zondag 4 september 2022

twee in één.....

 

6 jaar geleden was de "Rowdy Flat" van Susan Smith een hit. Zowat iedereen was er wel mee bezig. Ik ook, maar zoals zo vaak kwamen er weer andere mooie dingen voorbij en lag het keurig opgevouwen in de kast te wachten tot ik er weer zin in had.

Natuurlijk verandert je smaak in de loop van de tijd en de meisjes die ik er toen op geappliceerd had vond ik nu iets minder geslaagd. Voorzichtig peuterde ik de rondjes er af en tot mijn verassing beschadigden de kleine bloemblaadjes eronder niet.

Ik ben nog steeds weg van dit patroon, maar 


de stof van de "Storyteller" ook van Susan vind ik ook zo mooi. Ik besluit om het pakket te bestellen bij een collega en dan begint het te broeden......


Wat als ik de giraffe in één van de cirkels plaats


de prachtige zalmkleurige- roze stof gebruik voor de randen er om heen


De dieren die ik in mijn eigen winkel heb


Op de plek doe waar eens de meisjes zaten.

Ik word er helemaal blij van en weet nu hoe ik het ga doen. Heerlijk ik heb er weer zin in om met dit prachtige patroon verder te gaan.


Het is Marina gelukt om binnen een week de quilt voor Guus af te maken. Prachtig is het geworden en wat zal het goed gebruikt gaan worden.


Komende vrijdag beginnen onze beginnerslessen en we mogen ons verheugen in 12 deelnemers.
Patricia start dus met 2 groepen, één in de ochtend en eentje in de middag.


Vandaag begint het seizoen weer voor Herman in de Sint Jan. Het 800 jarig bestaan wordt gevierd met een feestelijke mis en een nazit die tot ergens in de middag duurt.

Hij gaat genieten en ik? Heerlijk een dagje voor mezelf om te handwerken. Na een hele drukke week in de winkel is het prima om even af te schakelen met mooie handwerken.

Morgen beginnen hier de scholen weer. De ouders zijn blij dat het normale leven begint en wij gaan, zoals altijd, dinsdagmiddag weer regulier de kindjes ophalen van de crèche en van school.

Woensdag om 10 uur gaan we weer open.

Fijne dag en hopelijk het einde van de hitte buiten.......

groetjes

Wietske