maandag 1 februari 2021

In opdracht?


 Soms wel en soms ook niet.

De jongens in Gouda hadden wel een opdracht van school:

Wentelteefjes bakken. Ze kregen het recept erbij.


De één leest voor, de ander voert uit.......
Pepijn is de kleinste, hij moet er voor op de kruk staan.


Isabel kreeg ook een opdracht: Houd een ballon boven peper en boven zout.
De peper kleeft wel vast aan de ballon maar het zout niet......
Heeft alles te maken met statische elektriciteit.


De moeders houden de kleinsten onuitputtelijk bezig met van alles en nog wat. Ze doen ontzettend hun best maar het is gewoon te veel........

Voorlopig neemt de mama in Maastricht een paar maanden ouderschapsverlof op, op de vrijdag. Koen gaat op vrijdag nog niet naar school en de komende maanden zullen nog chaotisch gaan verlopen vermoedt ze.


Valentijn maak je niet blijer dan met een ingewikkelde doos lego. Ik begreep dat er een behoorlijke hoeveelheid aan doosjes is aangeschaft de afgelopen tijd.

Gelukkig mochten de jongens zowel in Maastricht als ook in Gouda extra voetballen de afgelopen tijd. Goeie schema's van halen en brengen zodat er niet te veel ouders met lege auto's rijden en er worden extra wedstrijden gespeeld om de groep bij elkaar te houden en er voor te zorgen dat ze hun vriendjes blijven zien.

Maar gelukkig, het einde is in zicht. Maandag mogen ze weer naar school en zullen de ouders opgelucht ademhalen. Vooral voor de jongens en hun ouders in Gouda heerlijk nieuws. Zij konden geen beroep doen op extra opvang.

Helaas zit het er nog niet in voor Laurens. Hij mag nog niet. Maanden zit hij al thuis.


In opdracht? 

Nee geheel vrijwillig gingen de kunstenaars van Den Bosch de afgelopen dagen door de stad om de boel een beetje op te vrolijken. Al die dichtgespijkerde ramen, het is echt een vreselijk gezicht.





Toch nog een beetje carnaval........


Op dit moment hoef ik even niks te doen in opdracht. Alles is op orde in de winkel, we zijn klaar om weer open te gaan. Dus zit ik heerlijk te borduren. Ik heb het, na jaren quilten, weer helemaal gevonden, en ik geniet er van.

De SAL van 2020 van Linen &Threads vond ik steeds al zo leuk.


En dus ben ik ook hier mee gestart.




Fijne dag allemaal

groetjes

Wietske