zaterdag 30 maart 2019

heel even maar......

Voor de klas staan. 

Eergisteren.

Oude tijden herleven ..........

De school van Isabel werkt momenteel aan het onderwerp:

familie 

en er werden opa's en oma's gevraagd die iets over vroeger konden vertellen.

En dus nam ik mijn grote fotoalbum, waar zoveel prachtige foto's in staan, mee naar school.

Maar eerst naar de mama van Isabel die jarig was.

Ik kocht nog de allermooiste knuffel voor de nieuwe baby. 
Had er al eens eentje gekocht maar die is intussen in het bed van Isabel beland, dus kocht ik een nieuwe die we dan ook maar gelijk in het babybed hebben gezet.


Ze is goed verwend ons kind en het was gezellig dat ze nu gewoon thuis is op een doodnormale doordeweekse donderdag.


En dan naar school met fotoboek en voorleesboek van Jip en Janneke.
Lekker ouderwets voorlezen uit zo'n soort boek dat de "tand des tijds" heeft doorstaan en altijd leuk blijft.

Alle kinderen hadden familiefoto's meegenomen.


Ik spande de kroon voor wat betreft het aantal kinderen binnen het gezin:
ik heb 7 broertjes en zusjes.
 Op deze foto waren de laatste 2 nog niet eens geboren.

8 kinderen is niet meer van deze tijd en de uitleg over vroeger over de zwart-wit tv, en de weinige andere voorzieningen die we hadden vonden de kleuters erg gek allemaal.

Geen douche en geen bad, maar ook 
geen computer, geen i-pad en geen iphone, 


Alleen zwiebertje op de zwart-wit tv.
Met de hele buurt, schoenen uit en op de grond zitten.
Zo ging dat bij ons.


 vooral de indeling van de klassen vroeger met de éénpersoons tafeltjes werd als erg bijzonder gezien.

En het meisje rechts onderin? 
dat ben ik.


De kinderen genoten, ik genoot.


Ze mochten raden hoeveel jaar ik ben. 

Behalve dan dat één van de kleuters vond dat mijn haar erg wit is kwamen ze niet.
31 dacht er eentje.

Gelukkig wist Isabel wel beter. Stijf tegen mij aangedrukt zat ze te genieten.

Een waardevol moment voor haar en voor mij.
Toen haar mama 's avonds vroeg wat ze het leukste vond vandaag?

"Oma in de klas!!!!!!!"

Vannacht mag ze bij ons logeren en vanavond gaan we lekker uit met haar.


De beginners waren er gistermiddag.


En moet je kijken


Zo ontzettend mooi


Ook deze groep heeft weer zo hard gewerkt.


In 6 lessen de top in elkaar
Gisteren kregen ze uitleg over de rand.


en over 2 weken de eerste beginselen over sandwichen en doorquilten.

Fanatiek zijn ze ook, ze willen door met lessen.
Supergoed gedaan meiden!!!!


 De mooiste stoffen kwamen weer binnen:
Prachtige klassieke

Cunningham stoffen(1880-1890)


Een vrolijke frisse voorjaarsprint


En, oh hier was ik toch helemaal verliefd op





Alle stoffen zijn gesneden en liggen weer netjes in de winkel.

en

Alle lessen voor het najaar zijn weer gepland.
Je vind alle info onder het kopje 

Projecten 

en mocht je vragen hebben? Wil je iets opgestuurd hebben?

Mail ons dan.

Fijn weekend, het wordt prachtig weer.

Wij gaan om 10 uur weer open en Anke komt voor de laatste les van 3:

applicatietechnieken.

groetjes

Wietske