vrijdag 3 april 2015

(Grote) stappen gezet!!!!

Ik dacht dat ik zo ver was dat ik rustig mijn blokken aan elkaar kon zetten. Immers, ze zijn nu allemaal even groot, ze zijn echt allemaal klaar en voor de zekerheid had ik nog één keer alles op het logeerbed neergelegd.


Mijn vriendinnetje dacht daar echter anders over, en dus volgde er weer een leermoment:

Alle blokken nog een keer door je handen, één voor één en dan op de millimeter nauwkeurig een stippellijn trekken en daarna aan elkaar naaien.

----Als je het helemaal goed wilt doen tenminste-------

Ik had al wel besloten om het met de hand te doen, vertrouw mezelf niet zo met de naaimachine, maar dat ze dan nog een keer afgemeten moeten worden?????



Het mag ook nooit eens gewoon snel gaan hè?


Maar ik luister goed, probeer het uit en ik word hier toch wel heel erg blij van. Tjonge jonge wat een strak resultaat.


Het was weer Jules ochtend. 
De tweede keer met iets minder aanwezigen, maar wel met ongelooflijk leuke resultaten en vooral heel erg veel gezelligheid en enthousiasme


Veel vragen, veel dilemma's 


En vooral ook:
hoe doe ik dat nou met de hobbs er tegen en welke afmetingen gebruik ik?


Weer zo'n leermoment, ook voor mij, want een aantal jaren geleden ging ik er mee de mist in en kwam mijn Jules nooit af.


Deel 2 is aan de beurt


We wisselen ervaringen uit. Wilma heeft haar zus Annie meegenomen. Een schat die ze al zoveel jaar niet meer gezien had vanwege de verre reizen die Annie heeft gemaakt, en het verre land waar ze nu woont.

Van haar heeft Wilma het quilten geleerd en nu brengen ze een aantal weken samen door en bezoeken ze vooral quiltwinkels.


Annie heeft een heerlijk vliegtuigwerkje bij zich


En dan, als iedereen weg is en de ergste stofberg een beetje opgetrokken is, ben ik weer aan de beurt en krijg ik een privélesje van José.


Ik had mijn engel expres laten liggen om een goed advies te krijgen

"Ha, deze prachtige rose stof heb je niet in de winkel liggen"………

Neuh, soms biedt het winkelier-zijn een voordeeltje. 

Mooi rolletje voor mezelf meegenomen bij de groothandel. Dit wordt de achterkant van mijn Jules.


En weer veel nuttige uitleg


Heel nauwkeurig inmeten…..


De engel ligt klaar om doorgequilt te worden


Ik wil niet eerder naar bed voordat ik zie hoe het gaat met mijn blokken……


Prima!!!! 
Vlijmscherp in de puntjes en kaarsrecht!

Ik weet wat me te doen staat de komende dagen

Wij duiken even heerlijk onder tot en met dinsdag. 

Dan meld ik me weer.

Hopelijk weer helemaal fris en fruitig!!!!


Hele fijne dagen allemaal en hopelijk veel zonnige momenten

 groetjes

Wietske