dinsdag 23 september 2014

Herfst of winter……...



Vroeger toen ik nog juf was zong ik altijd dit liedje met de kleuters:

Herfst, herfst, wat heb je te koop
duizend kilo bladeren op een hoop
zakken vol met wind, ja mijn kind
ik weet niet of jij dat aardig vind


Nou ja, aardig of niet, we slaan ons er maar doorheen op weg naar de winter. Velen van ons vinden de herfst heerlijk, ik persoonlijk heb erg genoten van het buitenzitten in de warmte……..

Gisteren kwam ik al behoorlijk in de  winter-stemming toen ik mijn sterrenblokje (waarvan ik er 2 moet/mag maken) aan het appliceren was.

En met alle, door mij uitgeprobeerde materialen was het echt een makkie,

En de pennenstrepen verdwenen als sneeuw voor de zon onder de strijkbout.


Samen met jullie willen we graag in de winterstemming komen en naar de kerst toewerken, en we zijn 
 er in geslaagd om een aantal leuke evenementen voor jullie uit te kiezen.

Het speldenkussen van Ellen, bij velen van jullie wel bekend en zo leuk om te doen en te hebben.
Op woensdag 5 november en op zondag 9 november krijgen jullie de gelegenheid om hiermee aan de slag te gaan onder leiding van Janine. Zij heeft haar speldenkussen inmiddels al af en ze kan jullie precies vertellen hoe het moet.





We hebben een aantal adventsworkshops gepland op woensdag 19 november en op zondag 23 november. Deze vinden ook onder leiding van Janine plaats.



 Complete pakketjes gaan we maken, gistermiddag heb ik de stofjes er al bij gezocht




En, op veler verzoek, gaan we toch ook nog 2 applicatielessen inplannen en wel op de donderdagen,

 op 13 en op 20 november.


Alle details van de workshops en de cursus vinden jullie uitgebreid terug onder de link 

agenda Bossche Quilts & Meer of bovenaan onder het kopje agenda.

Alle openingstijden zijn ook weer ingevuld tot december.
Zo, nu maar gauw aankleden, straks rijd ik weer naar Marleen in Helmond. Lange tijd was ik niet in de gelegenheid om daar heen te gaan, maar tegenwoordig plan ik het weer in. natuurlijk omdat het gezellig is om andere quiltsters te ontmoeten, maar ook omdat het heerlijk is om even niets te hoeven en gewoon  aan te kunnen schuiven met een handwerkje.

Morgen zal ik jullie weer de nodige foto's laten zien van alle mooie werkstukken die ongetwijfeld langs komen

fijne (1e herfst) dag

groetjes

Wietske