 juni 2023

Ik heb het nog nooit gedaan......

 

En dus denk ik dat ik het wel kan......

Al een aantal jaren hangt de "Down the rabbit hole" ontwerp van Sarah Fielke in onze hal en iedere keer als ik naar boven of naar beneden ga heb ik er spijt van dat ik niet precies het patroon van Sarah heb gevolgd.

Laten we het er op houden dat ik nog niet voldoende ervaring had in 2017. Ik besloot een paar weken geleden om er toch weer mee aan de slag te gaan. Dit keer gewoon met de hand want met de naaimachine wordt het toch niks.

En als dit zou lukken dan maak ik de quilt gewoon opnieuw. Sarah gaf er destijds ook katten en bloemen bij op het patroon dus ik kan hem helemaal anders doen.


Ik moest toch steeds maar aan de uitspraak van Pipi Langkous denken. Het lukte wonderwel. Een heel hoop werk, maar het is het waard. Ook zonder machine gaat het dus prima.



De volgende stap is het maken van de stelen en de bloemen die rondom de cirkel komen maar daarvan heb ik er tussendoor al heel wat van gemaakt.

Een voordeel dat je het hele patroon al hebt opgeslagen en gemakkelijk toegang hebt tot de video's van Sarah voor de uitleg.


Maar nu eerst verder met het nieuwe deel van de maand want daarmee wil ik bij blijven


Herman is al weer druk bezig met het schrijven van bijpassende uitleg en de stoffen hebben we ook al uitgezocht.
Ik kan alle onderdelen weer gaan rijgen, een leuk klusje in de winkel als het even rustig is.


Silvi kwam gisteren "Juultje" ophalen. Ontwerp is van Hannie van Marin Patchwork, de stoffen uit onze winkel en Marina heeft hem doorgequilt.
 

Silvi is super blij en tevreden en we zijn het er samen wel over eens: Wat kan Marina dit toch goed!


Het quiltwerk is bij haar nooit dominant aanwezig maar het is een onderdeel van de quilt en dat maakt het altijd heel bijzonder.


Gisteren was de start van de "Festive Elf", ontwerp van Natalie Bird  


In de middag bracht Herman alle pakketjes naar de post. Van alles voorzien: hexagon's, borduurgaren, H410 en zelfs lege kartonnetjes zodat het garen makkelijk bewaard kan worden. 

Een stofkaart en Nederlandse uitleg maakt alles kompleet.

7 maanden duurt dit project en we hebben nog een enkele mogelijkheid om mee te doen.

Ook nu wonen de meeste deelnemers verspreid over het land en zullen er niet zo veel in de winkel komen om het op te halen.


Gistermiddag een hoop reuring in het portiek. Jonge mensen, collega's, bezig met een bedrijfsuitje. Op weg met een puzzeltocht dwars door de stad en ze hadden een opdracht: kleed je anders dan normaal....


Nou was het natuurlijk niet zo moeilijk als de dames de jassen en tassen van de heren gebruikten en omgekeerd, maar één van deelnemers bedacht dat de quilt goed zou kunnen dienen om er een ludiek geheel van te maken.


We hadden er lol in, hebben geholpen met de mooiste foto en "de jurk /quilt" stond geweldig. Hopelijk heeft het hen veel punten opgeleverd. Het plezier spatte er vanaf.


Vandaag zijn we open tot 4 uur en woensdag weer om 10 uur. We hebben een gewone inloop Bee. Je bent welkom met je handwerkje en wij zorgen voor de koffie, thee en gezelligheid.

Fijn weekend

Groetjes

Wietske