vrijdag 7 oktober 2016

Precies op het juiste moment

Afgelopen maandag haalden we de Camelot op.

Helemaal tevreden ben ik en blij met het resultaat.

Alleen de bies moet nog vastgezet, en dat is nu een heerlijk werkje 's avonds in een luie stoel.


Het is een stoere jongensdeken geworden en ik ben van plan om hem op 1e kerstdag aan Laurens te geven. 

Kan hij mooi tot de kerst in de winkel blijven hangen.


Het was druk afgelopen woensdag, nauwelijks bij te houden wat voor moois er allemaal voorbij kwam zowel aan de tafel als via de mail en FB:

Het "deurtjesproject" waar we net mee gestart zijn

Inge? Van jou denk ik he?


 Deel 1 is nu zo'n beetje wel klaar bij iedereen denk ik.

Mieke kwam het resultaat woensdag laten zien.


De Camelot  van Karen zit ook in elkaar. Nu verder denken aan welke rand, bies en hoe door te quilten.

Hij is echt prachtig geworden.


Marga heeft de top van Whirligig in elkaar.


En Veroniek is druk bezig met een applicatie uit het boek van Irene Blanck


Anke wordt beheerst door een Haloween-achtig gevoel en stitcht de mooiste afbeeldingen


Ze heeft dit patroon aangeschaft om in het midden te doen. Het patroon heet:
Witch brew en het is van Seams like home.

Deze afbeelding kan bewerkt worden maar het ziet er zo mooi compleet uit, dat dit niet persé noodzakelijk is.

In ieder geval wordt dit het middenstuk van de quilt.


Het Nederlands erfgoed van Els vordert gestaag


En Nicolette is druk met het huiswerk van "Juud", zoals ze zelf zegt


Gisteren was het weer Jules-dag en ondanks het feit dat er maar één deelnemer was, hadden we een hele plezierige ochtend samen.

Een aantal harde werkers stuurt heel trouw de resultaten op


Te veel om alle foto's hier te plaatsen, maar ik sla wel alles op en geniet van wat er voorbij komt.

De pakketjes zijn gistermiddag al op de post gegaan, dus jullie kunnen weer vooruit.


We hadden een drukke middag gisteren want afgezien van het feit dat Isabel de hele dag bij ons was,

en wij hebben geprobeerd


hoe snel je een schildpad kunt laten zwemmen in de wastafel in de winkel,


en we de CD met verhaaltjes hebben beluisterd en hebben meegezongen,


zijn alle (lood) zware (betonnen) bloempotten opgehaald en meegenomen naar een grote tuin, waar ze waarschijnlijk in het "niet" vallen vergeleken met ons kleine stadse dakterras.


Een enorme last is van onze schouders af nu het bijna leeg is en dat we verder plannen kunnen maken om het terras 'leeftijd - proof'  te maken, en waar we gewoon kunnen gaan zitten zonder zorgen.

Wat we gaan doen? Geen idee, we zijn nog steeds in gesprek met de gemeente.
Ik hoop niet dat het voor ons een "hoofdpijn dossier" wordt.........

Vandaag en morgen zijn we gewoon open, vanmiddag komt er weer een groepje starten met de beginnerslessen en morgen is Betty er voor de eerste keer van 3 zaterdagen.

Ik hoop zondag weer verder te kunnen werken aan de Harriet.

Nadat ik vorige week alles uitgelegd had zag ik dat er hier en daar een deeltje mist en ik heb besloten om het patroon er onder te leggen en eerst alles af te tekenen met de frixion pen om een strakker resultaat te krijgen.

De 24 bloemen in het vierkant zitten inmiddels allemaal vast.


Zondag heerlijk  verder aan werken, er staat niets gepland in de agenda.

Fijn weekend allemaal.

groetjes

Wietske