vrijdag 7 oktober 2016

Precies op het juiste moment

Afgelopen maandag haalden we de Camelot op.

Helemaal tevreden ben ik en blij met het resultaat.

Alleen de bies moet nog vastgezet, en dat is nu een heerlijk werkje 's avonds in een luie stoel.


Het is een stoere jongensdeken geworden en ik ben van plan om hem op 1e kerstdag aan Laurens te geven. 

Kan hij mooi tot de kerst in de winkel blijven hangen.


Het was druk afgelopen woensdag, nauwelijks bij te houden wat voor moois er allemaal voorbij kwam zowel aan de tafel als via de mail en FB:

Het "deurtjesproject" waar we net mee gestart zijn

Inge? Van jou denk ik he?


 Deel 1 is nu zo'n beetje wel klaar bij iedereen denk ik.

Mieke kwam het resultaat woensdag laten zien.


De Camelot  van Karen zit ook in elkaar. Nu verder denken aan welke rand, bies en hoe door te quilten.

Hij is echt prachtig geworden.


Marga heeft de top van Whirligig in elkaar.


En Veroniek is druk bezig met een applicatie uit het boek van Irene Blanck


Anke wordt beheerst door een Haloween-achtig gevoel en stitcht de mooiste afbeeldingen


Ze heeft dit patroon aangeschaft om in het midden te doen. Het patroon heet:
Witch brew en het is van Seams like home.

Deze afbeelding kan bewerkt worden maar het ziet er zo mooi compleet uit, dat dit niet persé noodzakelijk is.

In ieder geval wordt dit het middenstuk van de quilt.


Het Nederlands erfgoed van Els vordert gestaag


En Nicolette is druk met het huiswerk van "Juud", zoals ze zelf zegt


Gisteren was het weer Jules-dag en ondanks het feit dat er maar één deelnemer was, hadden we een hele plezierige ochtend samen.

Een aantal harde werkers stuurt heel trouw de resultaten op


Te veel om alle foto's hier te plaatsen, maar ik sla wel alles op en geniet van wat er voorbij komt.

De pakketjes zijn gistermiddag al op de post gegaan, dus jullie kunnen weer vooruit.


We hadden een drukke middag gisteren want afgezien van het feit dat Isabel de hele dag bij ons was,

en wij hebben geprobeerd


hoe snel je een schildpad kunt laten zwemmen in de wastafel in de winkel,


en we de CD met verhaaltjes hebben beluisterd en hebben meegezongen,


zijn alle (lood) zware (betonnen) bloempotten opgehaald en meegenomen naar een grote tuin, waar ze waarschijnlijk in het "niet" vallen vergeleken met ons kleine stadse dakterras.


Een enorme last is van onze schouders af nu het bijna leeg is en dat we verder plannen kunnen maken om het terras 'leeftijd - proof'  te maken, en waar we gewoon kunnen gaan zitten zonder zorgen.

Wat we gaan doen? Geen idee, we zijn nog steeds in gesprek met de gemeente.
Ik hoop niet dat het voor ons een "hoofdpijn dossier" wordt.........

Vandaag en morgen zijn we gewoon open, vanmiddag komt er weer een groepje starten met de beginnerslessen en morgen is Betty er voor de eerste keer van 3 zaterdagen.

Ik hoop zondag weer verder te kunnen werken aan de Harriet.

Nadat ik vorige week alles uitgelegd had zag ik dat er hier en daar een deeltje mist en ik heb besloten om het patroon er onder te leggen en eerst alles af te tekenen met de frixion pen om een strakker resultaat te krijgen.

De 24 bloemen in het vierkant zitten inmiddels allemaal vast.


Zondag heerlijk  verder aan werken, er staat niets gepland in de agenda.

Fijn weekend allemaal.

groetjes

Wietske

11 opmerkingen:

Bernadette van Gils zei

Dat is weer heel veel moois wat je laat zien Wietske.
Heerlijk voor je dat je Camelot klaar is naar tevredenheid.daar zal je kleinzoon blij mee zijn. Zo jammer dat ik niet even kan komen kijken als hij in de winkel hangt.
Veel succes met de Harriet en geniet van een rustige zondag.
Groetjes
Bernadette

Inge Slaats zei

Wat een lekker vol blogje met al die prachtige werkstukken. Leuk dat ik er ook in voorkom. Ik heb nu al weer zin in het 2e blok van de Deurtjesquilt. Maar eerst Betty-dag, lijkt me zo gezellig. Tot morgen!

Anoniem zei

Wat een heerlijk foto blog deze keer. Wat maken de dames toch prachtige dingen. Heel leuk om zo op deze manier mee te genieten van hun vorderingen.
Heel fijn weekend en vooral zondag een heerlijke quiltdag gewenst.
Ik ga ook lekker aan de slag en zondag komt m'n hulpje en gaan we samen de voortuin winter proef maken.
Groetjes, Lenny

Villa Zeezicht zei

Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Ik zit echt met veel plezier te kijken :) Hopelijk verloopt het dakterras allemaal vlotjes, ik duim voor jullie! Alvast fijn weekend en lieve groet!!

Floor zei

Mooie dingen zie ik weer voorbij komen.
Zelfs een leuke zwemmende schildpad!
Doe ik ook altijd bij appliceren, alles op de ondergrondstof tekenen met een zilverpotlood zodat alles precies op de juiste plaats vast komt.

Anny zei

Wat een prachtig werk laat je weer zien! De camelot is een cadeau voor het leven! En.. hoe hard kan die schildpad nou uiteindelijk zwemmen? Vast sneller als dat de Gemeente reageert. Ikben trouwens ook altijd bezig om alles leeftijdproef te maken. Mijn moeder woont nog steeds in het huis wat mijn vader 61 jaar geleden bouwde. En dat gaat nog wel maar ik wil heel graag mijn eengezinswoning verruilen voor iets gelijksvloers!

Anja.M zei

Wat komen er allemaal mooie dingen voorbij !
Maar de Camelot vind ik echt geweldig ! ! !
Quilt groetjes Anja.

Baking Soda zei

Wat een diversiteit toch weer! Zo leuk allemaal!

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi werk allemaal, en zo gezellige logje om te lezen
Fijn weekeinde Groetnis Annie

ria vogelzang zei

Wat veel moois! En je Camelot...! Een plaatje!! Dat is echt een prachtig kado!
Lekker genieten van alle mooie dingen, hoor. Hoofdpijn krijgen we vanzelf wel..... ;)
Liefs, Ria. (terug van weggeweest.... )

Nanske zei

De Jules voor Mila is heel leuk...
Vandaag deel 5 ontvangen.Jules is zelf es van de partij ;-)
Dat word weer een leuke.
Ben net met blok 3 begonnen ...( eerst het nodige patchwerk , daarna doe ik de applicatieblok...) Ik was wat later ingestapt en heb wat in te halen...
Wat zijn die leuk te maken zeg.En de meegeleverde stoffen vind ik heel geslaagd.
Nu snel weer verder werken...groetjes,Nancy.