zondag 16 oktober 2016

Alleen...... hij kan niet op ons bed

Een verrassend dagje omdat ik toch niet helemaal kon inschatten of er veel of weinig mensen zouden komen. 
Sommigen hadden zich aangemeld, anderen weer niet, maar het maakte niet uit, rond de klok van tienen liep het toch al behoorlijk vol.

Cirkels, daar ging het om en met de exclusieve lekkernij van Jan de Groot

 ("zet u ze eerst nog wel even in de ijskast meneer want ze zijn zo vers")


en mocht ik het spits afbijten.

Mijn Camelot. 

Ik zag hem voor het eerst toen we bezig waren met de Jules en een van de deelnemers hem bij zich had in het kader van de methode "Quilt as you go"
Ik werd op mijn wenken bediend toen Quiltmania dit jaar begon met het publiceren van de Camelot met iedere keer 4 blokken inclusief het patroon.



We konden aan de slag en al gauw ontstond er in de winkel een groep die één keer in de maand op woensdagmiddag bij elkaar kwam om er aan te werken.


En nu?

Heerlijk om al die verschillende resultaten te bekijken en alle vorderingen te zien.
Af of niet, er is hard gewerkt van Friesland tot Zeeland en van Limburg tot Noord Holland, en de resultaten zijn echt prachtig.

Mandy: 
ook met krantenstof afgewerkt, maar dan de lichte tint. Prachtige frisse kleuren


één gebloemd stofje is haar uitgangspunt geweest, en van daaruit is ze verder gegaan


Nu quilt ze hem door, zo mooi. Iedere cirkel krijgt zijn eigen motiefje.
Ze zou er les in moeten geven, we kunnen van haar leren!!


Mariette: prachtige klassieke kleuren en na enige onenigheid met de stof rondom de cirkels die te veel lubberde is ze er helemaal uitgekomen en zitten de cirkels strak in hun jasjes.


Ans: echt net een kerkraam, zo mooi. Ze gebruikt Sashings en maakte er Cornerstones tussen.

Heel bijzonder en gedurfd. 
en ook hier veel oh's en ah's


Elise werkt met Hollandse stofjes. Zelfs sitsen zitten er in en het paarse lapje in het midden is echt heel erg oud.



Ada, we kregen al vroeg contact met elkaar in het begin omdat ze niet wist of het wel goed ging.


Nou, Ada, het is echt geweldig, het wordt schitterend


Astrid heeft af en toe een waar gevecht geleverd om de punten goed te krijgen en ook het doorquilten was soms echt afzien. Ik kon al die maanden meegenieten via FB en in de winkel, we hebben veel contact gehad.


En laat nou deze beauty net niet helemaal op het King Size bed passen.......


We hebben Astrid suggesties aan de hand gedaan, waar ze waarschijnlijk wel iets mee gaat doen.

Fantastisch trouwens dat je er was, ondanks het feit dat er geen trein liep!!


Dora: genietend van de cirkels en de kleuren. Van alles door elkaar en daardoor juist zo fris en vrolijk.


En dan Marianna, zij bedacht een paar maanden geleden op FB of het niet eens leuk zou zijn om resultaten te bekijken en een keer bij elkaar te komen.

Pas een ruime week geleden begon ze,


En ook zij is helemaal in de ban van.......


Iedere cirkel wil ze gaan versieren. Een monnikenklus, maar ze heeft er zin in


"Zo zal het gaan worden en dit ben ik van plan"
heerlijk al die plannen en uitleg van iedereen.


Gelijk maar even wat DMC garen uit zoeken. "Ik heb thuis wel, maar stel dat het nou net de goeie kleur niet is"


We gaan weer door. Cora komt (wat later) binnen, maar ze komt dan ook helemaal uit Friesland.

Geweldig, deze is helemaal af, gewassen en wordt al intensief gebruikt.


We hebben genoten met elkaar, veel plezier gehad. We zijn geïnspireerd naar huis gegaan.



En dan al die Camelot's die we gisteren niet gezien hebben, maar die ook ongetwijfeld prachtig zullen (zijn) (ge)worden.

CAMELOTDAG 2016

Het was een succesdag!!!!!

Dank jullie wel dat jullie gekomen zijn, we hebben er met elkaar een feestdag van gemaakt.
En vooral voor diegene die nog bezig is of twijfelt:

 deze quilt is gewoon te leuk om te maken.

We hebben een aantal deelnemers blij kunnen maken met een compleet pakket van 4 delen Quiltmania's 2016 waar de patronen in zitten.

Mocht je nog belangstelling hebben, mail ons dan. We hebben nog 3 complete sets in de winkel.


Ik bof, ik mag er nog één maken. 

Deze Camelot is voor Laurens en mijn eigen kind, dat nooit zo veel "op" heeft met het quilten is helemaal "om"

"Prachtig gedaan mam, maar maak je ook zo'n zelfde voor Valentijn maar dan met andere 
kleuren?"


Komt goed hoor schat. Ik heb ieder kleinkind een quilt beloofd voor zijn of haar tiende verjaardag en aangezien de rest allemaal nog maar 5 is of jonger, heb ik de tijd......

Fijne dag

groetjes

Wietske