vrijdag 4 januari 2019

12 verdiepingen en bijna 8 kilometer

Ik heb een horloge dat alles nauwkeurig registreert  per  dag.

Stappen, trappen, energie, calorieën en hartslagen per minuut.
Het is niet dat ik er nu zo druk mee ben hoor, maar gisteravond viel me toch wel op dat het soms veel is op een dag.......

Ons rose kind kwam een dagje spelen. Meestal krijgen we op enig moment de vraag:
"mam het is vakantie. 
Mag Isabel een dagje bij jullie spelen of zal ik opvang regelen?"

Die keus is gauw gemaakt en leuke  plannen komen dan vanzelf.

We willen met haar naar de film en daar horen snoepjes bij.
Tegenwoordig is de aap een geliefde speelkameraad. Ooit eens meegenomen door Herman van een verre reis voor de mama van Isabel en hij kwam tevoorschijn bij het opruimen op zolder.


Eerst de broodnodige spelletjes waarbij van te voren al wel vaststaat wie er gaat winnen.


en waarbij we tijdens de lunch nog even in kerstsfeer blijven.


om 2 uur begint de film:
de Fabeltjeskrant gestoken in een nieuw jasje


Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 3 filmpjes van hetzelfde wat aan de ruime kant vind, want de aandacht verslapte wat, en opa zat ook enigzins
 te knikkebollen na een uur,
maar de poppen zijn echt prachtig om naar te kijken en na de film waren we welkom in het Stippenatelier van de Verkadefabriek.


Daar kreeg je een schort en kon je je naar hartelust uitleven met allerlei materiaal


om de mooiste creaties te maken.
Je kon je cirkel in een grote cirkel hangen maar daar voelde Isabel niet voor. De cirkel moest mee naar huis......
Ik gaf haar groot gelijk.

En als je dan een beetje uitgerust bent van alles


weet je dat er nog een mooie avond in het vooruitzicht ligt.

Het zwanenmeer in het Theater.

Genoten hebben we, het was echt prachtig!!!

bijna 8 kilometer, 12 trappen hebben we gelopen in de Verkadefabriek, het theater en thuis

Genoeg om een dagje rust te nemen vandaag


18 blokken heb ik af voor de quilt van Valentijn. 

Niet genoeg om er een éénpersoonsdeken van te maken, maar ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met die sterren.


Als ik er nou eens blokken tussenzet van de krantenstof die het zo leuk doet bij jongens


en ik doe er een mooie rand om heen, heb ik zomaar een top af.
In mei wordt Valentijn 8 jaar en de belofte is:

Voor de 10e verjaardag krijgt ieder kind een quilt van deze oma.
Dit is de 3e dus ik heb nog even te gaan.


Wij vieren nog een paar dagen vakantie en gaan nog een dagje genieten van (klein) kinderen morgen.

groetjes

Wietske