zondag 2 oktober 2016

2 keer .......

Vrijdag:

Les voor gevorderden

Door Juud


Zaterdag:

Broderie Perse

Door Heleni


Waar de, intussen al behoorlijk beroemde, vaas met bloemen gemaakt zal worden.


Maar eerst vrijdag:

Juud, 

volle bak maar we zijn goed voorbereid. Iedere deelnemer krijgt het patroon met vertaling en dus eerst maar eens even doorkijken hoe het er uitziet. Iedereen heeft zelf voor haar stoffen gezorgd, er zullen dus verschillende resultaten te zien zijn.

3 hele dagen duren deze lessen en vanaf januari herhalen we deze cyclus met een nieuwe groep.


eén van de hoofddoelen van deze dag is het positioneren van je applicatiewerk. 
Nu wist Juud dat ik zo graag haar Harriot wilde zien, en laat ze die nou net bij zich hebben......
Kijk, daar word ik nou zo blij van.

Nu kun je wel duidelijk zien hoe ze de enorme lap verdeeld heeft.

(Stiekem kijk ik s'middags natuurlijk even of mijn lijnen goed zitten)


Maar hier draait het echt om vandaag


Eerst op millimeterpapier het patroontje van de rand om het huis tekenen


Er wordt hard gewerkt, goed nagedacht en


er wordt druk gerekend hoe je nou het beste de maat van je stuk stof kunt afmeten, en de verdeling moet maken.


En nu zelf aan de slag.
Het gaat prima, Juud legt duidelijk uit.


Best lastig en voor sommigen toch best wel pittig


 af en toe kun je een speld horen vallen.


Maar  
Als je het klasje kwijt bent.......


Staan ze allemaal in de keuken. Met z'n twaalven wachten op 2 strijkijzers. Ik denk ook even een moment van ontspanning met al het gedenk want het wordt even heel erg druk daar.


De eerste randjes zijn al snel klaar


En de uitleg hoe je het beste kunt appliceren.
De details geef ik hier natuurlijk niet. 

Er komen nog meer lessen......

Over een maand de volgende les met dezelfde groep en dan gaat er gerekend worden met cirkels.

Ook lastig maar Juud doet het prima en legt duidelijk uit. Ik vind het leuk om te zien hoe dit proces verloopt want het is beslist geen makkelijke quilt. Je hebt er echt wel wat ervaring voor nodig.


 Zaterdagmorgen:
Weer vol!


Ook hier weer een duidelijke uitleg voordat we aan de slag gaan.

Iedereen krijgt een patroon en flisofix en een achtergrond stof. We hebben er voor gekozen om verschillende stoffen in grote stukken aan te bieden zodat iedereen eigen keuzes kan maken.


samen overleggen, elkaar op weg helpen.


En ook Heleni heeft het lesgeven in de vingers. Weer genieten voor mij en een heerlijk gevoel van:
Al dit moois onder mijn dak!!!!!


En kijk de eerste resultaten worden al snel zichtbaar.
Na de lunch wordt een begin gemaakt met het festonneren.


Tegen drie uur ronden we af en vergapen ons aan de prachtigste quilts van Heleni.


Het is te druk in de winkel, ik heb er helaas maar weinig van gezien, maar aan de ah's en oh's te horen .........


 En ik? 
Ik ben de hele vrijdag dicht bij de Harriot van Juud gebleven en ik heb hem strategisch opgehangen om hem eens goed te bekijken.


Prachtig vind ik het


Vanmorgen.......

doodmoe van 2 dagen rennen, organisieren, cateren, poetsen.....
teken ik ook de eerste diamanten voor de zijkanten van mijn Harriet.


 MB'tjes  dag vandaag:
makkelijk broekje, sterker nog, ik zit nog gewoon in mijn pyjama


En eigenlijk kan ik niet meer stoppen.


Eindeloos leuk om aan deze quilt te werken. Heerlijke frisse kleuren.

Met zoveel vrolijkheid ben je je vermoeidheid heel gauw vergeten.

Eergisteren een kort berichtje van Annelies uit Culemborg:

Maandag komt je Camelot thuis.

Ik verheug me.

Inmiddels is Els al druk met haar huiswerk bezig


Prachtig wordt het.

Fijne zondag nog

groetjes

Wietske